Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til canvassalg af telefonpasning

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa I gæve aminoer.

Så har jeg brug for jeres hjælp igen.

Vi er jo nystartet her hos Pronto Callcenter, og selv om vi har verdens bedste produkt, de bedste medarbejdere, gode priser og suveræne vilkår, så kommer kunderne ikke dumpende af sig selv.

Så vi ringer canvas...

Det er vi ikke særlig gode til. Vi kender en masse fif i forhold til salg, vi har været på salgskursus og er supererfarne udi det at tale i telefon og tilpasse os personen i den anden ende, men vi møder nogle udfordringer som vi har lidt svært ved at overkomme.

For det første kan folk jo lynhurtigt høre at vi gerne vil "sælge" noget. Sælge i gåseøjne for vi vil jo egentlig bare gerne have dem til at prøve os i 14 dage, og det er ganske kvit og frit og uden forpligtelser. Nå, men det gør at de sætter en barriere op, og den har vi svært ved at bryde ned.

Hvis vi endelig får dem til at lytte, så har vi svært ved at overvinde dem selv om de tydeligvis har behovet, og alt andet lige, så er det gratis for pokker... og det eneste det kræver af dem er en viderestilling.

Nå, men vi har prøvet en masse forskellige taktikker men antal af kunder i forhold til antal af salgskald fra os er ikke helt i orden, så derfor vil vi meget gerne have lidt hjælp her.

Vi har en stor samarbejdsaftale lige om hjørnet, og den skulle gerne give os en del kunder, men indtil da vil vi gerne kunne skaffe nogle selv.

HJÆÆÆLP :-)

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra Stenløse
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 19
Fra  Sales Plus Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Udfordringen er at vide, hvem det er du taler med. Og når du ringer op, ringer du jo typisk uanmeldt, og "forstyrrer" derfor. Det betyder at de har deres guard oppe. Det er samtidig også en hindring for "salget" af den gratis 14 dages periode, hvis du kommer for langt ind i argumentationen, og de tror det koster boksen. Så har de igen paraderne oppe, og du har tabt "ordren" eller det senere potentielle salg.

Lav en smule forarbejde på kunden, og læg så kortene på bordet fra start af. Du har 10-15 sekunder, og så skal den sidde i skabet. Tænk endvidere, inden I ringer for meget ud - hvad kan argumenterne være. Træn dem, så de sidder i ryggen...

Bedste hilsener

Sales Plus

Ervin

www.salesplus.dk

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med forarbejdet er (desværre) prøvet, og det giver faktisk ikke meget, for det kan sagtens vise sig at virkeligheden er en anden end den man troede...

Vi har prøvet at lyde meget formelle, vi har prøvet at være friske, vi har prøvet at køre lige på, vi har prøvet at kredse os ind på om de kan bruge os.. Vi har endda ringet med referencer (en anden, som de kender, har anbefalet os at ringe til dem)

Der er kun en ting vi ikke har prøvet, og det er den der virker :-)

Jeg har bare meget, meget svært ved at forstå at det kan være så svært at "komme af med" noget der er gratis og uden forpligtelser....

Det er jo ikke sådan at vi ingen kunder har eller får, men det er stadig et fåtal i forhold til hvor mange vi ringer til.

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra Stenløse
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 19
Fra  Sales Plus Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg mener stadig at forarbejdet er uundværligt. Så kan man se se på, hvor meget man skal gøre :;-)

Jamen, problemet med en gratis ydelse er stadig, som med de betalte, at de skal sætte sig ind i noget de reelt ikke har bedt om, og da tiden mange steder jo er knap, så vælger de at have paraderne oppe.

Har I spurgt ind til, hvorfor de ikke vil have denne formidable ydelse? Måske også spørge, hvad der skulle til, før de ville prøve? Måske er tiden dårlig - læs, ville det være passende at ringe på et andet tidspunkt?! Allerede meget tidligt i samtalen, kan man fornemme, om det måske ville være smartere at vente, selvom sælger-genet siger - køb køb... nu... Husk - kunden i centrum, ikke din bundlinie, om du forstår :-)

Fra Odense N
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 86
Fra  JED it- & teleservice Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette

Er din indgangsvinkel når du kontakter kunden at du ønsker at hjælpe?

Jeg kunne bruge et "overflow" dvs. når jeg snakker, kunne et kald blive taget af et callcenter med besked om at der vil blive ringet tilbage. Det ville HJÆLPE mig med ikke at få stress over en telefon der ringer, det ville HJÆLPE mig med at fastholde kunden, o.s.v.

Bare et eksempel :-)

Mvh. Jesper

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ervin...

Ja, vi har spurgt ind, men det er som om de er bange for at blive fanget i noget og bare siger vil ikke vil ikke vil ikke..... og så er det at vores servicegen er så veludviklet at vi ikke er så gode til at presse på...

Men jo, jeg synes vi har kunden i centrum og har faktisk tænkt over om det måske er vores største problem i forhold til salg...

Jesper (og hej Jesper :) )

Ja, den er... for det er jo netop det vi har lært: gå efter hvilken værdi det giver kunden at bruge ydelsen...

og så synes jeg da vi skulle se at komme igang... jeg kan oprette dig i løbet af 20 minutter så du kan være kørende fra i morgen kl 8.... :-)

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra Stenløse
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 19
Fra  Sales Plus Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Smile Du kan godt have kunden i centrum, uden at miste salgsfokus. Og jeg mener seriøst ikke, at man kan sælge langsigtede løsninger uden kunden i centrum Smile

Og så glem det servicegen lidt væk, men vær en kende mere "proaktiv" sælger.

Ja, du skriver jo netop det jeg også nævnte, at de er lidt bange for at blive fanget...

Har I prøvet at plukke en håndfuld ud, og måske besøge dem? Ved godt - tid, penge, osv... Book et møde?

Det skal nok komme, og kan I bruge nogle af de andre som løftestænger, fx anerkendte firmaer indenfor samme branche - hvor I godt må referere til dem, ville det jo også kunne anvendes. Nogle gange kunne lidt salgsmateriale, som I først sender frem, og så bagefter egentlig laver den deciderede salgssamtale på, også godt virke. I ringer op, beder blot om tilladelse til at sende dem noget - ringer to dage senere.

held og lykke

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette,

Savner dit link til dit Call Center:  http://prontocallcenter.dk/


Men jeg fandt dig alligevel - du skulle se lidt på hvordan virksomhederne taber kundekontakter når deres tlf. ikke bliver besvaret!

 

Mange virksomheder ved de har et tlf. problem og det diskuteres hver dag i virksomhederne - hvem der har omstillingen i dag osv. - Tag og udvælg 10 virksomheder og test deres tlf. pasning!

Ring dem op og se hvad der sker - når/hvis den tages så spørg efter den ansvarlige chef for noget den virksomhed arbejder med (find det på nettet) - når den person kommer til tlf. så fortæller du hvorfor du ringer og hvad du har gjort og hvad din vurdering af handlingen var som kunde der henvender sig til firmaet!

Nu er han interesseret i at høre dig fortælle og der slutter du så samtalen med at dreje den over på "Hvad med et gratis forsøg i 14 dage" ?

Gør det NU!  Wink

  

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra KBH
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 241
Fra  CityCallCenter ApS Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette.

Da vi startede i 2002, gjorde vi det samme. Da vi stoppede helt et år senere, regnede vi ud at vi havde kontaktet mellem 20.000 og 30.000 virksomheder. I er sikkert bedre til kold canvas end vi var - eller det håber jeg at I er, for vi kunne kigge tilbage på en enorm indsats og et resultat på kun 8 kunder af det.

Vi har senere flere gange fået professionelle telemarketingsbureauer til at ringe på vores vegne (vi har indset at vi aldrig bliver gode til det. Der er bare stor forskel på kundeservice og salg), men det har også haft nedslående resultater.

Vores konklusion er, at telefonpasning er svært at sælge via telefon, da det er en stor beslutning at lægge så stor og vigtig en del af virksomheden som den første kontakt en potentiel kunde har til den ud til "fremmede". Derudover er overraskende mange virksomhedsejere blinde overfor det faktum, at deres telefonservice er dårlig - og hvor vigtigt det er. Især håndværkere har tendens til at synes, at det er fint at deres kunder bliver mødt af en telefonsvarer, når de ringer til dem - til trods for at mere end 70 % ikke lægger beskeder på telefonsvarere. (se evt. Telefonundersøgelsen 2012 her).

Jeg under jer gerne en bid af kagen, men min overbevisning er, at telemarketing ikke er vejen frem.

Vi får stort set alle vores kunder fra Google og word-of-mouth og har desværre ikke fundet andre gyldne veje som jeg kan dele med jer.

Men pøj pøj med det. Smile

Mvh,
Pouline Mangaard
CityCallCenter

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

John..

Jeg har ellers tilføjet det under min profil, men pyt.

Dit forslag er forsøgt, men det er faktisk lige meget om man kan sige at man har ringet 4 gange og mødt en tlf. svarer og hvad hvis nu det havde været en kunde.. de er ligeglade...

Pouline..

Hvor er jeg glad for dit svar, for det er præcis det samme vi oplever, og det er rart at det ikke kun er os.

Vi har nok været lidt heldigere end jer, men vi skal have flere kunder ind, og gerne snart, så desperationen melder sig :)

Vi klør på og satser på at den kommende samarbejdsaftale kaster noget af sig.. det er trods alt en organisation med over 6000 medlemmer, så mon ikke det giver bare en smule....

Jeg er meget glad for alle svarene, også selv om jeg måske ikke lyder sådan, men alle input er velkomne, så må vi se om vi ikke kan strikke noget sammen der passer lige til os og vores (kommende) kunder.

Og Pouline.. jeg har kigget på din side.. det er lidt sjovt, for vi er jer, bare i en lidt mindre tjekket og noget mere landlig udgave :-) Men den der med Danmarks gladeste callcenter, den har du altså fået seriøs konkurrence til.. ;)

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)