Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg betale regningerne fra min privat oprettede internetforbindelse over firmakontoen?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeg har privat fullrate internet abbonmment. Kan jeg betale regningerne fra mit firmakonto. Jeg bruger internettet i forbindelse med arbejde, og har en enkelt mandsvirksomhed. Her tænker jeg på om jeg skal have en erhversabbonment hos fullrate? Gør det noget at der ikke står mit cvr nummer på regningen?

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 18:31

Nej, det behøver ikke være et erhversabb. for at være fradrags berettiget, og heldigvis da disse erhversabb. er tit ringere og dyrere end et privat abb.

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 18:36

Hej Badal,

Hos selvsamme leverandør af internet har jeg bare ændret betalingskortet til at være firmakontoens og mit navn til firmaets navn.

Det kan gøres uden problemer og der står stadig momsfakturaen.

Og som der skrives skulle der ingen problemer være i det.

/anders

Fra Danmark
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 54
Fra  CC DATA ApS Skrevet kl. 19:51

Jeg har gjort det samme, ændret mit private til firmanavn.
Helt uden problemer, og så fik jeg lov til at beholde det udstyr jeg havde fra Fullrate,
så jeg ikke skulle lave alt om hjemme. 

Tilmeldt 7. Aug 06
Skrevet kl. 08:29

Det lyder da dejligt at man godt kan gøre det på denne måde :). 

Nu er det sådan at hele året indtilnu har jeg betalt internet med private konto. Kan jeg overføre pengene fra firmakonto til min private konto, og dermed at det er firmaet der så har betalt for internettet indtil nu? Fra næste måned betaler firmaet naturligvis internet regningerne. 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 09:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

badal:
Kan jeg overføre pengene fra firmakonto til min private konto,

Ja - du bogføre det således:

Bank kredit for sum af alle betalinger og debit konto Hævet privat

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 7. Aug 06
Skrevet kl. 09:57

Vil det sige at jeg ikke vil kunne trække momsen fra? Hvis jeg hæver et beløb, 2000 dkk som er summen inkl. Moms for de 8 mdr?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:01

Hej Badal,

badal:

Vil det sige at jeg ikke vil kunne trække momsen fra?

Du kan ikke trække den private andel af momsen fra, men du kan sagtens trække den erhvervsmæssige andel af momsen.

Du skal derfor lave en fordelingsnøgle imellem erhverv/privat, som angiver den fordeling du mener realistisk at bruge dit internet til erhverv. Bruger du det eks. 8 timer til erhverv, så er der derefter 8 timer til privat, hvor du/familien kan benytte det privat (de sidste 8timer af døgnet forventes det at I sover).

I så fald er fordelingen 50/50, og du kan dermed få 50% af momsen udbetalt, mens de sidste 50% kan fradrages som en alm. udgift i firmaet.

badal:

Hvis jeg hæver et beløb, 2000 dkk som er summen inkl. Moms for de 8 mdr?

Hvis du indtil nu har betalt 2.000 kr. privat for at dække dine internetregninger, så skal du bogføre således (hvis du har en 50/50 fordeling):

Kredit: Private indskud, 2.000 DKK

Debet: Købsmoms, 200 DKK (50% af momsen på 400 DKK)

Debet: Internet, 1.800 DKK

Hvis fordelingen imellem privat/erhverv er anderledes end 50/50, så er momsbeløbet, selvfølgelig også anderledes.

Valgfrit:
Når du har bogført ovenstående, så kan du vælge at trække pengene over på din privatkonto, og så bogføre det som John Sommer foreslår, men det er ikke et krav, og ændrer ikke ved din skat eller de udgifter du har taget fradrag for.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 15:05

Hej,

badal:
Vil det sige at jeg ikke vil kunne trække momsen fra?

Vær opmærksom på at når du har bogført betalingerne i dit regnskabssystem så har systemet trukket moms ud på konto for købsmomsen (Indgående moms)

Så når du hæver summen på bank der er betalt af private midler så får du jo også summen incl. moms betalt tilbage ved privat hævet!

Så hele momsbeløbet er nu bogført som købsmoms!  Fordeling af denne omkostning - moms -privat/erhversbrug fremgår af Martin E. svaret!  

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 7. Aug 06
Skrevet kl. 07:47

Nu tror jeg at jeg er med. takker for svarene :)

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)