Jeg ved godt, at videoer er tidens trend, men jeg ser dem sjældent - faktisk slukker jeg for dem, da jeg ikke har tålmodighed til dem.
Det tager også alt for lang tid. Ofte ville man kunne læse forklaringen i tekst-format på, lad os sige, et minut, frem for at sidde og kigge i 5 minutter.
Martin Thorborgs videoer er hyggelige og ganske ofte interessante at kigge på, især fordi de blander privatliv sammen med noget uformelt og så pludeselig et budskab, der reelt kunne siges med en linie, men ikke ville opfattes, hvis man blot læste denne linie. Det er retorik på højt plan, altså at sludre lidt og pludselig banke et budskab ud over rampen, for derpå at sludre lidt igen.
Det særlige er, at Thorborg måske blot sidder og snakker i sin bil om øst og vest, men pludselig siger et eller andet, der er interessant og måske yderst relevant for en selv. Men den slags videoer egner sig ikke til en forside. Det er videoer, hvor man først laver en kop kaffe og sætter sig ned for at se dem.
Der er en nyhedsside her i Thailand, der gik væk fra tekst-nyheder og over til video-nyheder - nu kommer jeg der ikke mere, da jeg ikke vil bruge lang tid på at læse nyheder.
Måske er jeg gammeldags, men det er ikke mig, og jeg er næppe den eneste - det plejer jeg ikke at være.
OG, når man sidder på et kontor, selvom jeg er chef, så ville det virke demoraliserende, hvis jeg sad og så videoer i arbejdstiden. På kontoret er min PC sat på lydløs, da der ikke skal komme mærkelige lyde fra min computer.
Hvis jeg skulle bruge videoer på nogle af mine hjemmesider, så ville jeg lave en TV-sektion, som Amino har, og der ville jeg måske lave en video over hvert emne.
Men det var jo næppe et svar på dit spørgsmål, men blot en betragtning herfra på Mors Dag i Thailand.
Hilsen, Robert