Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hil Post DK, monopolet længe leve.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Der bliver nu taget stikprøvekontroller undervejs. Ellers kunne alle blot få skrevet en værdi på fx $10 på en pakke, så den automatisk ryger under grænsen for told/moms. Jeg har også selv forsøgt, og det er ingen garanti for at den ikke bliver nappet. Der findes mange cowboytricks til at undgå tolden, men i sidste ende er det lidt tilfældigt om det lykkedes.

Jeg bestilte også et par sko hvor der tydeligt stod en værdi af $60 udenpå, og skoene havde da også kostet de $60, men pakken var alligevel blevet tydeligt åbnet undervejs.

Jeg er dog i tvivl om hvorvidt det er PostDanmark selv der står for dette, eller om de sender pakkerne videre andetsteds.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 19:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jakob Kjøller:
Der nogle af de store, der ikke tage gebyr for fortoldning.

Du betaler under alle omstændigheder for fortoldningen - firmaer som UPS, DSV osv, har det bare med som en del af fragten. Jeg får rigtig mange varer leveret med UPS, og de har max 4 forskellige toldlinier inkluderet i fraten - hvis der er flere, kommer der et gebyr på pr. linie.

Jakob Kjøller:
sende en faktura videre

De sender jo ikke bare en faktura videre - de laver den faktisk, dvs. de skal finde den rigtige varekode og toldsats, finde det rigtige toldgrundlag (det skal nemlig inkludere forsendelsen) og derefter lave en faktura, som de sender til dig. Så der er en del administration, men selvfølgelig kan man altid diskutere størrelsen af gebyret.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

En pakke kommer til Europa, og så skal den igennem nedenstående procedure:

• Pakken skal åbnes manuelt, og varens købspris skal findes via en faktura. Er der ingen faktura, så skal kunden indsende dokumentation på betalingen. Dette skal igen behandles manuelt.
  • Herefter skal produkt placeres i en kategori, og der skal udregnes moms + evt told
  • Der skal sendes et brev, hvori opkrævningen fremgår
  • Kunden indbetaler enten pengene, eller også betaler kunden beløbet ved afhentning
  • Beløbet skal registreres og tallene + pengene videre sendes til Den Danske Stat
  • Dertil kommer, at der skal være telefonservice til alle de personer, som hverken forstår opkrævningen, told, moms eller har andre spørgsmål
Alt dette skal dækkes af dine 160 kr. Kan du selv gøre ovenstående billigere, så er jeg sikker på, at du sagtens kan få hele den tjans fra PD...
For med meget lidt hovedregning, så når jeg frem til, at det ingen fed fidus er, og at det nok lige og lige løber rundt... 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:24

Der er jo ingen rigtig grund til at diskuteret dette på et højre plan :)

Hvordan UPS, og andre vælger at gøre dette, har jeg ikke undersøgt. Ved bare at jeg (endnu), ikke har modtaget et opkrævnings gebyr. Derved kan jeg er det lettere beregne hvad ting koster, i sidste ende.

Men anyways, jeg syntes stadig at det er langt ude, at jeg skal betale et gebyr der er 3 gang det beløb jeg skal opkræves i told. Ja korrekt, de laver et stykke arbejde, og det er det jeg få en faktura på, men så burde jeg få rabat, for denne pakke havde de ikke haft åbnet, lige meget om de skal det eller ej ;)

I "gamle" dage, mener jeg selv at man kunne stå for denne del. Dog mener jeg også at dette er blevet pålagt leverandørene, for en 7-8 år siden.

God søndag ;)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:50

Jakob Kjøller:

Hvordan UPS, og andre vælger at gøre dette, har jeg ikke undersøgt. Ved bare at jeg (endnu), ikke har modtaget et opkrævnings gebyr. Derved kan jeg er det lettere beregne hvad ting koster, i sidste ende.

Det bunder igen i uvidenhed, sorry to say it. Vi bruger selv UPS til Norge, Schweiz, Andorra, Malta og lignende lande i EU. Og der betaler vi, som afsender, et fee for håndtering af papirene + udregning af evt told, moms mm. Så når du som modtager intet betaler, så er det fordi afsender afholder alle omkostningerne, eller blot har puttet disse ind i fragtprisen...

Jakob Kjøller:

Men anyways, jeg syntes stadig at det er langt ude, at jeg skal betale et gebyr der er 3 gang det beløb jeg skal opkræves i told. Ja korrekt, de laver et stykke arbejde, og det er det jeg få en faktura på, men så burde jeg få rabat, for denne pakke havde de ikke haft åbnet, lige meget om de skal det eller ej ;)

Ja men det tager stadigvæk samme tid, at åbne og beregne dig pakke, som det gør for en der køber 2 kjoler og et par sko fra Karen Miller eller et andet mærke. Satserne for gebyret har intet med prisen på varen at gøre, men gebyret er udregnet efter de omkostninger, som der er i forbindelse med håndteringen af en pakke, som jeg beskrev længere oppe... Hvis du ik kan se det retfærdige i det, så synes jeg, at du skulle ansøge om at overtage den håndteringsdel, og give alle danskere lavere gebyre Smile

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 16:48

Køb bøgerne som kindle bøger / eBog (kan også læses på PC - men Ipad virker genialt) alternativ køb dem brugte, brugt koster bøgerne typisk 30-50% af ny pris og der kommer ikke moms, told eller gebyr på. Shipping fra USA stadig lidt dyr, så check om bog kan findes på f.eks. amazon.co.uk hvor den samme bog (stadig sendt fra USA) ofte kan være billigere når man ser på samlet pris inklusiv shipping

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:38

Det gør jeg også normalt, men det her var en bog med billeder, en udgivelse af en fotograf. 

Den slags bøger skal ses på print.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:46

Fashion-Seller:
Det bunder igen i uvidenhed, sorry to say it. Vi bruger selv UPS til Norge, Schweiz, Andorra, Malta og lignende lande i EU. Og der betaler vi, som afsender, et fee for håndtering af papirene + udregning af evt told, moms mm. Så når du som modtager intet betaler, så er det fordi afsender afholder alle omkostningerne, eller blot har puttet disse ind i fragtprisen...

Som jeg selv skriver, ved jeg ikke hvordan de gør. Men det er sådan set fint med mig, for der har jeg prisen på forhånd, og jeg kan vurdere om "Det er det værd" på forhånd. Alt i alt i bedre overens stemmelse med danske e-handels regler (i hvertifælde hvis man skal have e-mærket).

Fashion-Seller:
Ja men det tager stadigvæk samme tid, at åbne og beregne dig pakke,

Hvis du læste havd jeg skrev, så har pakken ikke været åben, og derfor mente jeg at jeg ville have rabat. Det var skrevet med et glimt i øjet.

Men anyways, case closed, bogen er hentet, og jeg vil føle mig snydt til mine dages ende. Men pakke det sammen om en lille kugle, og gemme det langt inde mig selv ;)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)