Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Whiteboard væg

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle,

Jeg starter som selvstændig her 1 juli sammen med en anden, og derfor har vi været ude og finde et kontor lokale. 
Vi skal dog selv male kontoret når vi flytter ind og i den forbindelse fik jeg en god ide.

Bruge en eller alle væggene som et kæmpe stort whiteboard.

Jeg har læst at man kan købe noget whiteboard tapet, som dog er lidt halvdyrt.
Så tænkte jeg at man måske kunne bruge en hvid højglans maling?

Er der nogle der har en ide, eller nogle erfaringer, kunne det være fedt hvis i lige ville skrive.
Må være nogle med børn der har haft "maler vægge" : )

Håber i kan hjælpe!

Mvh Casper

Tilmeldt 21. Jan 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 20:43
Køb en tavlemaling i hvid,den skal nok holde.
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 20:54
Jeg har løsningen til dig! Og det er ikke engang dyrt!

Hvis væggen er af en ordentlig beskaffenhed (pæn, glat og modtagelig overfor klæb), så kan du beklæde væggen med hvid folie. Hvis væggen ikke er god til det, så kan den alternativt beklædes med PVC-plader med hvid folie på.

Whiteboard-tusser er nemlig ret gode sammen med plotterfolie - og jeg er netop leveringsdygtig i både folien samt eventuel montage :-)

EDIT: stoni-> tavlemaling er til kridt og ikke whiteboardtusser.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Fredericia
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 39
Fra  ByPassion Skrevet kl. 21:38
Hvad med en glasplads på en hvid væg?
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:41
  Ja, whiteboard-tavle væg lyder virkelig cool og ser skam også rigtig fed ud...

- men her vil jeg så lige dele ud af min egen erfaring fra dagligdag i sådan et rum: Det er en dårlig idé.
Én væg kan gå an, men et mødelokale med to vægge af den slags er en sindsyg dårlig idé!

Folie m.m. på en væg kan måske godt bruges - men væggen skal være 100% plan (og jeg mener virkelig 100% plan - den skal være så plan som overfladen på en rude). Hvis den ikke er helt plan over det hele, men har små buler med blot en millimeters forskel, så er det meget svært at viske den ren. Der hvor der er fordybninger vil svampen ikke nå bunden og derved ikke fjerne den farve som sidder nede i "hullet". Derfor vil man skulle vaske væggen ned med afrens og en klud - hvergang - hvilket man hurtigt bliver træt af.

Men de rigtige tavlevægge er lavet af enten plastik, glas eller som dem jeg selv har erfaring med: noget metal beklædt med en plastikagtig overflade. De er helt plane og er fuldstændig ligesom en normal whiteboardtavle - blot i kæmpe format. Først og fremmest var en del af rummet pludseligt blevet "radio-dødt" på grund af at to af væggene nu var "metal-beklædte". Sådan noget som mobiltelefoner fungerede alt andet end godt i rummet. Endvidere var der en anden og ret belastnende effekt: Rumklang. De to helt glatte vægge reflekterede og forstærkede bare den mindste lyd. Så alle skulle bare sidde mussestille og kun en tale af gangen ellers blev man hurtigt meget træt i ørene og hovedet af alt den rungen.

Så overvej lige en ekstra gang om det nu virkelig er det som I vil have - og hvis det er det, så vil jeg stærkt anbefale Jer at få lydabsorberende matriale på de vægge som ikke er whiteboard-tavle - ellers så er I lige til den lukkede i løbet et par måneder.

Et andet alternativ kunne være en magnet-væg. Sådan har vi som endevæg i vores kontor. Væggen er simpelthen malet med magnetmaling inden den så har fået den normale maling. Det er ensbetydende med at man kan sætte papir op på væggen med køleskabsmagneter. Det giver en ret fed effekt og mange gæster på kontoret har også lige stået og kigget en ekstra gang og liiiige skulle prøve at flytte på en af magneterne. Ulempen er dog prisen: Væggen har fået omkring 6-7 lag magnetmaling inden den rigtige maling. Farvehandleren sagde at det ville være nok med 2-3 lag, men det var det absolut ikke. Ikke engang en magnet kunne sidde alene på væggen hvis der kun var 3 lag.
En kvadratmeter med 3 lag koster omkring 370 kr. i maling - så kan I jo selv tænke Jer til hvad en endevæg på 4½ x 2½ meter med 6-7 lag har kostet. Hvis jeg havde vidst det på forhånd var vi aldrig begyndt på det - men der var jo allerede 3 lag på væggen da overraskelsen dukkede op. Så der var ikke så meget andet at gøre end at gøre det færdigt at tilføje det dobbelte antal lag, så væggen "fungerede".

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:45
Jesper-> God pointe, den med rumklangen.

Jeg er også forhandler af magnettavler (i diverse farver, herunder sort), som kan skrives på med whiteboard-tusser. På de sorte tavler kan man købe neonfarver samt hvid.

Tavlerne har en glasoverflade, og er utroligt flotte og eksklusive og fåes i mange størrelser - også meget store størrelser.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:51
Tak for svarene!

Det er rigtig fedt at høre om erfaringerne med sådan en ide.

Vi skal ud og skrive under på kontrakten på kontoret mandag, hvor jeg håber at vi får nøglerne.

Men jeg vil lige printe tråden ud og tage den med første dag vi står i rummet og afhængig af hvad vi kommer frem til, kan det være at jeg giver dig et kald Peter.

Tak for hjælpen!

Mvh Casper

Fra St. Salby
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:46

Big Smile Vedr. ”De talende vægge” fra WriteWall 

Jeg tillader mig uopfordret, at fremsende link til vores hjemmeside www.WriteWall.dk

Vi sælger Whiteboard tapet fra Walltalkers.
Produkterne kan monteres fra gulv til loft, fra væg til væg, på gulvet, døren, runde vægge, søjlerne mm.
Tænk alle overflader som mulige projicerings, skrive bar og magnetiske overflader! Der er ingen grænser for længde og bredde!

Den 01.08.2007, overtog Writewall.dk forhandlingen af Walltalkers i Danmark.
I den forbindelse har vi brug for nogle gode referencer.
I meget velkommen til at kontakt os for et evt. konsulent besøg, fremvisning eller reference!

Håber at det har jeres interesse.

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Cand. mal.
Lars Frey Jørgensen

Fra St. Salby
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vedr. ”De talende vægge” fra WriteWall.dk

Jeg tillader mig uopfordret, at fremsende link til vores hjemmeside www.WriteWall.dk

Vi sælger Whiteboard tapet fra Walltalkers.
Produkterne kan monteres fra gulv til loft, fra væg til væg, på gulvet, døren, runde vægge, søjlerne mm.
Tænk alle overflader som mulige projicerings, skrive bar og magnetiske overflader! Der er ingen grænser for længde og bredde!

Den 01.08.2007, overtog Writewall.dk forhandlingen af Walltalkers i Danmark.
I den forbindelse har vi brug for nogle gode referencer.
I meget velkommen til at kontakt os for et evt. konsulent besøg, fremvisning eller reference!

Håber at det har jeres interesse.

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Cand. mal.
Lars Frey Jørgensen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)