Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til Martin Thorborg

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til alle. Smile

Jeg ville endlig have sendt en privat besked til Martin, her på amino, men det kan jeg ikke, da Martin sikkert har vildt travlt Big Smile

Det jeg ville høre Martin om er.

Onsdag den 18/7 testede de deres nye video udstyr http://www.amino.dk/tv/amino-live-test-session under en live session, ?? jeg ville høre Martin om hvilket video udstyr de hade fået og hvilket program de brugte til at sende live ?

Er der nogle af Jer der ude som er tætter på Martin som måske ville høre ham om det, eller måske endnu beder at nogle af Jer viste hvilket udstyr og program de bruger ??

Vi er så tæt på nu, vores studio er stort set helt færdigt og alt er klart, men vi ville rigtigt godt sende det live ud på nettet også, og inden vi bruger 40 til 50.000 kr. på video udstyr, så kunne det være rat at høre hvad andre bruger, det kunne jo være at jeg kunne spare nogle penge Big Smile

1000 tak på forhånd og hav en SUPER god søndag.

Venlig hilsen.

Ronnie. Ballobberne.dk

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 191
Fra  Eye4Web Skrevet kl. 10:08

Der findes en masse streamingtjenester som kan streame for dig. F.eks. livestream.com, ustream.com, justin.tv osv. Mange af dem har reklamer, men dem kan man få væk hvis man betaler et månedlig gebyr(de fleste mellem 50-250 kr).

Af programmer kan jeg nævne f.eks. wirecast som er et pro program, af de lidt nemmere(og billigere) kan nævnes xSplit, som fungerer super godt.

Mht. kamera er jeg ikke helt sikker på hvor meget der behøves. I teorien kan i jo nøjes med et 1080p webcam, men der vil jo så ikke være funktioner såsom zoom, og andre smarte ting.

Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 10:16

1000 tak for dit svar Eye4Web.

ved du hvilken af desse udbyder som er bedst ?

Vi skal nok bruge et lidt støre kamera end et webcam Big Smile vores studio er 10 * 12 meter og helt fyldt op, vi vil have mindst 3000 seer til vores første udsendelse, da 4 af Danmarks største ferie byer vil vise det live på stor skærme og live på deres TV i deres hytter, og flere stor centere sender det også live i deres center Big Smile

Så vi kunne godt bruge lidt hjælp, fra nogle af Jer som har forstand på det

Ronnie

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:53

Hej,

er ikke sikker, men jeg kunne godt forestille mig at han bruger twitch.tv
Ellers benytter Amino sig af det danske Videotool.

Hvis du skal have et program anbefaler jeg stærkt xSplit, som er super nemt og brugervenligt.

Det lyder som et spændende projekt du har gang i. Jeg vil rigtig gerne høre mere om det. Kan du sende mig en mail på kasper@ehandballmanager.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:55

Ikke twitch.tv ... Justin.tv

Fra København S
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 498
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 10:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Ballobberne & Co.:

Hej til alle. Smile

Jeg ville endlig have sendt en privat besked til Martin, her på amino, men det kan jeg ikke, da Martin sikkert har vildt travlt Big Smile

Det jeg ville høre Martin om er.

Onsdag den 18/7 testede de deres nye video udstyr http://www.amino.dk/tv/amino-live-test-session under en live session, ?? jeg ville høre Martin om hvilket video udstyr de hade fået og hvilket program de brugte til at sende live ?

Er der nogle af Jer der ude som er tætter på Martin som måske ville høre ham om det, eller måske endnu beder at nogle af Jer viste hvilket udstyr og program de bruger ??

Vi er så tæt på nu, vores studio er stort set helt færdigt og alt er klart, men vi ville rigtigt godt sende det live ud på nettet også, og inden vi bruger 40 til 50.000 kr. på video udstyr, så kunne det være rat at høre hvad andre bruger, det kunne jo være at jeg kunne spare nogle penge Big Smile

1000 tak på forhånd og hav en SUPER god søndag.

Venlig hilsen.

Ronnie. Ballobberne.dk

Hej Ronnie 

Så vidt jeg husker, så nævnte vi i den live session hvilket udstyr vi brugte.

Jeg skal prøve at kort skitsere hvad vi brugte:
- Imac, der styrer det hele. 
- Wirecast, et program vi kan klippe mellem kamera og ligge noget grafik på.
- En lampe der ikke afgiver for meget varme
- Dette videokort - der gør at vi kan få video signal fra kameraet ind i computeren
- Et canon XA10
- Tripod til at holde kameraet
- Et sort bagtæppe
- 2 mikrofoner, jeg kan ikke huske hvilket mærke det er, men det er der sikkert en anden af mine kollegaer der kan
Derudover har vi købt nogen plader til at sætte i loftet, for at gøre lyden bedre, de var ikke sat op under denne session, så der er en del rumklang.

Efterfølgende har vi købt:
- 2 nye mikrofoner der kan køre uden batteri, her kan jeg heller ikke huske hvad mærke det er
- et grønt klæde vi kan bruge som greenscreen
- 2 ekstra lamper, der er dobbelt så stor som den første vi har
Bonus info - det er nødvendigt at have en god belysning på det grønne klæde hvis det skal se ordentligt ud.

Til streaming bruger vi lige nu ustream, men vi har følere ude for at se om der findes en bedre løsning.

Morten 

.
Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 14:46

Hej Morten 1000 tak for hjælpen.

Der er kommet et par stykker her på Amino som godt vil hjælpe mig lidt og det er vildt fedt, så mange så mulig der vil hjælpe, det har vi brug for :O))))

Hilsen Ronnie

Venlig hilsen.

Ronnie 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)