Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg momsregistreres?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg har startet en hjemmeside, som jeg kører affiliate på. Jeg regner med at omsætte for mere end 50.000 kr om året.

Jeg skal derfor til at starte virksomhed, men er i tvivl om jeg skal momsregistreres.

Princippet bag moms er, at man skal lægge 25 procent oven i prisen på sin ydelse eller vare, men jeg kan jo ikke lægge 25 % til, da jeg ikke selv bestemmer, hvad jeg tjener på de reklamer, som jeg har på min side?

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 21:51

Kasperkoeppen:
Jeg regner med at omsætte for mere end 50.000 kr om året.

Så skal du momsregistreres...

Kasperkoeppen:
Princippet bag moms er, at man skal lægge 25 procent oven i prisen på sin ydelse eller vare, men jeg kan jo ikke lægge 25 % til, da jeg ikke selv bestemmer, hvad jeg tjener på de reklamer, som jeg har på min side?

Ligegyldigt du skal bare betale de 25% som er momsen.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Aarhus Regnskab Skrevet kl. 21:58

Du ved godt, hvad du har tjent, når du har bogført dine udbetalingsbilag fra dine affiliate partnere - man udregner jo ikke sin moms, før momsperioden er overstået.

Momsbeløbet figurerer sågar på bilagene, hvis det er danske partnere.

Med venlig hilsen
Martin Johansen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:09

Lad os så antage jeg tjener 25.000,- skal jeg så betale 5.000,- tilbage til staten?

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Aarhus Regnskab Skrevet kl. 22:22

Ja, hvis de 25.000 kr. er momspligtig indtægt.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 23:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kasper,

Starte virksomhed:

Du regner med at nå 50tkr. 

Du skal så føre regnskab med omsætning og omkostninger og foretage momsafregning i henhold til reglerne herom. Se Skat.dk

Men før du iværksætter en masse hvorfor ser du så ikke lige tiden an et halvt år for bedre at kunne bedømme din omsætning (50tkr.)?

Så vente med at lade dig momsregistre og så anskaffe dig et bogføringsprogram der er flere, at vælge mellem selv bruger jeg et FREWARE program som altså ikke koster dig noget.

Så er du i gang og kan hen ad vejen udbygge din virksomhed i takt med din omsætning vokser se lige tiden an!

Det du tjener (omsætning) får du fra din kunde som du fakturerer eller derfra udbetales din bonus den bogføre du og i bogføringsprogrammet styres moms på såvel omsætning som omkostninger.

omsætning

- omkostninger

Resultat (det du skal oplyse som skattepligtig indkomst

moms afregning sker hvert kvartal således:

moms af omsætning (oms.) - moms af omkostning (omk.) = den moms du skal betale hvis oms.> omk. eller have retur hvis oms< omk

Du er velkommen til at skrive en mail hvis dy har brug for yderligere hjælp også vedr. oplysninger om bogførinsprogrammet - det koster ikke noget!  Wink

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)