Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster det at starte webshop?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror jeg har et lettere uvist begreb omkring, hvor meget det egentlig koster at opstarte en webshop, og håber at jeg her igennem amino kan få svaret Smile

Såfremt man har domæne, webhotel og selve designet af webshoppen på plads, hvilke andre ting kommer så som udgifter i forbindelse med en opstart? Her tænker jeg på mere faste udgifter og ikke eksempelvis markedsføringen, da den jo er rimelig forskellig. Men tænker på ting som betalingsaftaler hos DIBS osv., samt andre ting der forbindes med opstart.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 23:59

Det er jo et meget bredt spørgsmål :) Markedsføring er jo alt fra 0,- til hvad man evner at investere.

Omkring modtagelse af betalingskort kan du komme billigt i gang med f.eks. PayPal.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 01:25

Men er en betalingsløsning mere eller mindre det eneste man "fast" vil have af udgift i forbindelse med opstart? Altså forudsat at man vil kunne modtage betalingskort.

Fra Skive
Tilmeldt 5. Dec 11
Indlæg ialt: 61
Fra  HighHouse.dk SkiveLAN.dk Skrevet kl. 04:52

Jeg har svært ved at forstå hvor meget det dækker over dit spørgsmål, og det er jo os meget personligt alt efter hvordan du gerne vil have din webshop. De fleste løsninger kan findes gratis og man kan altid finde nogle som tager betaling ;)

Allan Hansen:

Men er en betalingsløsning mere eller mindre det eneste man "fast" vil have af udgift i forbindelse med opstart? Altså forudsat at man vil kunne modtage betalingskort.

Du kunne os vælge en gratis løsning som PayPal.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 07:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan Hansen:

Tror jeg har et lettere uvist begreb omkring, hvor meget det egentlig koster at opstarte en webshop, og håber at jeg her igennem amino kan få svaret Smile

Såfremt man har domæne, webhotel og selve designet af webshoppen på plads, hvilke andre ting kommer så som udgifter i forbindelse med en opstart? Her tænker jeg på mere faste udgifter og ikke eksempelvis markedsføringen, da den jo er rimelig forskellig. Men tænker på ting som betalingsaftaler hos DIBS osv., samt andre ting der forbindes med opstart.

Baseret på hvad du skal kunne modtage af kort, så kan de variere i pris, paypal er gratis, dog hvor de har et transaktionsgebyr på 2.6kr og 3,9%, som så bliver lavere for jo mere du sælger. Problemet er her, at paypal ikke tager dankort (De tager Visa-Dankort).

Hvis du skal kunne tage dankort, er der et årlig gebyr til NETS (Dem som hed PBS engang), på jeg tror det er 1000kr. Og så en betalingsgateway hvilket som regl er fra 99kr og op.

Og som du siger, så er der domæne og webhotel hvert år også.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 08:13

zerpex:

Baseret på hvad du skal kunne modtage af kort, så kan de variere i pris, paypal er gratis, dog hvor de har et transaktionsgebyr på 2.6kr og 3,9%, som så bliver lavere for jo mere du sælger. Problemet er her, at paypal ikke tager dankort (De tager Visa-Dankort).

Hvis du skal kunne tage dankort, er der et årlig gebyr til NETS (Dem som hed PBS engang), på jeg tror det er 1000kr. Og så en betalingsgateway hvilket som regl er fra 99kr og op.

Og som du siger, så er der domæne og webhotel hvert år også.

Okay, så reelt ud fra denne oplysning, så vil der ihvertfald være en udgift på cirka kr. 2200,00 om året for betalingsgateway? Eller regner jeg forkert? Smile Mener bare selv at have set, at betalingsgateway betales hver måned, altså 12 x 99 = 1188,00 + 1000 = 2188,00.

Grunden til jeg spørger, måske dumt, men den er selvfølgelig at jeg egentlig godt kunne tænke mig at åbne webshop. Jeg har som sådan allerede domæne, webhotel og design af shoppen parat. Dertil også indhold. Derfor ville jeg lige høre, hvad andet man kunne have af startudgifter eller løbende udgifter i forbindelse med at starte en webshop op Smile

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 08:38

Hej, altid fedt at starte noget nyt op og se det give afkast efter ens hårde arbejde - har du et pro logo med i dine overvejelser, det kan betale sig :)

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 08:38

Hej, jeg tror ikke 2200 vil være helt ved siden af.

Dog med de andre udgifter der vil jeg melde pas, der tror jeg du skal spørge nogle af de klogere webshop ejere / udviklere

Forhåbentligt er der en der ser den snart :D

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

den suverænt største udgift/investering er som regel varelager. ( med mindre du dropshipper).

Revisor/regnskab kan også være en betydelig post.

betalingssystem

så er der jo alle papkasser, breve, tape, papir, printer, printerpatroner.

alt efter hvor seriøst du ønsker at drive shoppen , og om den henvender sig til dkk kunder eller ej, vil jeg anbefale at få dankort med.

mange fokuserer på at paypal er gratis ?? men det er sku langtfra gratis og kan let via de sindsygt høje transaktionsgebyrer være klart den dyreste løsning.

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 08:55

Nets tager desuden et "opstartsgebyr". Jeg mener det er 1800,- + moms.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)