Hej Amino, Jeg gik i luften med min første webshop i går, der er bygget op i Wordpress med WooCommerce. Da det er min første webshop, vil jeg gerne have feedback på den - både det visuelle i form af opsætningen, men også meget gerne, hvis jeg har glemt noget vigtigt rent praktisk - faktisk især det sidste, da jeg meget nødigt vil dumme mig. Der mangler stadig produktbeskrivelser og lidt andet, som jeg skal have skrevet ind. Derudover har jeg nogle praktiske spørgsmål, som jeg håber at kunne få svar på. Jeg har valgt at bruge PayPal som betalingsløsning, men da jeg ikke har noget firma, har jeg oprettet en privat PayPal konto til formålet - kan dette give nogle komplikationer? Er der andet, jeg skal være opmærksom på, i det, at jeg ikke har noget firma? Tjek min side ud her: www.motioncam.dk På forhånd tak! Med venlig hilsen Jon |
Med hensyn til PayPal så er det ikke noget problem.
Du skal være opmærksom på at hvis du regner med at få en omsætning på over 50.000 kr. så skal du registrere et CVR nummer og svare moms.
Nogle "virksomheder" inkl. min egen vil nok ikke give den store omsætning de første år og kan med fordel vente med registrering, det letter lidt det praktiske med regnskab hvor kravet så kun er at lavet et lille regnskab med indtægter og udgifter hvor man så skal huske at opgive evt. overskud som b-skat på selvangivelsen. Ulempen er at du ikke kan trække underskud fra, men omvendt så kan skat heller ikke lide for store underskud og vil så kræve du lukker, det er ret uheldigt hvis du gerne selv vil skyde penge i det de første år.
Fin side, men det ville nok være en fordel hvis du oversætter lidt mere af siden.