Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisvurdering webshop(forretningskoncept) til salg af Roll Up (Markedsføring)

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld, men jeg har drevet virksomheder i 25 år og forstår ikke hvorfor du sætter ½ virksomhedsidé til salg.

NIAB03:
Her drejer det sig bare om at jeg har lavet en hjemmeside og lavet en del af det arbejde man bør gennemgå inden man kaster sig ud i et projekt som dette. MEN ikke vil bruge tiden på dette projekt.

Gider du skære ovenstående ud i pap og gerne neon.

Du har endnu ikke svaret på de spørgsmål der er fremkommet i forbindelse med salg af din "virksomhed".

Hvis du vil opnå resultater, så burde du måske tage de spørgsmål seriøst.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:53

NIAB03:

Jeg har drevet et andet firma i 7 år og er udd. ved CBS, så jeg har sådan rimelig styr på hvordan man sammensætter en virksomhed - får den i gang/holder den igang.

Her drejer det sig bare om at jeg har lavet en hjemmeside og lavet en del af det arbejde man bør gennemgå inden man kaster sig ud i et projekt som dette. MEN ikke vil bruge tiden på dette projekt.

Såfremt der ikke er nogen der synes det er spændende, så er det jo 0kr. værd - Det tvivler jeg så tilgengæld på Big Smile

Det kunne være nogen som måske synes det var et nemt sted at starte, såfremt de ville prøve branchen. Som jeg skriver har jeg meget (MEGET!) små forventninger..

Avancen i dette tilfælde var bestemt i den pæne ende (kontra pris). Vi snakker ikke om der skulle tjenes 5kr. pr Roll Up. Vi snakker blot om at udnytte den kompleksitet der er i denne branche nok kunne simplificeres en smule og derved få lidt små fordele, som gjorde det relativt rentabelt at lave et (mindre) firma i netop dette segment.

/Niels

du kan jo starte med lave en skrift type på din side der er læselige

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 02:31

Hej Thomas

Jeg tror ikke jeg er helt med ? Kan godt være det er mig der overser noget, men jeg synes jeg har læst indlæggene igennem igen for at se efter spørgsmål ?

I forhold til præcist det jeg skrev der: (Der skulle godt nok stå : "MEN **JEG** vil ikke..")

A:

Når man skal starte en virksomhed, så plejer det at være en god ide at kende :

Konkurrenter indland/udland (Det er for omfattende at skrive helt ud - Men i bund og grund en analyse)

Leverandører indland/udland (Det er for omfattende at skrive helt ud - Men i bund og grund en analyse)

Prissætning / Tænke arbejdsgangen igennem (hvor meget tid skal bruges på de forskellige ting) - Kan man overhovedet lave penge på en konkurrencedygtig måde med konceptet / Hvordan forventer man et salg til kunden foregår fra første kontakt til ordren er leveret / Hvordan forventer man at kræve sine betalinger ind i forhold til typen af kunder man forventer at få...

B:

Ud fra hvad jeg arbejder med i øjeblikket, så forventer jeg en del mere ud af at rette mit fokus på disse andre ting jeg sidder med nu. Grunden til at jeg forsøger at sælge projektet, er at jeg altid vil være tilfreds med at få et mindre beløb end ingenting. Jeg har alligevel investeret tiden i det og prisen for et domæne. Jeg håber på at den tid jeg investere i andre ting kan bringe mig markant mere på sigt end det ville kunne lade sig gøre med dette projekt.

Jeg ved at såfremt man skal drive det til noget der giver en god indkomst til sig selv eller som et firma med ansatte, så skal der laves fodarbejde i den helt store stil(som ved så mange andre ting). Jeg forærer ikke "færdige" penge væk.. Jeg ser det som om at jeg tjener en lille bitte smule, i stedet for at smide en brugbar ide væk.

Kan jeg hjælpe en person videre med at blive iværksætter for et marginalt beløb, så kan det da være at jeg på sigt opnår noget andet et andet sted.

Det kunne måske også kaldes et forsøg på at se om det er muligt at sælge forretningskoncepter og hvad de kan være værd... Noget som på sigt kunne være en måde at drive forretning på.. Her er vi nok bare nede på det laveste mulige niveau, og det er bare en enkelt ide ud af det hele det store billede.

Jeg har f.eks. lavet en App til nogen servicefag, som jeg har snakket med forskellige danske firmaer om, og firmaerne synes det er smart/spændende.. Der er bare langt i mål, og sådan har jeg arbejdet på forskellige projekter som der er sjovere at forsøge at fuldføre end f.eks. at printe Roll Up bannere. Jeg vil godt acceptere at gå i en periode med lav indkomst for så at lave noget der virkelig har mulighed for at gøre en forskel. Tilgengæld er jeg også typen der forsøger at sælge tingene såfremt jeg tror de har en værdi(ned til mindste detalje) - Nogen smider megeet væk.. Jeg sælger mange af de ting som nogen mener er 0kr. værd. Men en varer har jo aldrig større værdi end det køberen er villig til at betale... Derfor var min første tanke. som overskriften hentyder til.. Hvad kunne det tænkes at være værd ? Big Smile

Håber det giver mening Smile

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Skrevet kl. 02:32

Hej Mikael

Det er taget til efterretning Big Smile og tak for input so far.

/Niels

Fra Odense
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 146
Fra  Freelancer Skrevet kl. 02:58

Forstår ikke helt hvad det er du gerne vil

Du vil sælge en ide som ikke er 100% færdig

Jeg kunne godt tænke mig at høre lige netop hvorfor du tror at du kan sælge det?

Udover det så er det du har vist der lidt grafik der kan laves på 1 time eller 2

Du siger du har lidt materiale liggende ja? men kan alle ikke bare google sig til det?

Du pointere ikke rigtig det unikke i din ide og derfor kan jeg ikke rigtig se hvorfor nogen ville give noget for det du har præsenteret

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 03:03

En sludder for en sladder og 7 års erfaring - kom til sagen:

Har du leverandøraftaler?
Er dit system eller demo eller fungerer det?
Har du eksisterende kunder?
Har du oprettet produkter i shoppen?
Er der analytics tilknyttet?

Er der reelt noget til salg, andet end en vision om "en eller anden slags onlinebutik"?

Igen, det er ikke for at genere dig, men jeg har ærlig talt svært ved at se konceptet.

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Skrevet kl. 03:05

* Materiale / Materialer = Medier til at printe på //// Roll Ups til at sætte mediet på.

Denne del har ikke noget med information at gøre.

Ideen er gennemarbejdet, men siden kunne da nok godt forbedres.

Det primære som en interesseret skulle lave, var at starte med at lave nogen visitkort.

Tak for input. Det lyder mere og mere som om jeg ikke får forklaret hvad det er jeg gerne vil frem til.

Fra Odense
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 146
Fra  Freelancer Skrevet kl. 03:07

Normalt når man plejer at sælge noget og danne sig en pris idé er lidt og meget ikke et term der bruges ofte

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Skrevet kl. 03:17

Thomas:

En sludder for en sladder og 7 års erfaring - kom til sagen:

/// Jeg har 7 års erfaring med at drive webshop (men dette projekt har aldrig været i søen).. Det synes jeg også jeg har forsøgt at forklarer.. ??

Har du leverandøraftaler?

//// Der ligger det som jeg har indkøbt af materialer (som man kunne købe eller man kunne lade være med at købe)

Er dit system eller demo eller fungerer det? // Ikke forstået - Det er en gratis hostet demoshop i en prøveperiode, som er fuldstændig lig en alm. shop..  

Har du eksisterende kunder?

// Nej - Man skal selv finde sine kunder

Har du oprettet produkter i shoppen?

// Ja... ?

Er der analytics tilknyttet?

/// Den er ikke lagt "offentligt" ud.

Er der reelt noget til salg, andet end en vision om "en eller anden slags onlinebutik"?

/// Ja, en webshop som kan sættes i søen på 5 minutter hos magentohotel (og dertilhørende information, som nok ikke er dårlig at få med hvis man ønsker at drive sådan en shop)

Igen, det er ikke for at genere dig, men jeg har ærlig talt svært ved at se konceptet.

Se ovenstående..

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Skrevet kl. 03:25

Staffan:
Normalt når man plejer at sælge noget og danne sig en pris idé er lidt og meget ikke et term der bruges ofte

Jeg ønsker at få en så objektiv analyse / prisvurdering som muligt - Derfor de meget vage termer.

Men noget i retning af : Under 10.000kr. - Over 1.000kr. (ex. fysiske materialer : Roll Ups / Printmedier)

/Niels

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)