Når man lave en ny hjemmeside skal man tænke over hvad man laver før man laver det
det vil sige eks ens url struktur så slipper man for en masse bøvl og workarounds
Jeg synes nu ikke at der er problemer som sådan. Jeg har tænkt over hvordan strukturen skulle være, men jeg havde ikke tænkt at google ville se www.metalbands.dk/index.php, som værende det samme som www.metalbands.dk/
Jeg troede faktisk at google normalt tog højde for den slags, da man jo (næsten) altid har index.php (eller html) som standarside på sit domæne.
Det er jo index filen der bliver indlæst som standard hvis man bare skriver domænet.
/Jens
Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER Ring for tilbud tlf: 40431253
Ja, i ovenstående kode laver du jo søgningen i databasen, så det eneste du reelt set skal gøre her, er at lave en if sætning som tester på $checkband.
altså:
$bandnavn = $_GET['Bandnavn']; $sql_band = mysql_query ("SELECT * FROM mb_band WHERE mb_band_navn = '$bandnavn'"); $checkband = mysql_num_rows($sql_band); $band_ops = mysql_fetch_array($sql_band);
if($checkband > 0){ // Indholdet vises }else{ // redirect til en side her, fx forsiden. }
og du skal gøre det samme ved de andre querys, altså lave en søgning i DB, og derefter lave en if som tester på om der bliver fundet noget. på eksakt samme måde som jeg lige har vist. Det nytter jo ikke noget at man kan skrive hvad som helst efter index.php, fx index.php?lirumlarum
Ville det ikke kunne klare problemet hvis man lod ens dns fra sin webhost lave en 301 redirect fra både metalbands.dk og www.metalbands.dk til www.metalbands.dk/index.php
?
Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER Ring for tilbud tlf: 40431253
Ville det ikke kunne klare problemet hvis man lod ens dns fra sin webhost lave en 301 redirect fra både metalbands.dk og www.metalbands.dk til www.metalbands.dk/index.php
?
Nej det vil ikke løse de problemer jeg fortæller dig du har på sitet. dit problem er jo større end som så. har forklaret det, så læs det lige igen hvis ikke du har forstået din problematik. den er nemlig større end en index.php der ikke redirecter til /.
og du skal gøre det samme ved de andre querys, altså lave en søgning i DB, og derefter lave en if som tester på om der bliver fundet noget. på eksakt samme måde som jeg lige har vist. Det nytter jo ikke noget at man kan skrive hvad som helst efter index.php, fx index.php?lirumlarum
Men det der står efter index.php? er jo noget jeg selv har skrevet og ved vil blive skrevet.
Hvad så med dem der skriver lirumlarum? Jeg kan jo ikke gå ind og lave en forespørgsel på alle ord jeg kan forestille mig?
Eller er det slet ikke nødvendigt hvis jeg gør det du siger nu?
/Jens
Men det der står efter index.php? er jo noget jeg selv har skrevet og ved vil blive skrevet.
Hvad så med dem der skriver lirumlarum? Jeg kan jo ikke gå ind og lave en forespørgsel på alle ord jeg kan forestille mig?
Eller er det slet ikke nødvendigt hvis jeg gør det du siger nu?
/Jens
hvor lang tid har du arbejdet med PHP?
Du behøver ikke vide alle tænkelige ord personer kunne finde på at skrive, det eneste du behøver at vide er hvad du har indskrevet i databasen/tabellen og eventuelle statiske variabler mm..
Og det finder du jo ud af ved at du søger i databasen/arrays, variabler. Ud af den søgning kommer der et resultat, og samtidig henter du jo antallet af rækker som er fundet ved den søgning i databasen. er den 0 er der ikke funden en match, er den over 0 er der fundet en match.
if sætningen som jeg skrev før, tester på om antallet af rækker er over 0, da det jo betyder at der er fundet noget, og else gør jo at hvis den ikke er over 0, men derimod er 0, så skal den gøre noget andet, som jo i det her tilfælde er at 301 redirecte.