Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kontantjælp og virksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

ville høre om man godt må have en virksomhed når man er på kontanthjælp eller bliver man bare stoppet i kontanthjælp. med mindre virksomheden står i 0

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 17:24

Jeg er selv på kontanthjælp pt, og har fået at vide, at jeg godt må køre noget selskab/firma vedsiden af. Men hvis jeg gør, skal jeg tage alle lønsedler/fakturaer på indtægt osv op til kommunen, og så modregnes det kontanthjælpen.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 17:26

okay så det vil sige du har et cvr nr eller hvad

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Skrevet kl. 17:31

Jeg har intet firma ved siden af, så intet CVR :). Har nogen enkelte sider som ikke genere en fløjtenes fis, så de giver ikke rigtig noget at modregne.

Men du kan godt ha CVR ved siden af - så vidt jeg har forstået det.

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 17:48

Troede slet ikke at man måtte drive en virksomhed ved siden ?

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Skrevet kl. 13:39

AP:
Troede slet ikke at man måtte drive en virksomhed ved siden ?

Der er nogen sjove modsigende regler omkring det, hvis man tænker lidt over det. Men jeg skriver blot, hvad jeg har fået at vide af en, som arbejder sammen med kommunen, og derfor kender til det. :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 59
Fra  Wiis Import Skrevet kl. 00:04

Som udgangspunkt burde det ikke være muligt at opstarte som selvstændig mens man er på kontanthjælp. Det er i hvert fald afgørende at du får grønt lys fra din sagsbehandler. Samtidig bør du tænke på at du skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet, hvilket med andre ord vil sige at hvis din sagsbehandler finder et arbejde til dig eller på anden måde ønsker at aktivere dig, skal du tage i mod tilbuddet for stadigvæk at opfylde kravene til kontanthjælp.

Noget du bør overveje i forhold til hvilken form for virksomhed du overveje at åbne. 

import og produktion af varer fra Asien, med særlig fokus på Kina og Filippinerne. www.wiisimport.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 00:30

okay mange tak for svaret undersøgte det selv nemlig. og læste nøjagtigt det samme som du skriver der men der er et par undtaglser ved bar ikke hvad for nogle af dem det er

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)