Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakt brud

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 21. Aug 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selerhvervende børnepasser i skanderborg kommune og jeg her et par spørgsmål med lidt baggrunds information der lyder sådan.

Jeg har et hold forældre som har opsagt deres barn i min dagpleje d. 1 juli, i følge pasningskontraktens opsigelsesvarsel kan dette ikke ske.

(Pasningsaftalen kan opsiges skriftligt af begge parter, med 1. måneds varsel. Opsigelse kan kun ske pr. den 1. i en måned, dog ikke i juli. Opsigelsen SKAL være skriftlig, og være modparten i hænde senest den sidste dag i den foregående måned. )

Kommunen har gjort forældrene opmærksom på at opsigelses varslet de selv har skrevet under på er sådan at de ikke kan opsige optil og i juli måned.

Mit første spørgsmål lyder sådan.
Er man ikke juridisk bundet af en kontrakt man har gennemlæst og underskrevet ??

Jeg har ligeledes gjort forældrene opmærksom på at de ikke havde opsagt korrekt op til flere gange men de har ignoreret flere mails og beskeder.

De har efter samtalen med kommunen sendt mig en mail hvor de har skrevet følgende :

Hej Majbrit

Vi har vendt opsigelsen med dagplejekontoret, der mener at kontrakten kan udlægges sådan som du læser den.

Vi har også vendt den med vores advokat, der giver os ret i vores udlægning og samtidig gør opmærksom på at ved fortolkning af en kontrakt påhviler ansvaret den, der har formuleret kontrakten.

Vi vil foretrække ikke at skulle videre via advokat, hvorfor vi vil tilbyde at betale 50% af prisen for august.

Jeg har haft en negativ indtægt på 7050 kr, for august måned da de nægter at betale og ikke mener de skylder mig det fulde beløb.

I følge kontrakten de har tegnet og underskrevet og som de selv har fået af vide af dagpleje kontoret er de stadig bundet af kontrakten indtil 31-8-2012.
Da de har valgt at indtræde i et kommunalt pasnings tilbud inden de var ude af kontrakten her hos mig, har dagpleje kontoret i skanderborg kommune oplyst at tilskuddet til reducering af egenbetalingen blev frasagt fra den dato de startede i den kommunale pasning. Derfor har de en egenbetaling på 7050 kr for august måned, da barnets tilskud fra staten er brugt i den kommunale pasning.

Mine næste spørgsmål er.
Hvordan sikre jeg mig de kommer til at betale for aug. mrd. og hvad er mine muligheder.

Håber der er en der kan hjælpe.

Mange Hilsner Mjabrit

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:37

hvis ikke kommunen kan hjælpe dig som situationen er, så står du jo der, hvor du må vurdere om det er det sure og omkostningerne og besværet værd, at sætte en advokat på for at få de 3.525 de ikke vil betale.

Hvis kontrakten er 100% klar som du og dagplejekontoret vel mener, så bør du vinde en sådan sag, og de kommer til at betale advokaten. Den der med at ved fortolkning af en kontrakt påhviler ansvaret den der har formuleret den må jeg indrømme er lidt ny for mig, men KAN den fortolkes, ja så er der da en risiko for at retten vil sige i skal dele den, helt som nu foreslået - så du må bestemme dig, er det risiko, surhed, besvær og pengene værd - OG vel også lidt princippet

Jeg ville nok gå hele vejen efter pengene og princippet - men det er ikke lig med at det altid er klogtBig Smile 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:50

Hej.

Har du ikke en forsikring der dækker dine Advokat omkostninger ?. Jeg mener du burde kunne vinde den sag. Det må også være i Kommunens interesse at den sag bliver prøvet ved en domstol.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 19:51

Jeg vil give "Cookie" ret, og derudover så syntes jeg at det lyder underligt at de har vendt den med deres advokat, altså at de vil bruge penge på at spørge ham istedet for at betale det de skylder.

Nogle mennesker skriver bare at de har vendt den med deres advokat, men så tænker jeg... hmmmh... hvis de har en fast advokat, så kunne jeg foranledes til at tro at de jævnligt forsøger at slippe for at betale....

Den slags opførsel gør at jeg bliver stædig, og netop vil gå hele vejen efter pengene og princippet, også selv hvis det kostede mig penge. 

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 20:00

Hmm jeg undrer mig, hvad er årsagen til at de allesammen ikke vil have deres børn hos dig? En kontrakt er altid gældende medmindre at der er en væsentlig årsag til at den skal brydes.

Årsagen kender jeg ikke og det er derfor meget svært at svare på.

Lad mig komme med 2 eksempler

Eksempel 1
Forældrene ønsker at flytte børnene til en institution som netop er åbnet og vil ikke betale for begge samtidig. Du har her ikke brudt kontrakten og de skal derfor betale.

Eksempel 2
Du har ikke behandlet børnene ansvarligt og det kan bevises at du ikke kan tage varer på børnene, det kan her diskuteres om hvor vidt kontrakten bør holde, for børnenes sikkerhed eller trivsel.

Det var bare eksempler ikke andet.
Håber du forstår hvad jeg mener ;-)

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 20:15

Camilla, hun skrev ikke alle forældrene, men forældrene til et barn :-)

Tilmeldt 21. Aug 12
Skrevet kl. 20:17

Hmm Allesammen ???  det er et hold forældre ud af 5 der har valgt at flytte deres barn, og de har valgt som de gjorde fordi mors veninde som er kommunal dagplejer fik en tom plads og den havde de ønsket fra starten af da barnet skulle passes men fik den ikke tildelt. De var utilfredse med det trak barnet ud af den kommunale pasning og 1 april 2012 skrev de kontrakt med mig. 

Far fortalte da de hentede barnets tøj midt i aug, at de egentlig har vidst de kunne få pladsen i den kommunale siden sidst i marts.men valgte at fortie overfor mig da jeg dengang de var på besøg blev gjort klar at de skulle være sikker på at det var det her de ville.

Hilsen Majbrit

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 20:22

Jeg læste et hold forældre som flere end til bare et barn.

Ville nok sige forældrerne til et barn, hvis det var det sagen drejede sig om.

Men summasumarum jeg ville nok ikke gøre mere ud af sådan en lille sag.
Det bringer somregel ikke noget godt med sig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:04

Hej Majnie

Der er to ting jeg ikke forstår:

Har du ikke en kontrakt med kommunen, som regulerer ( eller burde) regulere hvad kommunen skal gøre hvis et foældrepar - som i din sag - misligholder over for dig/kommunen ?

Du skriver som om forældreparret har afgivet flere opsigelser ?

Tilmeldt 21. Aug 12
Skrevet kl. 09:57

Hej Jacob.
Der tegnes en kontrakt mellem forældrene og mig, det eneste kommunen skal er at tildele tilskud efter gældende regler og så godkende kontrakt og føre pædagogisk tilsyn

Barnet startede i januar 2012 i kommunalt pasningtilbud, men allerede efter 1 1/2 uge trak de barnet ud da de var utilfredse med de ikke havde fået den dagplejeplafs de havde ønsket. 2012 marts underskriver vi kontrakten hos mig og sidst i marts får de brev on de 1 aug. 2012 kan få plads hvor de oprindelig havde ønsket, og vælger at starte op velvidende de ville stoppe og aflevere opsigelsen pr. 1 juli hvilket man i følge kontrakten/kommunen ikke kan. Og hvilket de øjeblikkeligt fik af vide med der samme de sendte en sms om at de havde leveret opsige lsen til min datter, da jeg ikke var hjemme den lørdag. Hvilket de valgte at undlade at svare på. Ligesom på de 3 beskeder om manglende betaling.
Og nu vil de ik betale for aug. På trods af kommunen/dagpleje kontoret har meddelt dem at de er bundet af kontrakten som de selv har læst inden de skrev under.

Jeg spørger så..

Er de ikke bundet af deres underskrevne kontrakt?
Hvor står jeg lov mæssig og
Hvordan får jeg den til at betale ?

Mvh. Majnie

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)