Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

50% dårlige betalere i min virksomhed.. :(

Side 2 ud af 10 (95 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2113
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Man kan ikke skue hunden på hårene, det har jeg selv erfaret.

Har een gang krævet kontant betaling af en ny kunde, da han så ud til ikke at have for meget. "Har du ikke tillid til mig", spurgte han.
"Øeeehhh, joe, men nye kunder plejer at betale kontant første gang", fik jeg sagt.

"Jeg betaler om 8 dage, basta".

Okay, var meget spændt, da det var et stort beløb. 7. dag kom betalingen. Derimod de store i både i den ene og anden branche, overholder aldrig indgåede aftaler, fornemmer jeg.

Du skal lave en klar og uomtvistelig procedure: Påmindelse, rykker 1, 10 dage senere; rykker 2, 10 dage igen rykker 3. Så har du overholdt inkassolovens § 10. Derefter skal du selv vurdere om du vil sende kunderne videre til inddrivelse. Du skal jo selv lægge ud til advokaten.

Du har jo svært ved at tage ydelsen tilbage igen, det kan jeg nemmere gøre, da jeg sælger udstyr til jern & metal. Og det gør jeg tit lige nu.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:24

Jeg har ikke numre på nogen af mine kunder (burde have) så det er ud til dem alle personligt og virker vel lidt rockeragtigt og komme ud og banke på for at opkræve penge ;)

Jeg er nystartet så er jo afhængig og ekstra sårbar af folk betaler så jeg har råd til at fortsætte og betale mine udgifter :)

Jeg må nok også lige sovelidt på det..

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 18:36

Jeg ville kontakte dem pr. telefon.

At lave en rykker, kan gøre at de dropper dig som virksomhed, det kan jo være de havde glemt det eller hva ved jeg.

Nogle nævnte at du skulle dukke op på adressen og snakke personligt med dem, dette er spild af både tid og penge. Da de fleste vil føle sig truet på den måde at man pludseligt dukker op på deres adresse, ja selv med et smil.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 18:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu har jeg fulgt lidt med og jeg kan erindre at have læst en artikel herinde på Amino ang. dårlige betalere o. lign.

Og som jeg læser dit indlæg har du valgt 2 ekstremer ud af 3 muligheder...
1 - Du vil give dem en rykker med det samme.
= Jeg garantere dig at det er en rigtig dårlig måde at have fortsat samarbejde på, jeg er klar over at dårlige betalere er dårlige kunder - men forretningen skal jo køre videre... am i right?
2 - Du vil droppe dem og glemme regningen.
= Det er heller ikke en optimal løsning, da du har leveret ydelsen og bare mangler betalingen for den.

Som jeg kan erindre fra den artikel jeg læste herinde, var der en løsning på dette problem, eller der var flere ekstremt diplomatiske løsninger. Jeg skal prøve at skrive lidt af det jeg husker.
Det er jo altid en dårlig idé at trænge folk op i en krog, så at konfrontere dem eller give dem en rykker er måske ikke den optimale løsning.

Personligt vil jeg hellere selv tage skylden for noget hvis det i sidste ende gavner mig, hvilket jo er det bedste i min interesse... right?

Det du kunne gøre var at skrive et brev til dem og indikere at du ikke har modtaget nogen betaling fra dem, men gøre det på en diplomatisk måde, noget i retning af at du har haft nogen problemer med dit bogholderi og har, efter undren over manglende betaling fra en del kunder, fundet at systemet ikke har fået sendt regninger ud til alle( men ikke er sikker på om kunden er en del af den gruppe.) Men derfor har besluttet at sende en ny regning ud til alle dine kunder hvor du ikke har registreret en betaling fra. Selvfølgelig uden rykker da det er dit system der har været kuk i.

Det er sådan en nuance af hvad jeg husker der stod, men som du ser giver den kunden mulighed for at redde ansigt 100% UDEN at skulle føle sig nedgjort på nogen måde(positiv oplevelse for kunden), du har lagt skylder over på dig selv / dit system, og ved du hvad, det er pisse ligegyldigt for du har givet kunden en god oplevelse og du har, forhåbentlig, modtaget den manglende betaling.
For let's be honest, en betalt regning og en glad(?) kunde, er bedre end at sidde tilbage med "Jeg har ret!" følelsen, en sur kunde og ingen penge.

Håber det kan bruges
Mvh Patrich

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:39

Så tager du en kopi af regningen og tager med ud til dem næste gang og sig:
Min bogholderen siger den ikke er betalt regningen fra sidstegang, så vil i ikke lige tjekke op på det når i skal betale den nye regning.

Og sørg så for fremtiden at få et telefonnummer, for sure kunder vælger dig uanset om det så er deres skyld de får en rykker. 

Og med hensyn til inkasso så er det nok blot at sende én rykker hvis der står at den bliver overgivet til inkasso hvis den ikke bliver betalt, men igen, så har du mistet kunden der. 

Den vinduespudser jeg bruger kommer med en regning én gang om måneden og får kontant betaling. 
Han river en dag ud af kalenderen og så tager han rundt til alle kunderne, hvis de så har ændringer eller ligende kan man ta snakken med ham der.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:49

iøvrigt det med hvem der betaler og ikke gør har i helt ret ;)

De folk i den høje klasse af arbejdere betaler mindre end dem med få penge, det virker lidt underligt.. ihvertfald i mit tilfældet

Jeg vil prøve at smide en seddel i postkassen næste gang og ingen reaktion, så farvel og tak.

/Mikkel

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Fra  Plain Industry Skrevet kl. 18:50

Er det noget generelt for din branche eller har dine konkurrenter samme problemer?

Mvh
PLI | Affugter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Er folk ikke hjemme når du kommer eller er du konfliktsky?

DET HER ER DIN VIRKSOMHED!
det er din overlevelse
det er dit arbejde

Har du haft nosser nok til og åbne virksomheden skal du den samme nosser til at klare reklamationer, ævl og bævl fra kunder, og konfrontere dem når de ikke betaler.

At smide en seddel i postkassen er så upersonligt som noget kan være, og så opnår du ikke effekten ved ikke at pålægge dem rykkergebyr.

-Jakob

Mikkel og Sarah:

iøvrigt det med hvem der betaler og ikke gør har i helt ret ;)

De folk i den høje klasse af arbejdere betaler mindre end dem med få penge, det virker lidt underligt.. ihvertfald i mit tilfældet

Jeg vil prøve at smide en seddel i postkassen næste gang og ingen reaktion, så farvel og tak.

/Mikkel

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:56

Må ærligt sige jeg ikke har snakket med andre pushere i byen :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:58
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jakob

Folk er aldrig hjemme når de får regning, er de hjemme er det kontant for det meste. (ingen dårlige betaler af dem der er hjemme sjovt nok)

Jeg er ikke konfliktsky, jeg elsker faktisk og prikke til folk og være lidt "provokerende" men med måde. 

Så betaler folk ikke skal jeg gerne fortælle min mening om dem, men gider ikke bruge tiden på dårlige betaler på sigt, så heller undvære dem og bruge min tid hos dem der gider betale for en service :)

Side 2 ud af 10 (95 indlæg)