Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis jeg starter event bureau

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Jun 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Jeg er en fyr på 19, som overvejer at starte et lille event bureau. Da jeg satdig læser, vil jeg bare lave en hjemmeside med nogle kontakt oplysninger. Men får at få det til at være en lovlig virksomhed, skal den vel registres? Og hvor mange penge skal der puttes i? Altså, når man kun har en hjemmeside, er det vel det eneste der skal betales til. 

Regnede ligeså med, at de kunder jeg vil komme til, hvis jeg får det op at køre, at skulle planlægge for, vil betale først, hvorefter jeg bestiller deres event. Så på den måde får jeg ingen penge ud at hænge. Men vil jeg kunne blive erklæret konkurs, hvis scenariet er som ovenstående? Og hvis man kan det, er det så kun virksomheden man taber?

Tænkte også på, om man måtte bruge sin egen private telefon? Eller om den skulle laves om til en erhvervs tlf?  

Håber I kan hjælpe mig med mine spørgsmål. :) 

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 15:48

Du skal først momsregistreres, når du har omsat for 50.000 kr.

Medmindre du bruger 80.000 på et ApS, hæfter du personligt. Det vil sige, at hvis din virksomhed skylder penge, kan kreditor komme og tage dine ting.

Du kan bare bruge din egen telefon. Du kan endda trække noget af forbruget fra.

Har du overvejet at arrangere bureauet på eventets vegne, så din kunde afregner til den, der afholder eventet? Så kan du fakturere bureauet for en procentdel af ordren i provision. Det eliminerer en stor del af din risiko ved at bruge tredjepartsleverandører.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Jun 12
Skrevet kl. 16:28

Hej jacob :-) tusind tak.
Men hvad vil det sidste sige? At jeg sender en faktura fra bureauet til eventet, og på den måde for noget provision :-)
Tusind tak for svarene :-)

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Fra  Offpiste Skrevet kl. 16:37

Nej.

Du tager ud til kunde og fortæller dem, at du kan stable deres halbal på benene i Tappernøjehallerne for 10.000 kr.

Din kunde siger ja, og Tappernøjehallerne sender kunden en faktura på 10.000 kr.

Når kunden har betalt, sender du Tappernøjehallerne en faktura på "Henvisningsprovision: 2.000 kr.".

Du har nu ingen penge ude at svømme, og du har heller ingen forpligtelser over for kunden.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Jun 12
Skrevet kl. 17:35

På den måde. :) Fedt. 

Tusind tak for hjælpen. Så vil jeg gå videre med ideen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:06

Jacob det er ikke korrekt man først skal momsregistreres når man har omsat for 50.000 kr
Man skal registreres når forventningerne er at man krydser omsætning 50.000 kr på 12 lbd måneder. Man kan ikke ha 50 t uden moms først og så fortsætte videre i den 12 mdr periode med moms, så bliver det dyrt med de første 50, bare så vor event mand ikke misopfatter den
Momsen er måske ikke et problem, hvis det er events for virksomheder, for de får den jo igen
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nyborg
Tilmeldt 28. Jun 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:08

Hej

Jeg har selv rodet lidt med event / musik bureau, og som tiden er lige nu er det et megetsvært markede at komme ind på, men er det rigtigt forstået at du kun henvise til andre arrangøre og købe deres pakkeløsning, og vidresælge denne, eller vil du selv stå for at samle eventet og tale med leverendøre osv. ?

Med venlig hilsen

Stefan Ravn

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Fra  Offpiste Skrevet kl. 19:17

Jacob det er ikke korrekt man først skal momsregistreres når man har omsat for 50.000 kr
Man skal registreres når forventningerne er at man krydser omsætning 50.000 kr på 12 lbd måneder. Man kan ikke ha 50 t uden moms først og så fortsætte videre i den 12 mdr periode med moms, så bliver det dyrt med de første 50, bare så vor event mand ikke misopfatter den

Jeg bøjer mig! Noget tyder på, at du ved, hvad du taler om ;)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Jun 12
Skrevet kl. 09:53

altså, mine første tanke var at samle det selv. Snakke med leverendøre og alt hvad det indebærer.

Kunne godt forestille mig det er svært at komme ind på markedet. Så det kunne være man skulle prøve med en annoce i avisen, eller dele flyers ud. Eller hvad vil du gøre?? :)

Med venlig hilsen Mathias Thomsen 

Fra Nyborg
Tilmeldt 28. Jun 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:16

Hej Mathias

Du burde overveje om det er private eller virksomheder du går efter, og markedsføring er dyrt, så du må også lave dig en god strategi.

Jeg ved ikke hvor mange penge at du havde tænkt dig at investere, men en hjemmeside er ikke nok til at kunderne kommer strømmende. og vælg omhyggeligt hvilke medier du bruger, da du vil målrette din markedsføring til specifikke kunder.

Du skal også tænke på at du må have bedre priser, på de ting som du sælger en folk selv kan finde på nettet. Som regel vil det betyde at du skal bruge de samme levenradøre flere gange, så du kan få rabat, det er her din gevinst ville være.

Hilsen Stefan

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)