Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Daytrading

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino'er,

Er der nogen daytraders herinde? Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om det fra nogen med erfaring.

Mvh Alexander Ahle Bæk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skrev dette indlæg lidt sent. Jeg prøver lige at fremhæve det igen i håb om at nogen, som kan hjælpe, ser det :)

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, hvad vil du gerne have hjælp til, Jeg har selv handlet hver dag, både for mig selv privat, men også i et job for en bank, hvor jeg har handlet for kunder og for banken selv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gad godt ind i det. Jeg gad godt selv være daytrader - eller bare trader.

Mvh Alexander Ahle Bæk :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alexander,

Hvis du på INGEN måde har erfaring i trading, vil jeg på det KRAFTIGSTE fraråde dig at påbegynde daytrading! Ved daytrading sidder du og reagere på realtids markedsforhold, som er en noget kompliceret sag! Er man lidt uforsigtig eller uviden, så er midlerne hurtig tabt! 

Er du helt ny i handlen, vil jeg anbefale dig at teste dine kompetencer ved forskellige demoporteføljer, hvor du teste den virkelige aktiehandel af med fiktive penge! På den måde kan du lære, hvordan en aktie reagere, teste din markedsviden og stille gøre dig klar til at bruge lidt af din reelle opsparing på aktiehandel. Hold dig ligeledes i en strategi på mellem lang sigt, så du ved og lærer hvordan markedet løbende reagere!

Jeg er i dag meget aktiv handlende aktieinvestor - og startede selv via demohandel.

se evt. mere på euroinvestor.dk, som tilbyder denne slags.

//Jesper

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Også husk du konkurrerer imod alle mulige Cand.økonomi-børger, som allesammen - formegentlig - ved meget mere end dig.

Start med en økonomiuddannelse på universitetet ;-) 

(Og ja, du kan sagtens starte uden det - men det er ikke nok at læse lidt bøger, læse lidt blogs også tænke at du er klogere end resten af verden).

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alexander

Daytrading er et stort område og inden du går i gang skal du nok overveje din riskoprofil (hvor meget risiko du er villig til at løbe) samt en strategi for opbygning af din portofølje, herunder kan du evt. google asset allocation som er en populær metode til at opbygge dette. 

Ligeledes som tidligere nævnt findes der en række demo platforme som du kan øve dig på, men vær dog opmærksom på at det at investere lang hen af vejen er et mentalt game, så der er stor forskel på at investere rigtigt og som demo, men når det så er sagt er det et godt værktøj at lære teknikkerne til daytrading. 

Ligeledes kan du evt. nærlæse investors.com og investopedia.com som begge har nogle gratis online kurser til at lære de grundlæggende investringsstrategier, de kræver dog at du er rimlig velbevandret i engelsk, hvilket du nok ikke kommer udenom alligevel - medmindre du blot holder dig til det danske marked som dog ikke har samme muligheder og bevægelser på noteret virksomheder. 

Du kan også begynde at læse og studere nogle af de forskellige investeringsfonde som er en meget god måde at komme igang på, samtidig med at de ofte er mindre riskofyldte end eksempelvis option go forex trading. 

Ligeledes skal du som udgangspunkt sikre at du har en god potion risiko betonet kapital før du kaster dig ud i det. 

God vind med dine investeringer, og ligegyldigt om du kommer igang eller ikke er det vældig god læsning, det får en til at se på verden i et nyt lys 

Dbh.

Kim Kampp

Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Feb 07
Indlæg ialt: 102
Fra  Simplex Design ApS Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige fulgt lidt med på sidelinjen. Er der mon nogen der ved, om der findes introduktionskurser til trading i Danmark?

www.simplexdesign.dk - webbureau i Vestjylland med fokus på online marketing - WordPress hjemmesider - SEO tekster - Optimering

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Feb 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:

Har lige fulgt lidt med på sidelinjen. Er der mon nogen der ved, om der findes introduktionskurser til trading i Danmark?

Det gør der. Jeg har selv taget dem. Global Capital Markets Solutions afholder kurser i samarbejde med FinanceLab i både København og Aarhus og en gang imellem i Aalborg. Der findes et Basic og et efrterfølgende Advanced kursus - de kan klart anbefales. 

Du kan læse mere her:; http://g-cms.info/1-28-home.html
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for nogle super gode svar!
Jeg har leget meget med www.weseed.com, som også er en demo. Desuden har jeg indskudt en minimal investering i Tesla Motors
Jeg taler flydende engelsk, så det bliver ikke noget problem :) og jeg vil helst forholde mig international, selvom det ville være dejligt for de danske virksomheder med lidt økonomisk medvind :)

Efter jeg har forsøgt mig med demoplatforme, hvad skal mit første træk så være, hvis jeg vil handle realaktier?
Og jeg er helt enig med at jeg lider mangel på kompetence og vil også rigtig gerne uddanne mig yderlige, når jeg er færdig med det gymnasielle.
Min opfattelse er bare, at jo tidligere man kommer igang, jo bedre - er det rigtigt?

Mvh Alexander Ahle Bæk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)