Du kan skrue det sammen på mange måder, her er en idé:
1. Find et produkt du mener kendetegner din butik, og som ikke er på alle hylder i alle supermarkedet. Produktet skal selvfølgelig have en avance så du kan sælge det for 50%
2. Sørg for at de som køber det får en kode de kan indtaste i din butik og dermed få produktet, de skal selvfølgelig selv betale for porto.
3. Hvis de skal betale porto, er de måske motiveret til at købe andre produkter du har på tilbud og på den måde skaber du fortjeneste på disse produkter.
4. Selvom de ikke skulle købe flere produkter, så har de fået kendskab til din butik uden at det har kostet dig en krone udover din arbejdskraft. Du får garanteret også et godt do-follow link fra dealsitet :)
Tak for svar, jeg kan godt se ideen i det. Ved du hvor meget cirka, sådan en deal side tager i %er?
Jeg regner lidt mere på det, og ser om det kan gøres uden at tabe penge på det. :)
Har du overvejet at lave PR for din virksomhed? Du har trods alt en vinkel da du er studerende, der driver forretning ved siden af dit studie (en efterhånden ret klassisk vinkel blandt iværksættere dog). Du skal egentlig bare finde en vinkel, der i journalisternes og mediernes øjne gør din virksomhed unik, og gør din virksomheds historie interessant at fortælle.
Venlig hilsen William Frost Frost Media - Dit PR-bureau.
Hej William,
Det er en meget klassisk vinkel ja :) - Kan man godt tillade sig, selv at kontakte en lokal avis fx. for at hører om de vil skrive en artikel, om en selv og virksomheden? Kan du foreslå nogle aviser/medier man kan kontakte?
Hvis folk har tilmeldt sig din side på Facebook, så er det vel netop for at få opdateringer om nye tilbud, kampagner osv.
Medmindre du fyrer den af med irrelevante opslag, så slå dig da løs! For mit vedkommende virker det langt mere kedeligt med en inaktiv Facebook-side.
Et alternativ som jeg personligt har haft succes med, er rabatkuponer som bliver medsendt ordrer - fx på 5% trukket fra næste ordre. Der kan være chance for at disse bliver passet videre til venner eller familie, og folk regner ofte disse for en slags værdi (hvilket det vel principielt også er) som ikke blot må spildes.
Naturligvis bliver nogle kastet direkte i skraldespanden, men jeg har oplevet mange som tager positivt på idéen og oplever det som en venlig invitation til at handle samme sted, eller blot som tak fordi man er loyal kunde.
Hej Brian,
Mange tak for et godt svar, din ide med at ligge en rabatkupon på 5-10% vil jeg afprøve hurtigst muligt. Det lyder som en knald god ide.
Jeg har ingen idé om hvad de tager i %, men vil skyde på at det variere meget alt efter hvilken udbyder man vælger. Min logik siger mig at downtown tager flere % end eksempelvis Tipster(som jeg faktisk er ret vild med) - men det er bare en teori.
Overvej hvis du sælger et produkt som kun du har, som folk bliver glade for.. så har du faste kunder i fremtiden.
Kommi til dealsiderne ligger mellem 15 -30 % , og afhænger selvfølgelig af hvor god du er til at forhandle og hvor sultne de er efter netop dit produkt.
Her er et par gode råd, som jeg håber du kan bruge i din markedsføring
1. Lav din e-mail list
Sørg for at du på din hjemmeside giver gratis materiale væk som vil give værdi til nye såvel som gamle kunder. Jeg tænker du kan finde inspiration på diverse modeblade og gerne nogle af de store udenlandske. Det kan f.eks. være sladder, tips og tricks, rapporter, artikler, billeder osv. som du vil sende dine kunder mod de giver dig deres e-mail adresse. Når du har e-mail adressen kan du sende tilbyd, nye produkter i webshoppen, andre anbefaler, udtalelser om produkter og o.lign. ud - noget som fanger din målgruppes opmærksomhed. Her er det vigtigt at din målgruppe føler det er præcis "mig" som du taler til.
2. Lav en spørgeskema og stil dine kunder to vigtige spørgsmål: 1. Hvilke produkter er du interesseret i og 2. Hvilke problemer har du som du ikke har fundet en løsning på. - Disse spørgsmål kan give vældig overraskende svar og måske byde at dit varesortiment enten bliver dybere eller bredere. De vil i hvert give en indikation på hvad dine kunder gerne vil have og giver dig chancen for at udbyde dem.
Altså ja, du kan sagtens tillade dig at kontakte journalister, med henblik på at få dem til at skrive om din virksomhed - men du skal huske på at journalister får mange henvendelser af den slags, af virksomheder der gerne vil have at de skriver en artikel om dem. Med andre ord, så er chancen for at de gider at skrive om din virksomhed utrolig lille, hvis du blot spørger om de vil skrive en artikel. Hvis du derimod har gjort dit forarbejde godt, så er dine chancer markant større for at journalister vil være tilbøjelige til at udgive din historie. Dette inkluderer at du har brugt god tid på at finde en spændende vinkel til din virksomhed og at du har fået skrevet en professionel pressemeddelelse, der gør din historie super attraktiv for journalisterne at udgive.
Venlig hilsen William Frost Frost Media - Dit PR bureau
Her er et par gode råd, som jeg håber du kan bruge i din markedsføring
1. Lav din e-mail list
Sørg for at du på din hjemmeside giver gratis materiale væk som vil give værdi til nye såvel som gamle kunder. Jeg tænker du kan finde inspiration på diverse modeblade og gerne nogle af de store udenlandske. Det kan f.eks. være sladder, tips og tricks, rapporter, artikler, billeder osv. som du vil sende dine kunder mod de giver dig deres e-mail adresse. Når du har e-mail adressen kan du sende tilbyd, nye produkter i webshoppen, andre anbefaler, udtalelser om produkter og o.lign. ud - noget som fanger din målgruppes opmærksomhed. Her er det vigtigt at din målgruppe føler det er præcis "mig" som du taler til.
2. Lav en spørgeskema og stil dine kunder to vigtige spørgsmål: 1. Hvilke produkter er du interesseret i og 2. Hvilke problemer har du som du ikke har fundet en løsning på. - Disse spørgsmål kan give vældig overraskende svar og måske byde at dit varesortiment enten bliver dybere eller bredere. De vil i hvert give en indikation på hvad dine kunder gerne vil have og giver dig chancen for at udbyde dem.
Held og lykke.
Mvh. Louise
Hej Louise,
Tak for dit svar! Jeg vil prøve at bruge dine råd, men kan forstå, at jeg skal have gjort min "tilmed nyhedsbrev" rubrik tydeligere. Den skal ikke bare være nede i bunden. :)
Altså ja, du kan sagtens tillade dig at kontakte journalister, med henblik på at få dem til at skrive om din virksomhed - men du skal huske på at journalister får mange henvendelser af den slags, af virksomheder der gerne vil have at de skriver en artikel om dem. Med andre ord, så er chancen for at de gider at skrive om din virksomhed utrolig lille, hvis du blot spørger om de vil skrive en artikel. Hvis du derimod har gjort dit forarbejde godt, så er dine chancer markant større for at journalister vil være tilbøjelige til at udgive din historie. Dette inkluderer at du har brugt god tid på at finde en spændende vinkel til din virksomhed og at du har fået skrevet en professionel pressemeddelelse, der gør din historie super attraktiv for journalisterne at udgive.
Venlig hilsen William Frost Frost Media - Dit PR bureau
Hej William,
Det er modtaget. :) - Jeg tror faktisk jeg har en rigtig god vinkel, da der er sket diverse ting privat, som en journalist kunne få en god historie ud af. Jeg går i tænkeboks, gør noget forarbejde, og prøver. :)