Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp os med at hjælpe dig med Cookie-lovgivningen

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Super fed idé Anders og Halfdan. Er det muligt at få tilsendt PSD'en? Jeg har nogle ret usædvanlige farver på en kommende hjemmeside, og jeg er ret sikker på at der ikke bliver lavet et, som passer til det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Bjarke Sandbeck:

Iflg cookielovens §3, allerede i indledningen, fremgår det, at enhver bruger skal give samtykke til at der lagres en cookie på brugerens terminaludstyr (PC, smartphone m.v.).

Når jeg kigger ind på den der advokat-side, så bliver jeg på intet tidspunkt bedt om at acceptere cookies.

Der plantes tilmed en Session cookie og en række Google Analytics cookies, hvilket jo så er i strid med loven

Det er uheldigvis den slags der sker når man har mere fokus på linkbuilding end på rent faktisk at hjælpe andre Wink

Dog ikke et negativt ord herfra. Det er en flot infografik, og uden tvivl effektivt. 

jeg syntes egentligt bare det er lidt pinligt for netop dette advokat firma at loven IKKE overholdes via denne "plakat" eller på advokatens egen side. Det er svært at tage en advokats rådgivning ok cookie rådgivning alvorligt når han ikke selv overholder den.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Anders.

Jeg synes det er en lækker infografik men den er nok (måske i hvert fald.. )ikke noget vi vil gøre bruge af, da der er lidt for meget om reklamer efter min smag. Vi vil helst ikke have at vores besøgende får en oplevelse af, at vi har tænkt os at stopfodre dem med reklamer :o)

Men jeg har et par spørgsmål:

Hvad skal klageformularen bruges til?

Hvorfor er det sat op som en formular, hvis det er meningen at man skal sende en mail?

Jeg tilføjer lige lidt. Det er lidt irrelevant for infografikken, men hvis man skal backlinke er det meget rart at have lidt styr på hvad man linker til.

Jeres advokatven linker til "gældende lovgivning om cookies" der går til http://retsinformation.w0.dk/Forms/R0210.aspx (Site ejet af Schou Industries ApS, med et inaktivt CVR nummer). Siden retsinformatio.w0.dk er, bortset fra farverne, en fuldstændig kopi af retsinformation.dk, der er ejet af Civilstyrelsen. Bortset fra nogle links der foregiver at sende brugerne til forsiden af retsinformation.dk uden at gøre det. Hvorfor linkes der ikke direkte til retsinformation.dk?

Vh.

Andrè

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 15:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Spændende med rigtigt fin feedback på vores grafik - tak for det!

Bjarke Sandbeck: Du har fuldstændigt ret. Vores grafik kan udelukkende være med til at opfylde oplysningskravet i cookielovgivningen om, at brugeren klart skal informeres om indsamlingen af cookies - accepten, der leder op til dette, har end ikke vi helt styr på endnu. 

Af netop selvsamme grund som du er inde på - at man alene ved at lande fra en søgemaskine gør det svært - gør, at vi endnu ikke har fundet en oplagt måde at klare selve acceptkravet i cookielovgivningen. Ligesom Erhvervs & Selskabsstyrelsen. 

Den eneste mulighed jeg kan se for at overholde lovens acceptkrav er at noindexe samtlige sider og knalde en pop-up-boks op, hvor brugeren skal acceptere cookies før noget andet - og så ender cookieloven med at blive endnu en ting folk bare accepterer uden at tænke videre over som købsbetingelser.

Jeg ville rigtigt gerne have en løsning klar her også - men vi har kun fundet en lidt flottere måde at opfylde oplysningskravet på endnu. 5 stjerner til dig for at komme med nogle meget væsentlige punkter, selvom jeg må være dig svar skyldig! 

Andreas Linde: You bet! Den får du lige på mail. Mine billedredigeringsevner rækker i forvejen kun til at udskifte navn og logo.

c.k.f: Vi er ikke et advokatfirma, men blot et uvildigt rådgivningssite. :-)

Vi opfylder oplysningskravet med grafikken, men ikke acceptkravet, som forklaret i mit svar til Bjarne Sandbeck herover. Desværre. Dén arbejder vi stadigt på, men tak for de pæne ord ellers om grafikken! 

igang: Vi har en tidlig version af infografikken til sites, der ikke benytter sig af eksterne annoncører, men hvorfor den ikke blev udviklet videre, må jeg være svar skyldig på. :o

Klageformularen er sat op som tilfældet er for at illustrere, hvad man kan gøre for at klage over cookies på et website. Men du har ret i, at det ser lidt sjovt ud, når grafikken ikke er interaktiv. Det har vi ikke tænkt over, så tak for heads-up!

Mht. linket: Det er rettet nu. Det er bare mig, der har været lidt for hurtig og ikke lige tjekket adressen ordentligt. Et grimt tilfælde af et scrapersite, der ranker over den oprindelige forfatter.. 
Endnu engang tak for heads-up! 

Tilmeldt 2. Aug 12
Indlæg ialt: 64
Fra  w Skrevet kl. 15:28

Hvis man tilmelder sig affiliate netværket Tradetracker, kan man få et gratis værktøj, så brugerne først skal give lov til at lagre cookies.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:43

Cap'n Halfdan:

Ang. pop-up boks som du skriver, så har vi forsøgt på mange måder at lave en sådanne også til diverse webshop systemer og til CMS systemer. Der findes også utallige til WordPress, Joomla, Drupal osv. Problemet med pop-up's er bare, at de desværre også lige har brug for en cookie for at holde styr på om man nu har sagt go eller no-go.

Den eneste måde at løse problemet på er faktisk at lukke sine hjemmesider helt af, så man skal have et log-in for at komme ind. Og hvor er man så lige henne... Wink Så den er sgu svær at få hen hvis loven skal overholdes helt nøje, men så længe de som skal håndhæve loven ikke selv kan klare dette, så må vi andre vel også kunne vente med det ;-)

Fra Valby
Tilmeldt 16. May 07
Indlæg ialt: 61
Fra  Quubii.com Skrevet kl. 11:01

Hej

Jeg vil meget gerne bruge den på www.quubii.com som starter på næste mandag.

Send mig gerne en PM hvis i har spørgsmål mm og når den er klar :-) er et super fedt projekt - godt gået.

Mvh

Claus

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 17:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rigtig godt arbejde af Saugstrup og Halfdan Timm.

Jeg vil meget gerne benytte det på mit website www.northregion.dk men det skal nok være i nogle mere neutrale farver, der passer til en webshop med hvid baggrund.

Det farvevalg i benytter nu er rigtig flot, men også meget i iøjefaldende hvilket jo kan være rigtig godt, men ikke hvis man har et website som f.eks. mit der sælger ure og herretilbehør som læderbælter,slips,manchetknapper og den slags.

Er det muligt at i kan lave en mere neutral udgave så vil jeg ikke tøve med at smide det op på shoppen a.s.a.p i henhold den aftale med link osv.

Ellers vil jeg bare sige super godt, det er præcis sådan noget vi shopejere har brug for således at vores kunder ikke kan komme i tvivl om det der cookie halløj.

Keep up :-)

mvh

Frank

Officewarrior.dk  Mens Accessories

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 18:29

Esben Jensen: Tak for tippet - og din PM er modtaget og besvaret!

Bjarke Sandbeck: Haha, ja - en log-in til hele site er næsten det, der skal til..

Det bliver spændende at se, hvad der sker, når denne lov rent faktisk skal overholdes. Det skal den naturligvis også nu, men det er som du er inde på af praktiske årsager umuligt. Hvis Erhvervs og Selskabsstyrelsen kræver log-in til samtlige sider bliver det rigtigt sjovt. Og hvis de først kunne indføre loven .. :-)

Claus: Det lyder super! Jeg har noteret det, tak for det. Jeg sender dig en PM, når vi har den klar i nogle farver og dit kommende site er oppe.

Frank Rasmussen: Ja, det kan jeg sagtens følge dig i - blå ville ikke gøre NR meget godt. Hvid er også meget højt på to-do-listen, da adskillige "lidt mere seriøse" sider ynder at bruge denne til baggrunden. 

Jeg sender dig lige en besked, når vi har den klar i en farve, der også passer til North Region - og mange tak for rosen mht. hele konceptet!  :-)

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 18:37

Rigtig flot grafisk opsætning og god information/guide til almindelige internetbrugere. Elsker KISS princippet.

Måske nogen der ville kode grafikken op til HTML/CSS. Så kunne diverse website nemt ændre eks. baggrundsfarve og tekst :)

De bedste hilser,

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)