Hej Amino. Jeg ønsker at opstarte min egen nethandel. Jeg har en masse gode idéer til hvordan, jeg gerne ville føre den, og har tænkt meget over hvordan jeg gerne vil have hjemmesiden til at se ud. Jeg er arbejdsløs lige nu, så jeg har ikke så meget at miste lige nu. Jeg har ikke job jeg skal opsige, ej heller faste tider jeg skal møde på, så jeg har masser tid til at koncentrere mig om min nye idé.
Her kommer mine spørgsmål: 1) Jeg har ingen idé om hvordan jeg kommer igang?? 2) Da jeg ikke har noget arbejde, et det = med ingen kapital!! 3) Jeg overvejer at starte op for mig selv, med mulighed for at udvide, hvis det går godt, og måske gerne have medarbejder, hvis det er til det!! 4) Har I nogle gode råd til hvordan jeg kommer i gang, uden at skulle stifte mig for stor en gæld?? Som sagt har jeg en masse idéer til hvordan jeg gerne ville have det hele, men mangler proffesionel rådgivning, så håber at i kan hjælpe mig.
|
Sådan som du skriver det, lyder det som om at du vil leve fuldtid af det fra dag 1?
Hvis det er hensigten at starte op fuldtid fra start, tror jeg du skal skyde en hvid, blå eller sort (du bestemmer selv) pil efter det. :)
Det kræver et stor startkapital, til at købe varer ind til den rigtige pris, og samtidig en masse god omtale, hvor man fra dag 1 kommer på alle tv-skærme med kanon tilbud. Lidt ala da WUPTI kom til verdenen, hvis du husker dette.
Men hvis du derimod har tænkt dig stille og rolig at starte det op, og få mere og mere handel, jamen så er der da gode muligheder.
Nå, skal også svare på dine spørgsmål: :)
1: Jeg syntes du skal starte med at lave en forretningsplan over hvordan du har tænkt dig at gribe det hele an, både med hvordan du har tænkt dig at skaffe kapital og hvor længe du har tænkt dig der skal gå inden den skal begynde at lave penge osv.
2: Hvis du overhovedet ingen opsparing har? Jamen så ser det nok lidt sort ud. For tvivler på at banken vil låne dig penge til sådan en start, hvis du ikke engang har job.
3: Tror måske du skulle overveje at slappe af med hensyn til at tænke på at udvide med en medarbejder fra starten af. Der skal tjenes en del penge, inden dette kan lade sig gøre. :)
4: Melder pas. :)
Men mit gode råd er, tænk dig om inden du gør noget overilet, og lav en god forretningsplan. Og sidst men ikke mindst, forhold dig kristisk til din ide så du ikke ser dig blind på ideen. :)