så kan vi vel ikke genbruge vores artikler på grund af
DC? Det er ret mange artikler af god kvalitet vi taler om...
Jeg vil også være med: Man skal ikke kaste med dyner, når man bor i et sengehus
Din problematik kæmper rigtig mange med inkl. jeg selv.
De sidste par måneder har jeg testet forskellige strategier for at kæmpe et stort site ud af Penguin.
Jeg har primært benyttet tiden på links, såvel interne som backlinks, og resultatet har været helt horribelt.
I næste uge påbegynder jeg test med nyt domain og UDEN 301 redirect - da det viser sig, at en penalty rent faktisk overføres og det nye domain kun får omkring 3 ugers levetid, før det bliver sablet.
Du spørger lidt nervøst til alle dine artikler - dem kan du sagtens genbruge. Sålænge du sletter dem på det oprindelige domain, vil google ikke anse dem for at være DC, du er stadig den oprindelige kilde (den anden eksisterer jo ikke mere)
Der er ingen tvivl om at det er fantastisk irriterende at få ødelagt mange års arbejd - men se det på den positive side.
Mange af konkurrenterne er i samme situation og derfor er konkurrencen fra clean sites, lavere...og det er dermed lettere at opbygge et nyt site, der ranker godt (forholdsvist hurtigt), end det var før penguin kom til.
Dit site er pt fastlåst til ikke at kunne ranke på bestemte keywords, fordi du har for mange target backlinks med samme anker tekst.
(sådan kan jeg se det fungerer på mit eget site, der er ramt)
Jeg har pt ikke testet følgende muligheder:
Omdesign af website og omskrivning af artikler, så de har fokus på et andet keyword, samt ændre url på siderne og 301 redirecte.
Teoretisk overfører det linkjuic fra de slemme sider - men vil ikke give dig fantastisk meget ranking på det nye keyword - dog mere end ingenting.
Der er risiko for penalty overføres.
Nyt domain og 301 redirect på de sunde dele af det gamle website - dvs de undersider som stadigvæk ranker godt. Men ikke redirect på domain niveau - så kommer alt skidtet med over.
Nyt domain og tekstlinks fra gammelt domain (i yderst begrænset omfang) - gammelt domain tilføres et nyt design og tekst, så der ikke opstår DC. Det gamle domain vil falde i ranking og værdien af dine 301 redirects fra den sund del vil blive udvandet forholdsvist hurtigt.
Nyt domain med synonym til det gamle ( mobil.dk frem for mobiler.dk) 301 redirect hele shitet og bed til google guden om at penguin ikke fatter synonymer endnu. (nok en ide med en test på et mindre site først)
Med andre ord - der er naturligvis muligheder for at overleve, men de er ikke ret store og i sidste ende, vil den langsigtede løsning med nyt domain, ny host og ingen redirect fra det gamle, være den mest sikre måde at genvinde ranking på.
En af ovenstående 4 muligheder, påbegynder jeg test af i næste uge, så må vi se.