Jeg har startet en magento webshopwww.poo-pourri.dk (1. april) og undrer mig over, hvorfor jeg ikke konverterer mere. Bouncingrate er 44 og konvertering er 3,56. Det er ALT for langsomt selvom jeg kan læse, at de tal faktisk er udemærkede. Har haft 2000 besøgende.
Har du nogen ide til forbedring at sitet? Har hørt flere gange, at siden er let at finde rundt i og orientere sig i samt køb er let at gennemføre.
Al hjælp/sparring modtages med kyshånd. God dag til dig. Tine
tak for svar. Men der er vel ikke for få besøgende eller fordi jeg ikke kan findes. Jeg tænker nærmere, hvorfor der ikke konverteres. Jeg sidder med verdens bedste produkt der bare virker. Når først man har prøvet det går man ikke uden!
Der er flere ting ved din side, der får den til at se uoverskuelig og uprofessionel ud.
Jeg kan sådan set godt se det hyggelige i "Poo World" og en toiletkumme som indkøbskurv, men jeg tror ikke, det er hensigtsmæssigt. Teksten lægger meget vægt på - og får brugeren til at tænke på - problemet "Det er ulækkert" i stedet for løsningen "Få frisk duft hver gang". Du bruger mange ord som "pinligt" og "tabu" - du skal bruge "frisk duft", "lettelse" osv. i stedet.
Udskift et afsnit som "Og vi kender også alle til at gå ind på et toilet, der mildest talt ikke har en duft af roser og violer – yderligere uddybning behøves næppe om uønsket "duft"." til "Ville det ikke være en lettelse, hvis du altid kunne forlade et toilet, der duftede friskt og rent? Det kan du nu."
Menuen under Poo World er uoverskuelig. Bare kald den "Mænd", "Kvinder" osv. - drop "til" og "køb her".
Ryk kurven op som det øverste i venstremenuen, herefter henholdsvis produkterne, fragtinfo og betalingskort.
Brødteksten er rodet. Gør dine overskrifter lidt større i forhold til resten af teksten og lav lidt mere luft til det ovenstående afsnit. Sæt lige højremargen.
Undlad "HER" som ankertekst og erstat med "Se alle produkter til kvinder" eller noget tilsvarende. Lad være med at linke til forhandlere - der er ingen grund til at sende kunderne offline, når de er klar til at købe.
Siden trænger også til en gang korrektur - der er mange stavefejl.
Første step af dit checkoutflow ser godt ud - hvis du kan, så udskift "Gennemfør ordre" til "Gå til betaling".