Det er nok heller ikke i folkeskolen de skal tilegne sig de færdigheder, men som du selv siger er det en god start. Vi havde en lille mand (og hans mor) i butikken i dag, for at få repareret en iPad. Jeg vil tro at han har været under 2 år gammel, og det var sgu lidt sjovt at se ham sidde der på disken med en sut i munden, og lige vise mig hvordan han åbner sit yndlingsprogram på iPad'en. Så føler man en vis forpligtelse til at få skiftet skærmen i en fart, så han kan fortsætte indlæringsprocessen :o) Det minder mig om denne video, der meget godt illustrerer at en iPad er for alle: |
I Thailand er de i gang med at uddele kinerser-tablets til alle skolebørn.
Det spændende bliver, hvad der sker, hvis de forsvinder, fordi mor skal betale noget spillegæld, eller far skal have en ny knallert.
Det rigtige spændende bliver, om lærerne selv kan hitte ud af dem.
Jeg underviser selv i dansk i Bangkok, og her benytter jeg en pc tilknyttet en storskærm (via hdmi, der er ret ligegyldig i den forbindelse), og det giver en masse fordele, især da materiale på internettet er gratis.
Det visuelle skaber både afklaring og afspredelse, når man lige kan finde et billede af en leverpostegmad på Google Billeder.
Hilsen, Robert
Dansklærer i Bangkok