Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ramt af pingvinen - hvordan får vi trafik igen?

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1745
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Anonym Bruger:
så kan vi vel ikke genbruge vores artikler på grund af DC? Det er ret mange artikler af god kvalitet vi taler om...

Jeg vil også være med: Man skal ikke kaste med dyner, når man bor i et sengehus

Din problematik kæmper rigtig mange med inkl. jeg selv.

De sidste par måneder har jeg testet forskellige strategier for at kæmpe et stort site ud af Penguin.

Jeg har primært benyttet tiden på links, såvel interne som backlinks, og resultatet har været helt horribelt.

I næste uge påbegynder jeg test med nyt domain og UDEN 301 redirect - da det viser sig, at en penalty rent faktisk overføres og det nye domain kun får omkring 3 ugers levetid, før det bliver sablet.

Du spørger lidt nervøst til alle dine artikler - dem kan du sagtens genbruge. Sålænge du sletter dem på det oprindelige domain, vil google ikke anse dem for at være DC, du er stadig den oprindelige kilde (den anden eksisterer jo ikke mere)

Der er ingen tvivl om at det er fantastisk irriterende at få ødelagt mange års arbejd - men se det på den positive side.
Mange af konkurrenterne er i samme situation og derfor er konkurrencen fra clean sites, lavere...og det er dermed lettere at opbygge et nyt site, der ranker godt (forholdsvist hurtigt), end det var før penguin kom til.

Dit site er pt fastlåst til ikke at kunne ranke på bestemte keywords, fordi du har for mange target backlinks med samme anker tekst.
(sådan kan jeg se det fungerer på mit eget site, der er ramt)

Jeg har pt ikke testet følgende muligheder:

Omdesign af website og omskrivning af artikler, så de har fokus på et andet keyword, samt ændre url på siderne og 301 redirecte.
Teoretisk overfører det linkjuic fra de slemme sider - men vil ikke give dig fantastisk meget ranking på det nye keyword - dog mere end ingenting.
Der er risiko for penalty overføres.

Nyt domain og 301 redirect på de sunde dele af det gamle website - dvs de undersider som stadigvæk ranker godt. Men ikke redirect på domain niveau - så kommer alt skidtet med over.

Nyt domain og tekstlinks fra gammelt domain (i yderst begrænset omfang) - gammelt domain tilføres et nyt design og tekst, så der ikke opstår DC. Det gamle domain vil falde i ranking og værdien af dine 301 redirects fra den sund del vil blive udvandet forholdsvist hurtigt.

Nyt domain med synonym til det gamle ( mobil.dk frem for mobiler.dk) 301 redirect hele shitet og bed til google guden om at penguin ikke fatter synonymer endnu. (nok en ide med en test på et mindre site først)

Med andre ord - der er naturligvis muligheder for at overleve, men de er ikke ret store og i sidste ende, vil den langsigtede løsning med nyt domain, ny host og ingen redirect fra det gamle, være den mest sikre måde at genvinde ranking på.

En af ovenstående 4 muligheder, påbegynder jeg test af i næste uge, så må vi se.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 00:57

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2235
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 05:29

Rigtig godt skrevet Jonas. 

Bakker dig 100% op i de ting du skriver. 

Har selv prøvet fuld 301 redirect fra et ramt domæne til et nyt og her gik der rigtig nok også kun små 3 uger med topresultater, før det nye domænet også fik slaget og røg ned af rangstigen igen. 

Kristian Ole Rørbye

Fra Montpellier, Frankrig
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 27
Fra  The WordPress Security Checklist Skrevet kl. 06:45

Jonas Jørgensen:
I næste uge påbegynder jeg test med nyt domain og UDEN 301 redirect - da det viser sig, at en penalty rent faktisk overføres og det nye domain kun får omkring 3 ugers levetid, før det bliver sablet.

Er det ikke bare Google Dance, hvor et nyt site får favorable vilkår en kort periode?

Eller har du gode grunde til at mene penalty bliver overført?

Fint indlæg - rart at læse noget andet end "du burde have vidst bedre", som ikke hjælper nogen...

Sådan Sikrer Du Dit WordPress Site: The WordPress Security Checklist

Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:10

Tak for nogle gode svar. 

Jeg har kogt det ned til, at der er to muligheder.

1. Fortsæt uændret med samme domæne. Gå efter andre keywords, da sitet har en straf på visse keywords. Byg stærke og naturlige links og forvent at det er en langsigtet proces. 

2. Skift domæne og host. Luk det gamle site helt ned og få det op at køre med nyt navn og uden 301 redirect. 

Det må jeg jo så overveje... 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:02

Anders Vinther:
Eller har du gode grunde til at mene penalty bliver overført?

Ja lidt - jeg har læst en del indlæg om forsøg med 301, hvor der er gået godt 3 uger før sitet er røget ud af google igen.

Der var tale om forsøg med 23 domains i et af tilfældene og ellers 3-4 andre forskellige cases.

En enkelt fandt jeg, der mente han havde haft succes med det en simpel 301 redirect  - spørgsmålet er så om han var ramt af pandaen  i stedet og på det nye site, fik lavet de småændringer der skulle til, for at slippe fri af den. (alternativt skrev han indlægget FØR der var gået 3 uger)

Typisk oplever jeg nu også, at nye sites får et boost i mere end 3 uger - nærmere 3 måneder. (sådan ca til første Pagerank)

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 4. Dec 08
Fra  The WordPress Security Checklist Skrevet kl. 11:13

Hvis du beslutter dig for at tage dit eksisterende domæne ned, så husk at bruge Google Web Master tools til at fortælle dem at domænet ikke eksisterer mere...

Det tog mindre end to dage før mit site var helt fjernet fra søgeresultaterne...

Tilmeldt 4. Dec 08
Fra  The WordPress Security Checklist Skrevet kl. 11:19

Jonas Jørgensen:
Ja lidt - jeg har læst en del indlæg om forsøg med 301, hvor der er gået godt 3 uger før sitet er røget ud af google igen.

Der var tale om forsøg med 23 domains i et af tilfældene og ellers 3-4 andre forskellige cases.

Hej Jonas,

Tak for svaret...

I disse forsøg havde de da også sites hvor de ikke havde 301 og levede de længere end 3 uger?

Jeg har lige flyttet et site til et nyt domæne i sommer - uden 301... og det gik fint i ca. 3 uger... så røg det ud igen... men jeg har heller ikke lavet nogen form for link building til sitet overhovedet, så det var min formodning at det bare var fordi dansen var ovre og at jeg nu skal til at arbejde for placeringen...

Who knows :-)

Tilmeldt 4. Dec 08
Fra  The WordPress Security Checklist Skrevet kl. 12:35

Er der iøvrigt ikke noget med at penguin er et filter der bliver kørt 'en gang imellem' (en gang om måneden eller 1,5 måned eller sådan) hvorimod panda filterer søgeresultaterne i real tid?

Og hvis det er correct så indikerer en rimelig 'fast' 3 ugers periode vel at det ikke er penguin, men noget andet der er på spil... idet perioden ellers ville være et sted mellem 1 dag og 1,5 måned (forudsat det er tidsintervallet)...

Giver det mening?

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 14:54

Anders Vinther:
Er der iøvrigt ikke noget med at penguin er et filter der bliver kørt 'en gang imellem' (en gang om måneden eller 1,5 måned eller sådan) hvorimod panda filterer søgeresultaterne i real tid?

Penguin køres ikke "Fast" endnu og panda er en fast del af deres algoritme, men den opdateres med jævne mellemrum. (det kan misforstås lidt)
Google kører ikke i realtid, det er der alt for meget data til - men det er forskelligt fra site til site, hvor meget google kigger med.

Men jo det er hensigten at Penguin skal køres fremover med jævne mellemrum - men stadigvæk som et selvstændigt plugin til algoritmen - vil nu mene, at algoritmen er opdelt i langt flere underdele, for at nedsætte serverbelastning. Pagerank er også en form for selvstændig algoritme, der kun køres få gange pr år.

Der er formentlig ikke lang tid til næste Penguin update og den bliver spændende - jeg krydser lidt fingre for at den lemper en anelse på brands, men det finder vi desværre først ud af bagefter.

Selv om du ligger sitet op og ikke redirecter, kan du være ramt af panda frem for penguin, som er en fast del af deres algoritme - det passer meget godt med 3 uger fra launch, til google har været forbi og indeksere sitet = ny penalty.

Hvis du ser et markant drop på et sprit nyt site, så er der noget galt, ingen tvivl om det -og uden backlinks, må det være Panda, der napper sitet.
Så der ligger en opgave omkring onsite seo på sitet.

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)