Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dandomain & Scannet osv. begrænsninger?

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tit og ofte når man læser herinde når folk søger webshops så påpeger andre aminoer ofte at sider som Dandomain og Scannet osv. ikke er holdbare løsninger pga begrænsninger men nu er jeg simpelthen nød til at spørge! Hvilke begrænsninger har disse shops fra disse sites? Umiddelbart kan man jo have en shop i lang tid hos en af de nævnte før man er i nærheden af beløbet for en "skræddersyet" webshop så er der ikke en venlig sjæl der vil forklare mig hvori det "dårlige" ligger i disse shops? Udover at du ik ejer shoppen og kan tage den med dig hvis du beslutter dig for det. 

Det er på ingen måde for at tale ned om nævnte sites men jeg er bare oprigtig interesseret i hvorfor en del ikke anbefaler det til en ny startende iværksetter? 

Mvh Kevin. 

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 18:18

Hej Kevin.

Jeg har selv en dandomain shop, og hvis du ikke har arbejdet med webshops før, vil jeg klart tage sådan en. Prøv deres demo og se hvad den kan. Jeg synes at dandomain er godt trods deres begrænsninger. Du får svar iden for 1 time på deres support, også en fredag aften kl. 20. Det er jeg rigtig glad for. Det for du f.eks. hvis du kører en magento shop. Nogle af deres begrænsinger er jo at du ikke selv kan udvikle på systemet. Jeg kan ikke komme ind på alle begrænsninger, men hvis det er første gang så vil jeg klart tage sådan en!

Mange hilsner

Mads Herlev

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 18:28

Du skal være klar over, at du skal betale for stort set ALLE udvidelser i en Dandomain Shop - lige fra "eget design" til "betalingsmodul" m.v. - du ender nemt med månedlige udgiver på kr. 1000,- eller mere, hvis du vil have en shop der bare skal kunne lidt.

Hvis du ikke har den store viden om java, css og html - så skal du nok ikke kaste dig ud i eget design af den Dandomain shop

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:23

Der ER begrænsninger, men de er få, når vi taler om DanDomain shoppen. Vi har i en af vores virksomheder haft en DanDomain shop siden primo 2009 (og har det stadig). Vi er yderst tilfredse, og har ikke reelt oplevet begrænsninger. Det er lidt mere besværligt at lave for eksempel splittests, end det ville være i en håndbygget. Vi kører vores på egen shopserver og har dermed alle udvidelser.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 19:55

Et problem med Dandomain er at deres side står ude til højre når den loader, og så rykker ind på midten når der er loaded. Det er nok bare mig der er lidt ekstra følsom overfor det, men jeg synes det er virkelig irriterende at en shop gør sådan, og det er ved hvert sideskift.

Jeg ved ikke hvor mange år problemet har eksisteret, men jeg synes efterhånden jeg har set nogle gange at det snart skulle være løst, men det er der stadig.

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 20:18

Thomas Frost:
Et problem med Dandomain er at deres side står ude til højre når den loader, og så rykker ind på midten når der er loaded. Det er nok bare mig der er lidt ekstra følsom overfor det, men jeg synes det er virkelig irriterende at en shop gør sådan, og det er ved hvert sideskift.

Det problem har jeg aldrig hørt om!? - Det lyder mærkeligt..

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 20:23

Jeg har en Scannet shop, og den er jeg glad for (jeg købte den faktisk af  Thomas Rosenstand tilbage i 2005). Selvfølgelig er der nogle begrænsninger, og sådan er det, når man vælger standard/rammesystemer. Du kan fx ikke flytte menuen til højre side - den er født i venstre side, og det lever jeg fint med.

Der er sikkert ting man ikke kan, men jeg har endnu ikke fundet noget, jeg ikke kan leve med.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 20:44

Mads Herlev:

Thomas Frost:

Det problem har jeg aldrig hørt om!? - Det lyder mærkeligt..

Det er nok bare fordi du ikke har besøgt så mange Dandomain shops eller hørt så meget om Dandomain shops så :)

Det er muligt det ikke er alle shops der gør sådan, men jeg søgte lige efter /shop/frontpage.html på google og fandt med det samme tre Dandomain shops med fejlen, bare på side 1.

Men jeg er enig med dig i at det er mærkeligt hvorfor det skal være sådan.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 20:58

En hurtig gennemgang af prislisten gos DanDomain giver følgende:

Webshop (kr 299,-)
Import/eksport modul (kr. 99,-)
Forhandler B2B modul (kr. 199,-)  
Rapport modul (kr. 49,-)
Who-is on modul (kr. 49,-)
PDF modul - produktbeskrivelse med PDF (kr. 99,-)
Multibruger administrationsmodul (kr. 49,-)
Produktkonfigurator (kr. 99,-)
Faktura modul (kr. 99,-)
Filsalgs modul (kr. 149,-)
DanDomain Betalingssystem (kr. 99,-)
Avanceret Designer (Kr. 99,-)
Egne sider (Kr. 49,-)

Samlet pris pr. md.  kr. 1.437,-

Det er alle ting der er standard i den løsning vi sælger for 12.000,- og INGEN månedlige betalinger, til gengæld kan vores system 100 gange mere og der følger et komplet design med, der rammer målgruppen.

Så er det jo op til den enkelte at vurdere, om det er dyrt eller ej :)

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:05

Hej Thomas

Nu er du faktisk ved at få tråden af sporet - trådstarter spurgte slet ikke til prisen. Og så sammenligner du i øvrigt æbler, pærer og bananer.

Jeg vil ikke gøre mig klog på DanDomain, som sagt bruger jeg Scannet, og jeg betaler omkring 600 kr/md, INCL. HOSTING og ubegrænset support i tidspunkter, som passer mig.

Som jeg ser det (men jeg kan tage fejl) har du ikke hosting med? Og det betyder pludselig at man selv skal overveje drift osv.

Dit priseksempel er måske ikke forkert, men det er mangelfuldt.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)