Hej Mikkel Man kan ikke skue hunden på hårene, det har jeg selv erfaret. Har een gang krævet kontant betaling af en ny kunde, da han så ud til ikke at have for meget. "Har du ikke tillid til mig", spurgte han. "Jeg betaler om 8 dage, basta". Okay, var meget spændt, da det var et stort beløb. 7. dag kom betalingen. Derimod de store i både i den ene og anden branche, overholder aldrig indgåede aftaler, fornemmer jeg. Du skal lave en klar og uomtvistelig procedure: Påmindelse, rykker 1, 10 dage senere; rykker 2, 10 dage igen rykker 3. Så har du overholdt inkassolovens § 10. Derefter skal du selv vurdere om du vil sende kunderne videre til inddrivelse. Du skal jo selv lægge ud til advokaten. Du har jo svært ved at tage ydelsen tilbage igen, det kan jeg nemmere gøre, da jeg sælger udstyr til jern & metal. Og det gør jeg tit lige nu. |
Jeg har ikke numre på nogen af mine kunder (burde have) så det er ud til dem alle personligt og virker vel lidt rockeragtigt og komme ud og banke på for at opkræve penge ;)
Jeg er nystartet så er jo afhængig og ekstra sårbar af folk betaler så jeg har råd til at fortsætte og betale mine udgifter :)
Jeg må nok også lige sovelidt på det..