Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp os med at hjælpe dig med Cookie-lovgivningen

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej alle!

Halfdan Timm har besluttet sig for at gøre noget aktivt, når det kommer til den berygtede Cookie-lovgivning.

Han har tænkt sig med et slag at fjerne alle bekymringerne og alt besværet for dig, som ejer en webshop eller et andet website. (og jeg har fornøjelsen af at hjælpe ham med projektet på sidelinien :-) )

Vi har brug for din hjælp til at sikre at den her sidder lige i skabet!

Her er planen:

1. Lav en helt dækkende beskrivelse af websites brug af Cookies - skal leve op til den nye lov <-DONE!
  2. Tjek og dobbelttjek med advokater mv. at beskrivelsen er dækkende og indarbejd rettelser <- DONE!
  3. Udarbejd lækker infografik, som forklarer alt til den besøgende på websitet på en let forståelig måde. <- DONE!
  4. Få hjælp fra webshop-/website-ejere til at lave forskellige versioner af infografikken (farvekombinationer) <- DET ER HER VI HAR BRUG FOR DIN HJÆLP! Yes
  5. Spred infografikken. Lad ejere af websites og webshops bruge grafikken kvit og frit - og indsæt deres oplysninger og logo i grafikken for dem.
  6. Eneste betingelse for brugen af grafikken er, at der linkes tilbage til kilden, http://www.byens-advokat.dk/cookies/

Okay, så vi vil sørens gerne have hjælp og inputs fra dig som shop/site ejer om hvilke ekstra farveskemaer vi skal lave grafikken i - for at den kommer til at se super flot ud indsat på dit website.

Herunder er den nuværende version i de to bredder: 640 pixel og 480pixel:

Hvilke farver / hvilke websites farver skal vi lave versioner til, så alle kan vælge den perfekte grafik?

Alle andre kommentarer og inputs tager vi også i mod med kyshånd. Den her skal bare være perfekt! :-)

Mvh Anders Saugstrup 

480 pixel

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 13:34

Har ikke forslag til forbedringer men da jeg ikke har et " skilt" endnu vil jeg da benytte mig af det her når det er så vidt...godt iniativ...

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 13:43

Høy:
Har ikke forslag til forbedringer men da jeg ikke har et " skilt" endnu vil jeg da benytte mig af det her når det er så vidt...godt iniativ...

Tak, Høy! :-)

Men 'skilt', mener du da logo? Vi skal gerne lave en version til dig uden logo, hvis du ønsker det. Bare sig til!

Mvh Anders Saugstrup

Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 13:57

Citat: Hvem kan jeg klage til?

Hvis du ønsker at klare... (stavefejl)

Måske punkt 3 vil jeg kalde det markedsføring i stedet for reklame - personligt synes jeg reklame er mere negativt ladet.

Ellers ser det super godt ud :)

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 14:02

@Anders: det var præcis det jeg mente. Man skal jo faktisk oplyse om det og det gør jeg ikke...

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 14:04

Jeg skal i hvertfald have en.

Jeg sender favekoder en af dagene.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 14:06

Kristian Konradsen:
Jeg skal i hvertfald have en.

Jeg sender favekoder en af dagene.

Super! Hvis man ikke har styr på farvekoder osv, kan man også bare sende et link til den underside på sit site, som man gerne vil have en version til - så sætter vi grafikeren til at lave en passende farvekombination. :-)

Mvh Anders Saugstrup

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 14:10

Anders Skovsende:

Citat: Hvem kan jeg klage til?

Hvis du ønsker at klare... (stavefejl)

Måske punkt 3 vil jeg kalde det markedsføring i stedet for reklame - personligt synes jeg reklame er mere negativt ladet.

Ellers ser det super godt ud :)

Fedt! Tak for feedback! 

Jeg er sikker på at Halfdan vender tilbage her i tråden senere på eftermiddagen og retter infografikkerne til! (det er siesta-tid i Aarhus.. :-) )

Mvh Anders Saugstrup

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 14:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Saugstrup:
Hvilke farver / hvilke websites farver skal vi lave versioner til, så alle kan vælge den perfekte grafik?

Rød/Hvid/Sort og gerne i disse farvekoder #d42e2e - #ffffff - #000000, da jeg gerne vil gøre brug af den på Billigepokaler.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Iflg cookielovens §3, allerede i indledningen, fremgår det, at enhver bruger skal give samtykke til at der lagres en cookie på brugerens terminaludstyr (PC, smartphone m.v.).

Når jeg kigger ind på den der advokat-side, så bliver jeg på intet tidspunkt bedt om at acceptere cookies.

Der plantes tilmed en Session cookie og en række Google Analytics cookies, hvilket jo så er i strid med loven, så jeg vil foreslå i også lige får den del på plads. Og jeg vil meget gerne høre fra jer hvis i kan løse det, så der på intet tidspunkt plantes en eneste cookie før brugeren accepterer. Det bliver svært hvis man via søgemaskiner lander et tilfældigt sted inde på siden nemlig.

Fodmodentlig af samme årsag har Erhvervs & Selskabsstyrelsen der håndhæver loven, lige slettet deres falske reklame om at de ikke samler cookie ind før om 3 klik inde...

Men ville bare lige nævne det, da jeg selv har arbejdet med dette punkt, og haft snakket meget med selskabsstyrelsens folk, og haft andre jurister med inde over, og det er ikke nemt at lave en kode til CMS'er og shops og portaler, der kan håndtere om en bruger har accepteret eller ej, uden der startes med at plantes en cookie (session cookie), så hvis i også knækker den nød, så er det total genialt.

Og der skal laves backlink til grafikken fra advokatens side, og lander man inde på denne side, som et led i at man fra sin egen side har klikket på dem, så får man jo vel også lige cookies fra dennes side, som man lige skal acceptere først også(?)

Men alt det grafiske, det er total genialt. Det er flot, forståeligt, og god stil. Yes

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)