Jeg troede jeg kunne gøre det med en Redirect 301 i PHP, som Kim hjalp med.
Hans metode virker, men dog ikke når jeg har queries med index.php?
Nej nemlig, som jeg sagde da du postede linket til metalbands.dk. Men du kan nu godt få den til at virke:
if($_SERVER['REQUEST_URI'] == "/index.php"){
header("HTTP/1.0 301 Moved Permanently");
$domain = "http://".$_SERVER['HTTP_HOST']."/";
header("Location: $domain");
}
Men det er kun toppen af isbjerget!!!!
Det er også derfor jeg forklare dig at dit problem ikke kun er at din index.php viser det samme som /, men det at hele hjemmesiden ikke tester på om siden overhovedet findes på hjemmesiden. Det er det du skal rette op på. Har skrevet det tidligere i tråden, men jeg vil da lige hurtigt skitsere for dig hvad det er du skal, koden kan jeg ikke lave for dig, da jeg ikke aner hvordan du har bygget hjemmesiden, vil du have kodeeksempler / løsninger skal jeg se koden for hjemmesiden.
Det du skal er at teste om en side findes, og gør den ikke det, skal du 301 redirecte til forsiden.
Jeg formoder at du allerede nu laver en søgning i databasen for at finde indholdet til den pågældende side? hvad du så gør når der ikke findes noget, er ikke helt til at gennemskue, andet end at forsidens indhold så vises, hvilket det jo ikke skal.
I stedet for at forsidens indhold vises, skal du 301 redirecte på det tidspunkt til selve forsiden.
Princippet er jo det samme som hvis man skulle lave en 404 side, i stedet for at du så laver en 404 Not Found side, skal du så bare 301 Redirecte til forsiden. Det er typisk ikke så svært lige at lave denne test på om det indhold der efterspørges via din query, nu også findes i systemet.
Jeg ville gerne prøve med en .htaccess fil, men jeg skal være sikker på at den virker sådan at:
www.metalbands.dk/index.php bliver til www.metalbands/
Alle andre sider, www.metalbands.dk/index.php?sidensnavn skal blive til www.metalbands.dk/sidensnavn
Det er også helt fint, men jeg vil ikke anbefale dig at gøre det, før du har rettet ovenstående hul. Da du ellers bare vil flytte problemet fra et sted til et andet.
når du har rettet hullet kan jeg sagtens komme med løsningen på ovenstående
MVH Kim