Godt eksempel. 5 stjerner herfra :) |
Lone Ginnerup:Hvis du vil sælge et logo til en forretning, må du SÆLGE logoet, således at køberen ejer logoet og kan bruge det uden at skulle have fat i dig. Så må du bare sætte prisen, så du er tilfreds med din fortjeneste. Hvis du ikke er dygtig nok til at kunne kræve penge nok, så du selv er tilfreds - så - - - hmmm - - - tænk selv hvad jeg ville have skrevet her.
F.eks. jeg har købt et logo af Emil Kroer herinde (reklamerer lige lidt for manden, da jeg synes han er god). Dette logo er nu MIT, for jeg har ærligt og redeligt købt det. I disse dage arbejder min skiltemand med at sætte logoet på min bil. D.v.s. det lille bitte logo, du ser herunder i min signatur, bliver blæst op i str. til en hel bildør. No problemo for Emil Kroer har solgt mig et professionelt logo, der virker.
Mener du godt nok seriøst, at du vil lege logomager, og sælge dine kunder noget de ikke kan håndtere - uden at de skal have fat i dig?
Hvis det er korrekt forstået, vil jeg foreslå dig, at du giver kunden den advarsel før de bestiller arbejde hos dig, og mit gæt er at kunderne så vælger at gå til en seriøs logomager.
Jeg er hverken opretter af emnet her, eller logo mager - jeg sagde hvordan jeg ville gøre (inden) jeg så "overgav" mig, og så at det de andre skrev var rigtigt at gøre =) og blev enig med mig selv om at prøve at hente (kan ikke huske hvad program, men det den flinke mand skrev et par gange ;) ) og se forskellen og teste det lidt i stedet.
Emil fra Partnerdesign? :-)
never mind... Hvorfor er det du ikke læser hele tråden? (det har du ikke gjort, fordi så ville du ha set jeg har skrevet jeg overgav mig og skrevet pænt undskyld til de to - tre jeg nu skrev til :-) som det står ^^ )
Leger ikke logo mager, og har skam heller ikke et logo firma eller indtægt via logoer, jeg fortalte derimod hvordan jeg ville gøre, diskuterede og blev klogere ved at gøre det, hvilket jeg er glad for - nu ved jeg da også selv jeg skal købe et prof logo og ikke et photoshop :-)
Håber det lysnede tingene op for dig - vil foreslå dig at læse tråden igennem inden du begynder at "skyde" efter mig eller andre fremover :-)
God søndag!