Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

filstørrelser i mails

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 5. Jul 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er begyndt at maile min revisor alle bilag fremfor at sende med den dyre og usikre postløsning. Men.........nogle af de fakturaer som jeg selv modtager fra leverandører er nogle gange 6-8 megabite store. Når denne faktura så bliver sendt videre til revisoren sammen med månedens andre bilag fylder mailen alt for meget. Derfor spørger jeg ind til et program som måske kan formindske størrelsen på disse mega filer. Har prøvet at zippe med forskellige programmer uden at det ændre ret meget - og skal til at dele mailen op i flere enkelte mails er nu heller ikke lige sagen - så har I måske et bud på en hurtig og smart løsning? 

Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 45
Fra  TR - Tømrer/Snedker Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne man ikke bruge dropbox?

Tømrer/snedker virksomhed der deltager i dit byggeri

TR - Tømrer/Snedker

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Der er flere muligheder, idet jeg selv kan have det samme problem - Imidlertid er problemet hos mailtjenesten, hvor store filer der tillades.

Jeg har følgende løsninger

  • Alternativ mail på windows live-mail, som tager væsentlig større filer end TDC
  • Dropbox deling er også en mulighed
  • Evt. kan anvendes en internet-tjeneste som www.yousendit.com

Bare lige nogle hurtige forslag, men det afhænger jo også af din revisors velvillighed

Tonny

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kan stille et mailhotel til rådighed for dig, du vil få 2GB plads til emails, for 10kr/mnd - så kan du sende så store filer som du vil, bare modtager selvfølgelig kan modtage dem!

Venlig Hilsen
Lucas Rolff
Hosting4real 

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 5. Jul 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo tak for tilbuddet, men det er ikke fordi jeg ikke har plads nok til rådighed hos min udbyder men jo større filerne er jo længere tid tager det at sende og modtage. 

Tilmeldt 5. Jul 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny. Dit forslag vil jeg prøve at se nærmere på men den mulighed nu nævner omkring dropbox ved jeg ikke lige hvad betyder men tjekker det op på nettet. Begrebet dropbox kender jeg simpelthen ikke.

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan prøve at pakke filen ned, uploade filen til rapidshare.com og sende linket videre? :)

- Det er gratis...

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

vædderen:

Hej Tonny. Dit forslag vil jeg prøve at se nærmere på men den mulighed nu nævner omkring dropbox ved jeg ikke lige hvad betyder men tjekker det op på nettet. Begrebet dropbox kender jeg simpelthen ikke.

https://www.dropbox.com/

Bruges iøvrigt til mange andre formål

Tonny

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

vædderen:

Jo tak for tilbuddet, men det er ikke fordi jeg ikke har plads nok til rådighed hos min udbyder men jo større filerne er jo længere tid tager det at sende og modtage. 

Hej Vædderen,

Grundet at vi tilbød den service, var at måden vi forstod det på var at filerne var for store til at blive sendt via mail (dette kan ske rimelig nemt).

Du kan komprimere filerne endnu mere ved at bruge noget der hedder gzip komprimering, eller 7zip komprimering, de fylder ofte mindre end zip filer, men problemet er, din revisor skal have installeret et program for at pakke dem ud (Hvis han ikke bruger Apple computer).

Også det ved at uploade dem til rapidshare, yousendit, f.eks. vil jeg ikke anbefale da folk nemt kan finde de filer, og jeg regner ikke med de skal være tilgængelige for resten af verdenen.

Jeg tror det bedste alternativ ville være dropbox, dog vil disse tage lige så lang tid at sende, da det ofte har at gøre med din internet forbindelse hvor hurtigt du kan sende og modtage filer.

Venlig Hilsen
Lucas Rolff 

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har af og til brug for at sende meget store filer - jeg bruger tjenesten www.wetransfer.com - du uploader dine filer, modtageren får et link til download. Filerne ligger der i 14 dage, og det er ganske gratis.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)