Korrekt som Mads Obel skriver det.
Hvis nu du tager selve navne på programmerne:
Photoshop: Til Billedebehandling
Illustator: Til Illustration
Jo der findes en del forskellige konvertering programmer derude, problemet er bare, hvorfor bruge det når du i første omgang kan lave det i illustrator? For det andet, er det jo altid nyybegyndere som sætter jeg ved ikke hvor mange forskellige effekter som er indbygget i photoshop i håb om at det ser godt ud. Især sådan nogle som Bevel og shadow, det er for det meste et "no go" Et logo skal være simpelt. Tager du de største mærker der findes ude i verdenen, har ingen af dem et avanseret logo. Alle kan lavet sort på hvidt uden effekter. Et logo design skal skabe troværdighed, sende de rigtige signaler til kunderne samt være et ansigt udadtil for virksomheds værdier/produkter/ydelser.
Et logo til 300kr er et meget billigt logo, men hvor mange timers arbejde er der lagt i forske i målgruppen, en målgruppe analyse, den korrekte farve sammensætning, typografi og jeg kan blive ved. Hvis en person vil være grafiker jamen hvorfor ikke tage råd fra dem der kender til faget?
Derfor siger jeg at personen med det samme kan tage det første skridt i den rigtige retning og bruge illustrator i stedet for photoshop som nogle få andre siger som ingen forstand har på området.