Jeg kunne godt tænke mig jeres input til hvad i mener at en god prissammenlignings site skal indeholde for at i syntes at det er et brugbart site at bruge.
Jeg kunne også godt tænke mig at i f.eks. linker til sites der i jeres øjene er gode og give lidt information til hvorfor i syntes dette.
Ser meget frem til jeres input - og håber at dette kan være en tråd der kan være brugbar for mange.
Mvh. Martin
PRØV VORES ONLINE LOMMEREGNER TIL ALLE TYPER UDREGNINGER
Jeg er lige pt. igang med denne side hvor jeg sammenligner pc'er: www.computerpris.dk
Har også været igang med denne side, men er desværre gået meget i stå (links virker ikke på den) www.kameratjek.dk
En god prissammenlignings side skal i bund og grund indeholde et godt og brugervenligt design, så brugeren nemt kan navigere rundt og sammenligne. Dernæst synes jeg, at man skal have skrevet nogle gode tekster om de enkelte produkter for SEO men også til brugeren.
Det afhænger meget af hvor mange og hvilke produkter som skal være med på siden.
Jeg har f.eks. lavet denne side om affiliatenetværk som jeg selv synes er nogenlunde. Da der ikke er så mange netværk at sammenligne på det danske markedet behøves der efter min mening ikke være flere oplysninger/muligheder på sitet.
Sammenligner man derimod produkter med flere specifikation eller egenskaber synes jeg ofte det kan være nødvendigt med en kategori og sorterings mulighed. Denne side synes jeg er super fin.
noget der giver bedre og hurtigt viden omkring et produkt det er let finde de produkter og skal gerne være lettere at finde på din side end en google søgning kan klare
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Så meget information om de produkter der sammenlignes, som overhovedet muligt. Fx anmeldelser, specifikationer, opdaterede priser - evt. en blog til at supplere.
Jeg synes Mybanker, er ret lækker - primært pga. den massive mængde information man kan finde derinde, om forskellige lån, renter, budgetter osv. Herudover er der debatter og blogs til at holde det hele aktivt. Til trods for den store mængde info, blogs og debatter, som siden byder på, så forstår de alligevel at holde designet enkelt og overskueligt. Og det er godt skåret. :)
Hej Martin, hvad synes du en prissammenligningsside skal indeholde? Hvad ville du selv synes var interessant at få at vide hvis du skulle købe et produkt og du havde brug for data i en pris tabel?
Jeg siger det for at du kan tænke dig om og lave noget som andre måske ikke har tænkt på og derfor tvinge dig til at tænke ud af boksen og skabe noget unikt for at differentiere dig - hvis du går ud og laver det der bliver foreslået i denne tråd har du intet lavet som ikke er set før.
Hvis du skal have succes med din side skal du sætte dig i læserens sted og tænke over hvad du kan give læseren af værdifuld information der gør at personen gider at læse din side og bruge den næste gang han har brug for en prissammenligningsside.
Håber du tager det som et venligt tip om at gå egne veje og skabe noget unikt som du selv tror på er en værdifuld og informativ side, så er der nok også andre der synes det hvis du har lagt et stykke arbejde i den.
Jeg vil mene at en god prissammenlignings side skal indeholde en god mængde relevant information om de givne produkter som bliver sammenlignet. Siden være struktureret og overskuelig samt interessere brugeren i produkterne, videremere vil jeg mene at SEO er en væsentlig ting, da du højest sandsynlig ikke vil komme på side et af Google uden det. Og sidste punkt af relevans - vedligeholdelse af siden, altså huske at opdatere den og ikke have nogle "døde" produkter som dine brugere kan klikke på.
I min optik så er mobiltjek.dk et godt eksempel, da de har rigeligt med information på siden og samtidigt et overskueligt design, troværdigt design som er lidt i takt med andre store sammenlignings sites.