Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kommune køber 6000 iPads til skolebørn. Er det i orden?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MichaelValentin:
Det er nok ikke på iPad'en at man skal tilegne sig de it-færdigheder man har brug for "i den virkelige verden",

Det er nok heller ikke i folkeskolen de skal tilegne sig de færdigheder, men som du selv siger er det en god start.

Vi havde en lille mand (og hans mor) i butikken i dag, for at få repareret en iPad. Jeg vil tro at han har været under 2 år gammel, og det var sgu lidt sjovt at se ham sidde der på disken med en sut i munden, og lige vise mig hvordan han åbner sit yndlingsprogram på iPad'en. Så føler man en vis forpligtelse til at få skiftet skærmen i en fart, så han kan fortsætte indlæringsprocessen :o)

Det minder mig om denne video, der meget godt illustrerer at en iPad er for alle:

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 21:23

I Thailand er de i gang med at uddele kinerser-tablets til alle skolebørn.

Det spændende bliver, hvad der sker, hvis de forsvinder, fordi mor skal betale noget spillegæld, eller far skal have en ny knallert.

Det rigtige spændende bliver, om lærerne selv kan hitte ud af dem.

Jeg underviser selv i dansk i Bangkok, og her benytter jeg en pc tilknyttet en storskærm (via hdmi, der er ret ligegyldig i den forbindelse), og det giver en masse fordele, især da materiale på internettet er gratis.

Det visuelle skaber både afklaring og afspredelse, når man lige kan finde et billede af en leverpostegmad på Google Billeder.

Hilsen, Robert

Dansklærer i Bangkok

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 23:19

Synes det er et fint tiltag der viser at kommunernes økonomi måske ikke er helt så dårlig som vi hele tiden hører i medierne ("tuuud... nu har vi ikke råd til mad på plejehjemmene... tuud... vi skal have flere penge.." osv).

De primære problem som jeg ser det er at det går så hurtigt med disse teknologiske vidundere og tiden derfor vil være løbet fra den nuværende iPad når man en gang for uddannet lærestaben i disse nye typer medier.

Bare se fadæsen med interaktive tavler. Hvor er det lige man har høstet gevinsten på det?

http://www.version2.dk/artikel/skoler-bruger-millioner-paa-interaktive-tavler-og-faar-daarligere-undervisning-46183

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 23:30

Det giver for det første ikke mening at tale om bærbare i denne sammenhæng, og om de er gode eller dårlige om IT kundskaber osv. Det handler ikke om IT, men om LÆRING. Det betyder at det IT kyndige ser som en tåbelighed sagtens kan være relevant i en pædagogisk sammenhæng. Om du kan få din bærbare fra 2001 til at performe rigtig godt med din egne linux distro og ene opensource du selv compiler er hamrende irellevant. Det her handler om at LÆRE BØRNENE NOGET. Hvis midlet er en iPad er det fint med mig.

Det giver heller ikke mening at tale om at 32 millioner er mange penge, det er at forveksle pris med værdi. Det er væsentlig at se på hvilken værdi de får ud af det, nu og i fremtiden, ikke på prisen.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:19

jeg læste i artiklen at det er alle fra 0 klasse til 10 klasse de større klasser vil uden tvivle kunne bedre bruge en stærk bærbar computer for oppe i skole år især 9 - 10 klasse starter de jo efter håndende op ad i sværheds graden i fagene så der skal  trækkes masser af informationer ud , der er en bærbar bedre de sidste år i skolen

måske også ned mod 5-6 klasse kunne  man bedre bruge en bærbare computer , men de små børn skal lege der tror jeg en iPad er en rigtig god ide 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 00:48

Efter 12 år i uddannelsessystemet, er min oplevelse, at det i højere grad har været eleverne, som har været nødsaget til at hjælpe deres undervisere med deres computere (og anden teknik), end det omvendte har været tilfældet. Personligt tror jeg ikke at man "bare" sådan kan lære teknologien samt integrere teknologien i undervisningen. Nogle lærere har selv de idéer og det drive der kræves for at få det til at lykkedes - men det er desværre et fåtal.

/ Emil

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)