områder jeg har skrevet om i min forretningsplan udgifter på vrksomheden hvor megt jeg skal låne min egen indkomst mine egne udgifter indtægter på virksomheden i time løn pr meter og faste priser kan jeg først give når jeg har set hvad det er der skal udføres hvad min virksomhed skal ydetil at starte med..... hvordan min arbejdsdag vil se ud. økonomisk udvidelse....hvordan man skaffer kunder.... hvem er ens kunder........plan for vækst.......unikt ved mig forhold til hvad andre tilbyder...... er der noget vigtigt jeg har overset nogle steder |
Jeg synes at en af de vigtigste emner i en forretningsplan er hvordan man vil få kunder. Som nystartet er det som regel den største udfordring, så derfor er det også noget investorer kigger på.
Laver man et fint website og håber på at nogen finder den? Bruger man penge på annoncer (hvad koster hver kunde at få)?. Ringer man telefonbogen tynd (eller får andre til det)? Sende brochurer ud til alle potentielle kunder (hvad vil det koste, og hvad er en forventet hitrate)?
Sidst jeg lavede en forretningsplan ringede jeg til potentielle kunder, og spurgte om de ville være interesseret i mit produkt, hvad der skulle til for at få dem som kunde etc. Det gav mig et tydeligt billede af hvordan produktet skulle sælges.
Mvh Carsten