Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dandomain & Scannet osv. begrænsninger?

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
Hvis man tror på sit projekt, så burde man tænke 3 år frem og mere endda. Jeg mener så, de fleste begår netop den fejl, at købe en ufærdig løsning, der ikke er holdbar efter 6 måneder - og har alt for høje driftomkostninger.

Jeg tror det er en rigtigt farlig retorik, at sige at det handler om at man hvis man tror på det, så skal man starte med den "dyre" løsning.

Fordi alle "tror" på de shops, som de sætter i verden, men det er alligevel en 70% der ikke eksisterer om 3 år. Derfor er det selvfølgeligt smart at bruge så lidt penge som muligt på at teste om der er et marked for det man vil sælge.

Men selv hvis man legede lidt med og sagde, at man skulle betragte tingene på et 3 år basis, så bliver det faktisk også hurtigt dyrt at havde betalt mange penge til at starte med.

Det kan nemt illustreres med et simpelt alt-andet-lige eksempel.

Hvis vi f.eks. siger at Knud har en god ide til en webshop, som det senere viser sig har en ROImarkedsføring og varelager på 100% og Knud har 50K til at komme igang får.

Nu skal Knud vælge en shopløsning, enten kan han A betale 20K en gang for alle eller B at betale 500K pr. måned.

Vælger han A betaler 20.000 kr. så der er 30.000 kr. tilbage til markedsføring. Det tyder at når første år er gået så er der 60.000 kr i kassen, næste år bliver det 120.000 kr. og sidste år er der 240.000 kr. i kassen.

Vælger han B betaler han 6.000 kr første år, der er 44.000 kr til markedsføring, så når første år er gået er der 88.000 kr i kassen. På andet år, skal der betales 6.000 kr så der er 82.000 kr der kan sættes i markedsføring. Når året er gået er der 164.000 kr i kassen. Året efter betales 6.000 kr så der er 158.000 kr i kassen, og når året er gået så er der 316.000 kr. i kassen.

I eksempelt havde det været rigtigt dyrt for a starte med at betale 20k en gang for alle, efter 3 år havde det kostet ham 76.000 kr. næsten 33% af hans samlede overskud ved løsning A.

Ovenstående eksempel er selvfølgeligt forsimplet, men illusterer rigtigt godt hvordan det kan betale sig at komme igang med at sælge, så hurtigt og billigt som muligt, og hvordan de "dyre" hosted løsninger nemt kan vise sig at være de billigste.

Det er vigtigt at forstå at en krone tjent er ligeså god som en krone sparet.

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lundsby.

Det super godt forklaret og tror det kan sætte tingene lidt i perspektiv for ham.

Han kunne også vælge en webshop løsning hos EuDesign for kun 6998 Kr. for en engangs ydelse og spare en gang for alle :) 

Heldigvis er det ikke alle webshop udbydere der tilbyder dyre løsninger.

Mvh. Jesper Krogfelt

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er forkert, at tale om dyre og billige løsninger, når alle taler i øst og vest om forskellige funktionaliteter og tingene ikke kan sammenlignes uden at kende kundens behov 100%

Spørgsmålet handler udelukkende om hvad, man som virksomhed finder mest fordelagtigt for sin forretning, med tanke på firmaets strategi, målgruppe, produkter og markedsføringsplatforme.

Det kan være fint at starte ud med en løsning der ikke kan så meget, men webshop trends bevæger sig rigtigt hurtigt og der kommer mere og mere konkurrence på markedet, og det de fleste glemmer, er at spørge sig selv "Hvordan kan/skal vi skille os ud" - "Hvorfor skal kunderne vælge os" og "hvordan fastholder vi dem" - og særligt i forhold til de etablerede konkurrenter.

At drive webshop handler om mere end blot at have en "læg i kurv knap" og et ordre system og skal man virkelig have succes, og ikke blive en af de mange procent der må give op eller gå konkurs, så er det vigtigt, at man har gjort sig tanker om alle disse ting, eller har en samarbejdspartner der kan spare om disse ting, i stedet for bare at levere en hyldevare.

Her er det en klar fordel at kigge på sine potentielle leverandører og kigge lidt på om de webshops de har lavet, er noget som deres kunder rent faktisk tjener penge på og kan leve af.

Hvis du gik til en tandlæge og alle patienterne kom ud af bygningen uden tænder, ville du så vælge ham, selvom han var billigst?

Generelt set er det vigtigt at kigge på budgettet og løsningernes pris i forhold til hvad der er nødvendigt for at få succes med sin forretning, og hvis det virker vandvittigt "dyrt" , så kan det være en fordel at vende den indad og overveje om det er en selv der muligvis kan have været mindre grundig i sit forarbejde og sin budgettering og estimering i starten, frem for at konkludere at noget er "dyrt" eller "billigt"

De færreste vil vel stille op til et Formel 1 løb i en Trabant.

En DanDomain webshop løsning kan være en fin start for mange. Det er et godt bygget system, der har mange funktionaliteter, og en fantastisk support. Systemet har kørt i flere år og DanDomain er grundige med deres tests og overvejelser inden de smider funktioner ind (På godt og ondt) Der er mulighed for en lang række velfungerende moduler og ekstra funktioner mod en medpris, men til gengæld kan man jo så argumentere for at det som oftest både vil køre på DanDomains egne velfungerende servere, så der ikke er problemer på den tekniske front.

DanDomain er generelt en rigtig god løsning for den rette kunde, og for andre der fx qua deres produktsortiment eller målgruppe har andre behov, kan det være en anden løsning der er bedst. Det er altid individuelt og det kan ikke måles i "dyrt/billigt", med mindre ens virksomheds forretnings setup præcis har et behov der tilfældigvis kan opfyldes af flere løsninger som standard.

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Krogfelt Hansen:

Det super godt forklaret og tror det kan sætte tingene lidt i perspektiv for ham.

Han kunne også vælge en webshop løsning hos EuDesign for kun 6998 Kr. for en engangs ydelse og spare en gang for alle :) 

Heldigvis er det ikke alle webshop udbydere der tilbyder dyre løsninger.

Mange tak!

Det er vigtigt at man ikke skal nødvendigvis fravælge at månedlige udgifter, fremfor upfront investeringer.

Det også vigtigt at sige, at jeg på ingen måde syntes webshops behøves at være billige, vi har lavet en webshop for 2+ millioner, og kunden har alligevel begge arme over hovedet for den omsætter for omkring 1 millard.

Det sagt så syntes jeg generelt der en alt for stor fokus på pris, når folk prøver at sælge webshops her på Amino.

Selvfølgeligt er prisen vigtigt, fordi hvis man ikke har råd så har man ikke råd. Men det klart mest interessante ved en webshop er selvfølgeligt at den sælger.

Det er en skam, at det ikke er nogle dem der sælger shops, der fremhæver hvor gode de er til at lave shops der sælger. Men når man kigger på reference listerne, så der meget forståeligt for typisk så er det langt fra imponerende.

En færdig webshop til en kunde, er langt fra en standardvare og hvilken leverandør man vælger og hvor stort budget man giver dem, kan sagtens betyde forskellen imellem liv og død for webshoppen.

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)