Hej allesammen! :-) Jeg sidder i øjeblikket i en situation, hvor jeg har en rimelig stor portion penge tilgode hos et anpartsselskab som netop er erklæret konkurs. Inde på Statstidende.dk er der netop oplyst følgende: -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ved dekret af 08.08.2012 har Sø- og Handelsrettens skifteret taget -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Jeg har ikke prøvet at stå i denne situation før, så jeg er ikke helt på fode med hvordan jeg skal håndtere det. Jeg skal have indsendt en fordring med dokumentation på mit tilgodehavende ved den pågældende virksomhed - men hvordan og hvorledes skal jeg gribe det an? :) Det er meget vigtigt for mig at jeg får noget at mit tilgodehavende, ellers ser det sort ud for min virksomhed! Jeg håber der er nogle venlige sjæle der kan hjælpe mig :) Med mange venlige hilsner Henrik |
Hej Henrik
Træls som vi jyder siger det.
Det er meget enkelt; du sender et brev til kurator, med henvisning til det pågældende selskab (navn, adresse og CVR nummer) hvor i du angiver at du har et tilgodehavende samtidigt vedlægger du en kopi af din faktura.
Så sætter du dig ned tager en øl og erkender at de penge er tabt - der efter tænker du kun på hvordan du kommer videre.
Du kan være heldig at få lidt, men der kan gå meget lang tid før boet er opgjort og det er meget sjældent at der faktisk er noget tilbage.
/Søren