Jeg har kigget lidt på Bing og deres søgeresultater.. Og her blev jeg en anelse overrasket. Imens vi ligger rigtig godt på Google på en lang række ord, så er vi ude af top 15 på næsten samtlige ord, som vi ellers er i top 3 på Google.
Kigger Bing på andre parametre? Er det langsommere? Hvad er forskellen?
Jeg kan ikke forklare dig hvad bing gør, men jeg oplever præcis det samme. Ting hvor jeg ranker 1-2 på i Google, kan jeg ikke engang finde på de første sider når vi taler Bing. Jeg skrev en bachelor omkring forskellene i søgemaskinerne, hvor jeg bl.a. testede hvor hurtigt de indekserede nyt indhold. Her fandt jeg at danske sider (mener jeg brugte tv2 som eksempel) var længe om at få nyheder indekseret i forhold til udenlandske medier som fx. CNN. Det kunne tyde på at Bing i højere grad vægter amerikanske sider. Nu er den undersøgelse jeg lavede godt nok over 2 år gammel, så meget kan have ændret sig - men som sagt oplever jeg stadig samme udfordringer som dig.
en anden ting er at de ikke arbejder med synonymer på samme måde som Google. Laver jeg tests med http://billig-hdmi.dk og søger på hdmi kabel, så finder den og highlighter ikke de sider som indeholder hdmi kabler(hvilket google gør)
Om dette er et bevidst valg, eller om Bing bare er 5 år bagud ved jeg ikke.
Jeg oplever det sådan, at Bing ranker meget tæt på, hvad Google gjorde før 24 april 2012.
De sites der har fået hug af Panda opdateringen, ja de ligger stadig Nr 1 i Bing og Nr. 800 i Google.
Med andre ord - alle de kendte SEO teknikker giver stadig pote i Bing - dog har jeg oplevet overoptimering af interne links, kan have negativ effekt i Bing.
Hastighedsmæssigt oplever jeg typisk Bing som en anelse langsommere til at indeksere.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
her er en sammenligning hvad ranking factors er i bing vs google http://www.seomoz.org/blog/google-vs-bing-correlation-analysis-of-ranking-elements den er af lidt ældre dato, men den giver et udmærket bud på forskellighederne i de 2 søgemaskinerne
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows