Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte logo firma

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads Obel:
Det er der problematikken ligger, som jeg ser det. At nogle tror de kan klare hele verden fordi de har photoshop.

Så rigtigt, kan siges om et hvert computer program, det er de færeste der tror de bliver Jimi Hendrix ved at købe en stratocaster. Men hvis der findes software så kan alt lade sig gøre bare man kan dobbeltklikke !!!

Teddy 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:10

Mads Obel:

Hej Christina,

Ja, syltere vil der altid være. Det er ligemeget hvilket fag vi snakker.
Men i bund og grund tror jeg vi har samme mening og indstilling til tingene. Jeg sætter blot en ære i at kunne sit kram. Uddannet, selvlært eller hvordan dælen man nu har lært det.

Ja, vi er vist ret enige :)

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 18:31

Christoffer Tornbjerg:

Alexander R. B | Freelance Grafiker:
(IKKE PHOTOSHOP)

Så du påstår manden eller mig, eller hvilken som helst anden, ikke kan lave logos i photoshop? eller :-)? vil bare lige hører din mening!
Fordi jeg kender en del der laver det i photo 

Jeg har læst igennem denne tråd og kan se der er blevet diskuteret frem og tilbage.

Ønsker dig stadig et svar på dit spørgsmål?

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 18:39

Christoffer Tornbjerg:

(IKKE PHOTOSHOP)

Så du påstår manden eller mig, eller hvilken som helst anden, ikke kan lave logos i photoshop? eller :-)? vil bare lige hører din mening!
Fordi jeg kender en del der laver det i photo 

Jeg har læst igennem denne tråd og kan se der er blevet diskuteret frem og tilbage.

Ønsker dig stadig et svar på dit spørgsmål?

Jeg spørger, kun fordi jeg er uvidende (Og jeg er ikke ved at starte et logo firma ;-))

Men kan man ikke lave et logo i photoshop, og efterfølgende konvertere det til vector grafik, via én af de gratis online tjenester der findes? Eller bliver kvaliteten ringere end at lave det direkte som vector?

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:46

Hej Mark,

Nu kender jeg ikke nogle af de online tjenester du taler om. Men har meget svært ved at tro kvaliteten lige så god.
Hver af Adobes programmer har "en" funktion. Photoshop bruges til billedbehandling. Og illustrator bruges til at lave illustrationer med; logoer og lign.
Ikke dermed sagt at du ikke kan lave et logo i Photoshop, det er bare ikke særlig holdbart hvis du pludselig skal bruge logoet 10 gange så stort til et andet formål end du lavede det til i første omgang.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 164
Fra  Ledz Media Skrevet kl. 19:32

Christoffer, et logo koster som regel heller ikke kun 300 kr, da det tager mange timer at lave et ordenligt logo.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 19:52

Korrekt som Mads Obel skriver det.

Hvis nu du tager selve navne på programmerne:

Photoshop: Til Billedebehandling

Illustator: Til Illustration

Jo der findes en del forskellige konvertering programmer derude, problemet er bare, hvorfor bruge det når du i første omgang kan lave det i illustrator? For det andet, er det jo altid nyybegyndere som sætter jeg ved ikke hvor mange forskellige effekter som er indbygget i photoshop i håb om at det ser godt ud. Især sådan nogle som Bevel og shadow, det er for det meste et "no go" Et logo skal være simpelt. Tager du de største mærker der findes ude i verdenen, har ingen af dem et avanseret logo. Alle kan lavet sort på hvidt uden effekter. Et logo design skal skabe troværdighed, sende de rigtige signaler til kunderne samt være et ansigt udadtil for virksomheds værdier/produkter/ydelser.

Et logo til 300kr er et meget billigt logo, men hvor mange timers arbejde er der lagt i forske i målgruppen, en målgruppe analyse, den korrekte farve sammensætning, typografi og jeg kan blive ved. Hvis en person vil være grafiker jamen hvorfor ikke tage råd fra dem der kender til faget?

Derfor siger jeg at personen med det samme kan tage det første skridt i den rigtige retning og bruge illustrator i stedet for photoshop som nogle få andre siger som ingen forstand har på området.

– Oscar Levant

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:37

Dette er absolut ikke sandt. De fleste professionelle bog-illustratorer bruger Photoshop til at farvelægge og putte skygger og lys på deres stregtegninger fra Illustrator - selv Disney-bog-tegnere gør det på den måde.

Photoshop kan bruges til meget meget mere end billedbehandling. Mange af de skønneste digitale kunstværker kommer fra Photoshop.

Men ja...web-grafik og logoer skal laves i Illustrator.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 21:53

Christina Handt:

Dette er absolut ikke sandt. De fleste professionelle bog-illustratorer bruger Photoshop til at farvelægge og putte skygger og lys på deres stregtegninger fra Illustrator - selv Disney-bog-tegnere gør det på den måde.

Photoshop kan bruges til meget meget mere end billedbehandling. Mange af de skønneste digitale kunstværker kommer fra Photoshop.

Men ja...web-grafik og logoer skal laves i Illustrator.

Hej Christina.

Du har selvfølgelig ret, det skal jeg ikke modsige dig i. Nu var det også overordnet med hensyn til logo design, at man kunne se på navne af programmer som kunne have en lille identifikation hvad de kan bruges til.

– Oscar Levant

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 22:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Christoffer Tornbjerg:

Laver du et logo som "kun" virker i 720 f.eks, så kan ham du sælger det til ikke bare lave det om "gratis" ?

I stedet beder han dig lave et 100x120 feks = flere penge til dig : det jo to bestillinger..

Altså, vil du tjene penge eller ej? sådan ser jeg det her? 

Hvis du vil sælge et logo til en forretning, må du SÆLGE logoet, således at køberen ejer logoet og kan bruge det uden at skulle have fat i dig. Så må du bare sætte prisen, så du er tilfreds med din fortjeneste. Hvis du ikke er dygtig nok til at kunne kræve penge nok, så du selv er tilfreds - så - - - hmmm - - - tænk selv hvad jeg ville have skrevet her.

F.eks. jeg har købt et logo af Emil Kroer herinde (reklamerer lige lidt for manden, da jeg synes han er god). Dette logo er nu MIT, for jeg har ærligt og redeligt købt det. I disse dage arbejder min skiltemand med at sætte logoet på min bil. D.v.s. det lille bitte logo, du ser herunder i min signatur, bliver blæst op i str. til en hel bildør. No problemo for Emil Kroer har solgt mig et professionelt logo, der virker.

Mener du godt nok seriøst, at du vil lege logomager, og sælge dine kunder noget de ikke kan håndtere - uden at de skal have fat i dig?

Hvis det er korrekt forstået, vil jeg foreslå dig, at du giver kunden den advarsel før de bestiller arbejde hos dig, og mit gæt er at kunderne så vælger at gå til en seriøs logomager.

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)