Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af enkeltmandsfirma under 18.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 46
Fra  MFT-Electronics Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino.

Jeg har meget i tankerne, at opstarte mit eget firma. Så jeg vil lige spørge, om i ved hvor gammel man skal være for at starte op?

Altså med CVR-Nummer, Momsregistrering o.s.v.

Jeg er selv 14 år. Og jeg har fået oprettet bank konto til firmaet, og har 2 kunder som vil købe. Så er mine udgifter nemlig lige betalt. Men inden jeg vil begynde at sælge, vil jeg gerne have det hele på plads.

Mvh

Martin

Tilmeldt 27. Mar 12
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 22:21

Er selv 13, og sidder i samme situation som dig :)

Du skal kun bruge et CVR nr, hvis du regne med en indtjening på mere end 50,000,- om året, derfor vil jeg ikke tro du behøves lige i starten, men det kan jeg jo ikke sige.

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 22:30
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 257
Fra  FixApple Skrevet kl. 22:42

@Adam:

Tror ikke dette er korrekt.

Du skal registreres i CVR, men du behøver ikke at blive momsregistreret hvis du tjener under 50000,- om året.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 22:44

Du skal være 15 år for at søge dispensation hos statsforvaltningen. Ellers skal det stå i en af dine forældres navn.

Men som der også er skrevet skal du kun bruge det, hvis du når over 50.000 i omsætning om året ellers skal det bare indgives som B-skat.

Mvh Lasse 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Aug 12
Fra  MFT-Electronics Skrevet kl. 08:54

Mange tak alle sammen. Grunden til at jeg ville momsregistreres, er fordi de kunder som vil købe ved mig ind til videre er det.

Men hvis jeg venter med at blive moms registreret. Må jeg så bare begynde at sælge fra næste uge af, eller skal skat,moms have af vide at jeg starter.

Mvh

Martin

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Aug 12
Fra  MFT-Electronics Skrevet kl. 21:47

Og hvornår skal skat have at vide, hvor meget jeg har tjent. Og hvordan foregår processen?

Mvh

Martin

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 22:00

Det nemmeste for dig, medmindre du omsætter for 50k+ i de næste 12 måneder, er ikke at være CVR-registreret.

Når du sælger en ydelse/vare, skal du så ikke lægge moms på.

I slutningen af året skal overskuddet indgives som B-skat på SKATs hjemmeside.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Aug 12
Fra  MFT-Electronics Skrevet kl. 23:04

Hej, mange tak for dit svar

Ind til videre inden jeg er begyndt. Har jeg 2 firmaer, som vil benytte sig af mit firma. De priser jeg har sat er eks. Moms. Men er det ikke nemmest at moms registrere nu, eller er det lige så nemt at gøre om 1-2År når omsætningen ligger over 50.000Kr/År

Mvh

Martin

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 23:06

Problemet er, at det vist ikke er så nemt hvis du ikke er 15 (og der kræver det stadig godkendelse af Statsforvaltningen). Så du kan evt. bare gøre det når du bliver 15.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)