Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vdr. Anmeldelse af krav efter konkurs (tilgodehavende)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen! :-)

Jeg sidder i øjeblikket i en situation, hvor jeg har en rimelig stor portion penge tilgode hos et anpartsselskab som netop er erklæret konkurs.

Inde på Statstidende.dk er der netop oplyst følgende:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ved dekret af 08.08.2012 har Sø- og Handelsrettens skifteret taget

XXXXXXXX

under konkursbehandling på grundlag af en begæring modtaget den 18.07.2012.

Som kurator er udpeget advokat xxxx, xxxxx

Der er ikke berammet møde til valg af kurator eller nedsættelse af kreditorudvalg. Begæring herom fra en fordringshaver skal fremsættes skriftligt overfor Sø- og Handelsrettens skifteret, Amaliegade 35, 2. sal, 1256 København K, inden 3 uger efter denne bekendtgørelse.

Enhver, der har en fordring eller andet krav mod skyldneren, opfordres til inden 4 uger efter denne bekendtgørelse til boets kurator at anmelde sit krav opgjort pr. konkursdagen. Anmeldelsen bør være vedlagt dokumentation for kravet.

Sø- og Handelsretten, Skifteretten, den 08.08.2012.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg har ikke prøvet at stå i denne situation før, så jeg er ikke helt på fode med hvordan jeg skal håndtere det. Jeg skal have indsendt en fordring med dokumentation på mit tilgodehavende ved den pågældende virksomhed - men hvordan og hvorledes skal jeg gribe det an? :)

Det er meget vigtigt for mig at jeg får noget at mit tilgodehavende, ellers ser det sort ud for min virksomhed!

Jeg håber der er nogle venlige sjæle der kan hjælpe mig :)

Med mange venlige hilsner

Henrik

The only place where success comes before work is in the dictionary.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 11:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Henrik

Træls som vi jyder siger det.

Det er meget enkelt; du sender et brev til kurator, med henvisning til det pågældende selskab (navn, adresse og CVR nummer) hvor i du angiver at du har et tilgodehavende samtidigt vedlægger du en kopi af din faktura.

Så sætter du dig ned tager en øl og erkender at de penge er tabt - der efter tænker du kun på hvordan du kommer videre.

Du kan være heldig at få lidt, men der kan gå meget lang tid før boet er opgjort og det er meget sjældent at der faktisk er noget tilbage.

/Søren

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 12:16
Gennemsnit 1,5 stjerner givet af 2 person

Nu ved vi alle sammen godt, hvad APS, det er som er gået konkurs.

Der er så vidt jeg ved ingen formkrav til hvordan du anmelder dit krav, men synes du skal tage et screenshot af din side på websiten og sende den sammen med kravet. Du henviser så til bekendtgørelsen:

Sø- og Handelsrettens skifteret
Amaliegade 35, 2. sal
1256 København K

Vedr. XXX ApS. konkurs.

Med henvisning til Statstidende den 8/8-12, hvor det bekendgøres at XXX er under konkurs, jeg vil hermed gerne anmelde mit krav, mod konkursboet.
Beløbet er på kr. XXX,XX og er optjent via firmaets website.
Screenshots vedlægges som dokumentation for kravet.

mvh
Firmanavn
Fornavn efternavn
Adresse
Postnummer

Send brevet med Post Danmark og send det så postbude kvitter for at have afleveret det.

--------------
Det vil give et problem fordi du skal dokumentere kravet, på dagen, hvor firmaet indgiver konkursbegæring. Det ved jeg ikke om deres script, kan vise.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Skrevet kl. 12:23

Hej igen :)

Mange tak for jeres gode og hurtige svar!

Jeg synes det er noget fis, at man bare kan komme afsted med at snyde folk for så mange penge.

Men sådan er det jo desværre! Jeg indsender fordringen, og så må vi bare se - så prøver jeg at komme videre.

Mvh
Henrik N 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Carl Lorberg:

Amaliegade 35, 2. sal
1256 København K

Der er ingen grund til at sende kravet til Sø- og Handelsretten. Gør som der står i Statstidende - send det det direkte til kurator. Alt andet er meningsløst bureaukrati.

/Henrik

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Koudahl:

Carl Lorberg:

Amaliegade 35, 2. sal
1256 København K

Der er ingen grund til at sende kravet til Sø- og Handelsretten. Gør som der står i Statstidende - send det det direkte til kurator. Alt andet er meningsløst bureaukrati.

/Henrik

PræcisYes

Kurator er netop udpeget som skifterettens repræsentant til korrekt behandling af konkursboet.

Kurator kan følgelig udskiftes, hvis der er tilstrækkelig med kreditorer, der ønsker dette, hvilket dog kun er aktuelt i større konkurser.

Tonny

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Skrevet kl. 21:51

Tak for alle svarerne!

Jeg sender skidtet til kurator, og får mig en kold som anbefalet! :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)