Jeg er selerhvervende børnepasser i skanderborg kommune og jeg her et par spørgsmål med lidt baggrunds information der lyder sådan. Jeg har et hold forældre som har opsagt deres barn i min dagpleje d. 1 juli, i følge pasningskontraktens opsigelsesvarsel kan dette ikke ske. Jeg har ligeledes gjort forældrene opmærksom på at de ikke havde opsagt korrekt op til flere gange men de har ignoreret flere mails og beskeder. Vi vil foretrække ikke at skulle videre via advokat, hvorfor vi vil tilbyde at betale 50% af prisen for august.
Jeg har haft en negativ indtægt på 7050 kr, for august måned da de nægter at betale og ikke mener de skylder mig det fulde beløb. I følge kontrakten de har tegnet og underskrevet og som de selv har fået af vide af dagpleje kontoret er de stadig bundet af kontrakten indtil 31-8-2012.
Da de har valgt at indtræde i et kommunalt pasnings tilbud inden de var ude af kontrakten her hos mig, har dagpleje kontoret i skanderborg kommune oplyst at tilskuddet til reducering af egenbetalingen blev frasagt fra den dato de startede i den kommunale pasning. Derfor har de en egenbetaling på 7050 kr for august måned, da barnets tilskud fra staten er brugt i den kommunale pasning.
Mine næste spørgsmål er.
Hvordan sikre jeg mig de kommer til at betale for aug. mrd. og hvad er mine muligheder.
Håber der er en der kan hjælpe.
Mange Hilsner Mjabrit
|
hvis ikke kommunen kan hjælpe dig som situationen er, så står du jo der, hvor du må vurdere om det er det sure og omkostningerne og besværet værd, at sætte en advokat på for at få de 3.525 de ikke vil betale.
Hvis kontrakten er 100% klar som du og dagplejekontoret vel mener, så bør du vinde en sådan sag, og de kommer til at betale advokaten. Den der med at ved fortolkning af en kontrakt påhviler ansvaret den der har formuleret den må jeg indrømme er lidt ny for mig, men KAN den fortolkes, ja så er der da en risiko for at retten vil sige i skal dele den, helt som nu foreslået - så du må bestemme dig, er det risiko, surhed, besvær og pengene værd - OG vel også lidt princippet
Jeg ville nok gå hele vejen efter pengene og princippet - men det er ikke lig med at det altid er klogt