Må man tjene 50000,- hvert år. eller skalman lade sig momsreg. uanset hvornår man har tjent 50000,- jeg tænker på : hvis jeg tjener 45000,- i år og 45000,- næsteår er jeg så fritaget for momsreg. hvis jeg er er der så nogen grænse for hvor mange årjeg må tjene f.eks. 45000,- om året?.
Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.
Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag.
Jep. Men den er farlig, fordi du skal allerede momsregistreres når du forventer at omsætte mere end 50.000 kr. i 12 på hinanden følgende måneder. Så kommer du over grænsen i en periode, så kan du få svært ved at overbevise SKAT om at du har handlet i god tro.
Hvad er årsagen til at du vil slippe for momsregistrering? Sælger du fortrinsvist til privatpersoner og har du få momsbelagte udgifter?
Ja jeg sælger via onlinesalg til private,men grunden til jeg tænkte momsfrihed til 50000,- er at jeg har købt mit første lager momsfrit fra små "firmaer der ikke er momsreg. og så vil jeg jo også gerne selv sælge momsfrit, eller kan jeg godt bogføre mit varelager som momsreg. virksomhed når jeg ikke har nogen kvittering på købene. Kan jo ikke bevise hvad jeg har købt for. Eller kan jeg "bare sælge mit varelager til min virksomhed og selv lave en faktura til mit regnskab som momsreg.
Du kan aldrig få lageret ind og trække moms fra dets værdi hvis det er købt uden moms.
Du kan også ha stort besvær med at få det ind hvis det er købt helt uden regninger, men her må du ha fat i en der måske kan fortælle, om der skal en revisorvurdering til, eller om din egen bedste vurdering skulle være nok (tvivler når du ingen regninger har)
Moms kan du KUN trække fra hvis du har betalt moms i sagens natur, ellers aldrig - og det skal fremgå klart af regningen. Du kunne givet tage det ind i selskabet hvis det var noget du havde købt privat med moms kort inden du oprettede selskab, men købt uden moms er altid uden moms i dit regnskab
Havde der været moms på, havde det jo været 25% dyrere - og det er de 25% du kunne indberette som købsmoms, men det har jo netop ikke været 25% dyrere.
god vind
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER