Jeg tror det er en rigtigt farlig retorik, at sige at det handler om at man hvis man tror på det, så skal man starte med den "dyre" løsning. Men selv hvis man legede lidt med og sagde, at man skulle betragte tingene på et 3 år basis, så bliver det faktisk også hurtigt dyrt at havde betalt mange penge til at starte med. Det kan nemt illustreres med et simpelt alt-andet-lige eksempel. Nu skal Knud vælge en shopløsning, enten kan han A betale 20K en gang for alle eller B at betale 500K pr. måned. Vælger han A betaler 20.000 kr. så der er 30.000 kr. tilbage til markedsføring. Det tyder at når første år er gået så er der 60.000 kr i kassen, næste år bliver det 120.000 kr. og sidste år er der 240.000 kr. i kassen. Vælger han B betaler han 6.000 kr første år, der er 44.000 kr til markedsføring, så når første år er gået er der 88.000 kr i kassen. På andet år, skal der betales 6.000 kr så der er 82.000 kr der kan sættes i markedsføring. Når året er gået er der 164.000 kr i kassen. Året efter betales 6.000 kr så der er 158.000 kr i kassen, og når året er gået så er der 316.000 kr. i kassen. I eksempelt havde det været rigtigt dyrt for a starte med at betale 20k en gang for alle, efter 3 år havde det kostet ham 76.000 kr. næsten 33% af hans samlede overskud ved løsning A. Ovenstående eksempel er selvfølgeligt forsimplet, men illusterer rigtigt godt hvordan det kan betale sig at komme igang med at sælge, så hurtigt og billigt som muligt, og hvordan de "dyre" hosted løsninger nemt kan vise sig at være de billigste. |
Hej Lundsby.
Det super godt forklaret og tror det kan sætte tingene lidt i perspektiv for ham.
Han kunne også vælge en webshop løsning hos EuDesign for kun 6998 Kr. for en engangs ydelse og spare en gang for alle :)
Heldigvis er det ikke alle webshop udbydere der tilbyder dyre løsninger.
Mvh. Jesper Krogfelt