$bandnavn = $_GET['Bandnavn']; $sql_band = mysql_query ("SELECT * FROM mb_band WHERE mb_band_navn = '$bandnavn'"); $checkband = mysql_num_rows($sql_band); $band_ops = mysql_fetch_array($sql_band);
if($checkband > 0){ // Indholdet vises }else{ // redirect til en side her, fx forsiden. }
Hvis jeg gør det her, så viser browseren alligevel en side, med den indtastede URL, der er helt blank?
Den laver ikke redirect 301 som den skal?
/Jens
kan ikke svare på hvad du gør galt helt eksakt. men det der kan gå galt er at du allerede har udskrevet noget til brugeren før du 301 redirecter. Det kan fx være blanke tegn, anden html kode mm.
det man jo normalt gør, er at lave tjekket, søgninger, hentning af indhold mm, før man begynder at udskrive indhold, skrive html mm.
jo da, har du ikke set at forsiden nu redirecter ;) og det andet virker skam også, der er ikke rigtig noget der kan gå galt, andet end hvis han udskriver html før han laver en 301 redirect. hans server laver sikkert en "headers allready sent" fejl og det har intet med mit script at gøre, andet end at man som standard ikke kan 301 redirecte hvis man allerede har sendt headere.
Før han påbegynder at tænke på pæne urler, skal han have rettet de Dublicate Content huller som han har i sit system. Og uanset hvordan du vender og drejer den, vil du på ingen måde kunne løse dem, med htaccess.
Laver han pæne URL'er nu, vil problemet bare blive flyttet over på de pæne url'er i stedet for, og yderligere vil han åbne flere DC huller. og gør han som jeg siger, og hele tiden har sagt gennem de sidste 60 indlæg, så vil han derefter kunne lave pæne url'er uden at han risikere endnu flere huller.
Lige nu er det eneste hul, at han ikke tester med query'en om en side findes eller ikke, og gør nogle handlinger baseret på den test. og den er altså noget nem at rette, lige så nem som at hente indhold fra databasen.