Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAL man altid have CVR nr for at kunne skaffe leverandører?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 21. Aug 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke en stor udskrivning at oprette fx. en enkeltmandsvirksom til at starte op på. De billigeste fx. netadvokater tager helt ned til 1100 kr. efterhånden...

Fra Aabenraa
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 13:18

Hej Jacob.

Hvis du har en Digital Signatur eller NemID, kan du registrere dig på Virk.dk - det er gratis. Der kommer dog et spørgsmål om hvordan du vil beskattes af evt. overskud (hvis jeg altså husker rigtigt) det er nok godt at sætte sig ind i på forhånd.

Mvh

Lars

Dette er ikke længere en aktiv profil. Ønsker du kontakt med Confero, så tjek www.confero.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 13:27

Daniel Poulsen:
Det giver bedst mening, for ellers kommer du til at betale momsen to gange. Du kan ikke trække momsen fra de varer som du køber, hvis ikke du er moms registeret. Og så vil du allerede der være 25 % dyret ned dine konkurrenter.

Sikke da noget vrøvl!  

Er man ikke moms registreret kommer man da ikke til at betale moms to gange! man betaler jo kun moms ved varens køb.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 426
Skrevet kl. 13:29

Men hvad med procedurerne. Er det svært at orde de regnskaber der er obligatoriske eller hvordan står det til ?

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 13:29

Nu er det godt nok lang tid siden at jeg oprettede cvr.nr, men jeg valgte at tage ind til skat og gøre det sammen med en medarbejder, fordi så kunne jeg vælge ikke at komme med på deres infoliste til firmaer, og dermed ikke blive spammet med mails og breve fra firmaer der gerne ville sælge mig noget.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:31

Grænsen på de 50.000 skal ikek forveksles med at have et firma, det er udelukkende en grlnse hvad du må tjene af penge før du SKAL oprette et firma. Der er således ingen moms fordele eller andet forbundet med dette.

Det er ikke noget problem at oprette enkeltmandsvirksomhed selv, gør det via virk.dk og ring til skat / virk hvis du er i tvivl, de skal nok svare på dine sprg :) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 11:12

Otzen:

Grænsen på de 50.000 skal ikek forveksles med at have et firma, det er udelukkende en grlnse hvad du må tjene af penge før du SKAL oprette et

STOP NU DET VRØVL.

Efterhånden er der mange der udtaler sig her på amino om uden at have den ringeste viden om det de udtaler sig om!  Det bidrager kun til forviring hos spørgeren.  Sæt Jer ind i reglerne før i udtaler Jer!

50.000 DKK  er hvad man maximalt må omsætte for pr. år før man skal lade sig momsregistrere!  

PS: omsætning og fortjeneste er absolut ikke det samme.

Mvh

Ravn

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 11:19

Ravn:

STOP NU DET VRØVL.

Efterhånden er der mange der udtaler sig her på amino om uden at have den ringeste viden om det de udtaler sig om!  Det bidrager kun til forviring hos spørgeren.  Sæt Jer ind i reglerne før i udtaler Jer!

50.000 DKK  er hvad man maximalt må omsætte for pr. år før man skal lade sig momsregistrere!  

Det er en vilkårlig 12 måneders periode ikke et kalender år :-)

/Søren

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 15:37

Det ville ellers være fantastisk hvis bruttoomsætning var ens fortjeneste ;-)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)