Jeg har bestilt en bog fra USA, og der skal jeg betale moms (ikke skat kun moms).
Jeg skal betale små 52 kr i moms, og det gør jeg gerne. Men jeg tager sgu hatten af for Post DK, da jeg få en regning på 212 kr i alt. Med andre ord, jeg skal betale 160 kr. for at få lov til at betale 52 kr.
Det er godt nok en forretnings model jeg skal have implementeret i min virksomhed, den tror jeg at jeg kunne tjene mange penge på!!!
Er der nogle der kan sige om jeg kan gøre det smartere??
Altså at undgå at skulle betale Post DK i fremtiden :)
Der er ingen (heller ikke kurerfirmaerne) der fortolder uden at få penge for det. Men nogen gange er fortoldningsgebyret 'pakket ind' som en del af fragten.
Man kan diskutere gebyrets størrelse hos PostDanmark, men det er vel rimeligt nok, at de får en eller anden form for betaling for det arbejde, der udføres i forbindelse med fortoldningen - de modtager jo i hvert fald ikke momsen.
Jeg fik en eksamensgave i sidste sommer. For at have klaret at gå til en eksamen.
Jeg var så nede og hente den hos Post Danmark. Selve pakken, som var en rygsæk, kostede ca 300 kroner. Tolden var yderligere 300 kroner. Så vi endte med, at måtte hoste op med 600 nogen kroner, for en lille rygsæk der ligner Totoro.
Heil Post Danmark, eller hvad? Tasken blev sendt fra USA. Mon ikke de kunne skære bare lidt ned i deres told priser?
Mon ikke de kunne skære bare lidt ned i deres told priser?
Hej Jonas
Nu er det altså ikke Post Danmark, der bestemmer toldsatser i EU. Toldtariffen er den samme i hele EU, og den afregnes til SKAT. Så Postdanmark opkræver penge på vegne af SKAT, og har derfor ingen indflydelse på beløbet, der skal opkræves.
Men gå ind på SKAT's hjemmeside, og check toldreglerne for indkøb af varer fra ikke-EU-lande.
Nu er det jo ikke Post Danmark der bestemmer hvad de skal opkræve i told på den enkelte vare. De har selv fastsat gebyret på 160 kroner, og mon ikke det modsvarer deres administrative udgifter.
Mads G. Jensen
Auto-Butikken.dk - Bredt sortiment af biludstyr og autodele, der blandt andet byder på Danmarks største udvalg af justerbare gevindundervogne, sportsundervogne og sænkningsfjedre.
FKShoppen.dk - Danmarks største importør af biludstyr fra FK Automotive - Over 20.000 produkter på lager.
MotorOlien.dk - Lagersalg af motorolie i alle prisklasser.
Jeg ved fx at DHL tager et lignende beløb, så det er ikke kun hos PostDanmark. Der er trods alt arbejdstid forbundet med at åbne og gennemse en pakke. 160 kroner er måske i overkanten, men hvem ved - måske er det dyrere end man tror.
ShopUSA som der nævnes er et fint site, men det kan jo som navnet afsløres kun benyttes til Staterne. Jeg ved ikke om man kan stille så meget op som privatperson når der skal bestilles fra andre lande.