Jo, selvfølgelig er de bundet af den kontrakt de har underskrevet. Spørgsmålet er hvordan kontrakten skal tolkes. Det er vel det i er uenige om?
|
Majnie:Mit første spørgsmål lyder sådan.
Er man ikke juridisk bundet af en kontrakt man har gennemlæst og underskrevet ??
Meget klart svar: Ja
Det er fuldstændigt indiskutabelt.
Majnie:Mine næste spørgsmål er.Hvordan sikre jeg mig de kommer til at betale for aug. mrd. og hvad er mine muligheder.
Du går i gang med rykker proceduren. Når du konstatere at de ikke har betalt, sender du 1. rykker og pålægger den kr. 100 i gebyr, husk at give dem 10 dage til at betale. Når du konstatere at de stadig ikke har betalt, sender du 2. rykker, igen med kr. 100 i gebyr og 10 dage til betaling.
Når du konstatere at de stadig ikke har betalt, sender du dem 3. rykker, men skal lige være opmærksom på nogen ting:
1. I 3. rykker, lægger du igen kr. 100 i rykkergebyr og 10 dage til at betale.
2. Du skal skrive "INKASSO VARSEL" på rykkeren og du skal skrive i rykkeren: "Hvis jeg ikke modtager betalingen, senest den xx.xx.xxxx, overgives sagen til inkasso uden yderlige varsel og med yderligere omkostning for dig."
Jeg sidder og venter på min inkasso godkendelse fra rigspolitiet, når og hvis jeg får den, skal jeg nok tage sagen for dig, efter no cure no payment princippet.