Bare lige for at være sikker - er det et ApS du har "tilovers" og vil sælge? I så fald - er ApS kapitalen på min 80.000 (eller hvad den har været for det pågældende selskab) til stede?
Det vil være "nervøst" for en køber tror jeg. Du har købt det af en anden - har haft det og vil nu skyde det videre - og selv om du garanter der ikke har været aktivitet, så tror jeg ikke i sig selv det er noget værd. (ud over naturligvis ApS kapitalen som du jo kan få ud ved at lukke det i stedet for at sælge)
Men det er måske slet ikke et ApS - fortæl lidt mere?
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Bare lige for at være sikker - er det et ApS du har "tilovers" og vil sælge? I så fald - er ApS kapitalen på min 80.000 (eller hvad den har været for det pågældende selskab) til stede?
Mon ikke den er tabt det er den i mange brugte selskaber...
Mon ikke den er tabt det er den i mange brugte selskaber...
/Søren
Højst muligt men - der står jo dels ikke fra trådstarter AT det er et ApS og til gengæld står der jo, at der ALDRIG har været aktivitet - og så skulle den jo ikke være tabt - så det er derfor jeg ikke er helt med - kan det være en anden selskabsform der spøger?
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Nåhh der Selskabs aps står der jo sørme. Jamen så står spørgsmålet jo bare tilbage, om selskabskapitalen f.eks. 80.000 er intakt hvad man kunne tro uden aktivitet overhovedet. Stadigt ud fra, at det har haft to ejere, tror jeg en køber ville foretrække et skuffeselskab direkte fra en advokat, eller at danne nyt selskab som jo er billigt.
Det lyder derfor som det nemmeste at opløse selskabet og hente sin kapital hjem bare - men jeg følger absolut med.
vh
Tak for alle svarene , super dejligt for at prøve at gøre det mere klart, så købte jeg et firma Aps som er aktiv med aktiviteter og udover det købte jeg et selskab som var mening de skulle som en slags holding, men er aldrig blevet brugt og kan også få revisor erklæring på dette, aps et er stiftet i 2011, håber at dette giver mening
Tak for de konkrete løsning muligheder ; men jeg forstår ikke helt hvordan et tomt selskab hvor dette kan dokumenteres fra revisor , ikke kan have interresse for nogen da de jo ikke skal skyde 80,000 i et nyt eller måske ikke har 80,000 ?? det er vel også en slags skuffe selskab så ?
Tak for alle svarene , super dejligt for at prøve at gøre det mere klart, så købte jeg et firma Aps som er aktiv med aktiviteter og udover det købte jeg et selskab som var mening de skulle som en slags holding, men er aldrig blevet brugt og kan også få revisor erklæring på dette, aps et er stiftet i 2011, håber at dette giver mening
HVIS det har været etableret som holding - så har dets aps kapital vel bestået af andele i det aktive selskab - og så har dets aps kapital vel bestået af anparterne i driftsselskabet. Hvis det så skilles fra det - så vil det jo ikke længere ha en selvstændig aps kapital.
Kan du ikke beskrive hvordan det er med de to selskaber - er det det som du vil sælge i besiddelse af en egen aps kapital på 80 t (eller mere hvis det var stiftet med ex 125 t) eller ikke?
Hvis det har en aps kapital på 80 t og det kan være sten sikkert der ikke har været aktivitet, så har den en værdi på 80 t - men det har det også hvis du lukker det. Hvis det ikke har egen aps kapital, så skal en "køber" jo lægge 80 t idet, hvis det ikke har værdien af driftsselskabet - men der må nok stadigt mangle oplysninger - TROR jeg - for at det skal være let at forstå?
vh
super tak, så vidt jeg ved så har stifteren af selskabet brugt 80,000 for at stifte det ene selskab som er ubrugt og har så brugt de 80,000 for at stifte den anden aps som er aktiv kørene i dag, men jeg har jo købt selvskaberne seperat, men skal lige prøve at tjekke helt op på papirene imorgen om jeg kan se noget der, i aps der aldrig har været aktiv er egenkapitalen jo sådan set jo ikke der fyssisk da de er brugt for at stifte det andet. håber det gav lidt mere indblik