Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

splog links

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil S:

JensJylland:

Emil S:

ShopWithSocks.com:

Ja, tilsyneladende, men det også den form links Google løbende forsøger at modarbejde. Med andre ord: Det virker i dag, men du skal være klar over at det kan se meget anderledes ud i morgen.

Kommer jo an på hvor dygtig man er til at forhindre Google i at opdage det ? :-)

er det ikke nemt at opdage at 50 ud af 50 indlæg har links ud og at de iøvrigt er knyttet til andre domæner med links der har de samme links ud

fx 10 blogs der har forskellige indlæg men med samme links 

Du har aldrig samme url 2 gange på et website?

jeg mener du har 10 blogs

hver med 50 indlæg på alle 10 blogs

alle 500 indlæg er forskellige men de hver 10 handler om det samme

men ALLE links er ens altså 50 gange 1 ens links ud fra alle 10 sider

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

JensJylland:

tænker bare at mange store firmaer bruger dem rigtig meget og bygger mange links udfra de blogs

også til store danske firmaer 

og det ser ud til at flere samarbejder med at bytte links på hinandens splogs det er helt tydeligt

troede bare ikke de havde nogen værdi det er jo helt tydeligt falske link 

Hej Jens

Det er helt umuligt at svare på om åbenlyse danske splogs en dag kan blive et problem for rankings - det vil fremtiden vise. 

Men det er klart en risiko, som man bør tage med i overvejelserne. 

Se min video om Google i 2012 her, hvor jeg kommer med gode råd til livrem og seler-strategier: 
http://www.amino.dk/blogs/gaesteeksperten/archive/2012/08/03/video-med-overblik-til-website-ejere-s-248-gemaskineoptimering-i-2012-og-fremad.aspx

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra København Ø
Tilmeldt 5. May 11
Indlæg ialt: 116
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 10:07

Splogs er en meget svær størrelse at definere, thi det kan være alt fra tydeligt spam til en samling af velskrevne artikler. Men det der er det vigtigste ved splogs er, at webstedet ikke fremstår som spam, fordi gør den det, så er der stor sandsynlighed for at Google kan anse det på samme måde.

Jeg er af den holdning at så lang tid at bloggen kun har artikler der passer ind i konteksten, så er det kun teoretisk set en splog. Den skal ligne real life for, at Google ikke stempler den negativt - dog hænger dette ikke altid sammen med søgeord og offsite SEO.

Mvh Daniel Nielsen
- marketingmedarbejder hos online marketing bureau Atak Advertising & Marketing

Fra Stockholm
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:28

Der er ingen tvivl om at Google forsøger at komme splogs til livs, hvilket pingvinen er et klart bevis på. Ikke desto mindre er der stadig rigtig mange seo-virksomheder, som har bygget deres virksomhed op omkring de, ofte, store netværk af sider, som anvendes til at give deres kunder resultater ganske hurtigt.

Jeg har indenfor de seneste måneder overtaget nogle få kunder fra firmaer, som i høj grad har anvendt sig af link-netværk, og i disse tilfælde har jeg set ændringer i SERPen når pingvinfilteret er blevet kørt.(vha. et værktøj som hedder seolytics - fantastisk værktøj, som desværre ikke virker til google.dk endnu). Ændringerne har dog ikke været så voldsomme, at jeg mener der har været tale om en straf, men snarere en devaluering af visse indgående links fra netværket.

Der er dog ingen tvivl om, at en del firmaer er blevet mere bevidste om kvalitetssignaler på deres blogs, ligesom den interne linkning siderne imellem er blevet mere kompleks for netop at undgå at blive fanget i pingvinfilteret.

På kort sigt vil splogs formentlig forblive en strategi, som hvis udført korrekt, vil tilføre værdi til de sider der linkes til. Det er bare blevet en smule mere komplekst, og i visse tilfælde mindre effektivt (men ikke uden effekt). 

Jeg tror dog at det seneste halvårs opdatering og udtalelser fra google er udtryk for, at Google på (lang) sigt har som ambition at devaluere links som den primære ranking-faktor . (her tænker jeg f.eks. på pingvinen og matt cutts' udtalelser om infographic links.) Det ændrer selvfølgelig ikke noget her og nu, men som det er blevet nævnt flere gange tidligere i tråden, giver det hver enkelt hjemmesideejer noget at tænke over i forbindelse med hvilken strategi man skal vælge for at blive synlig i søgemaskinerne.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)