Hej Aminoer. Jeg er en fyr på 19, som overvejer at starte et lille event bureau. Da jeg satdig læser, vil jeg bare lave en hjemmeside med nogle kontakt oplysninger. Men får at få det til at være en lovlig virksomhed, skal den vel registres? Og hvor mange penge skal der puttes i? Altså, når man kun har en hjemmeside, er det vel det eneste der skal betales til. Regnede ligeså med, at de kunder jeg vil komme til, hvis jeg får det op at køre, at skulle planlægge for, vil betale først, hvorefter jeg bestiller deres event. Så på den måde får jeg ingen penge ud at hænge. Men vil jeg kunne blive erklæret konkurs, hvis scenariet er som ovenstående? Og hvis man kan det, er det så kun virksomheden man taber? Tænkte også på, om man måtte bruge sin egen private telefon? Eller om den skulle laves om til en erhvervs tlf? Håber I kan hjælpe mig med mine spørgsmål. :) |
Du skal først momsregistreres, når du har omsat for 50.000 kr.
Medmindre du bruger 80.000 på et ApS, hæfter du personligt. Det vil sige, at hvis din virksomhed skylder penge, kan kreditor komme og tage dine ting.
Du kan bare bruge din egen telefon. Du kan endda trække noget af forbruget fra.
Har du overvejet at arrangere bureauet på eventets vegne, så din kunde afregner til den, der afholder eventet? Så kan du fakturere bureauet for en procentdel af ordren i provision. Det eliminerer en stor del af din risiko ved at bruge tredjepartsleverandører.