Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bestil nu de "livsvigtige" varer i god tid

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Arrrrrghrrrr Ind imellem bliver jeg sgu træt af at høre andre fortælle mig hvordan jeg skal drive min forretning. Især når det kommer fra de kunder der gang på gang bestiller deres nærmest "livsvigtige" varer dagen efter de skulle have haft dem, og så er det lige pludselig mig der er den store synder hvis jeg ikke har produktet på lager. Derfor et råd herfra.

I din forretning anvender du nogle materialer som er meget vigtige for dig. Det kan være farvepatroner til din printer, prismærker til dine varer, papir til fakturaer, ruller til kasseapparatet osv. osv.

Sørg nu for at lave et eller andet system internt som sikrer at du aldrig løber tør for de ting der er MEGET vigtige for netop din forretning. Derved slipper du for mange frustrationer og du undgår i frustreret tilstand at skrive tåbelige negative Trustpilot anmeldelser på dine kollegers forretninger, blot fordi varen ikke lige dukker op dagen efter du bestilte. For fanden det er jo logik, vi vil alle sammen helst og så vidt muligt levere varerne sekundet efter ordren er afgivet, jo hurtigere kommer pengene på vores konto. Hvordan kan der så findes erhvervskunder der nærmest optræder som om de tror man bevidst forsinker deres ordre, jeg forstår det ikke.

Et surt opstød, jeg ved det godt, håber alligevel nogen kan uddrage noget positivt Smile

Ha en god dag

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 14:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

haha, jeg har siddet og undret mig over selv samme her i løbet af sommeren, der har været et par tråde hvor folk spørger om råd til hvor de kan købe deres kontorartikler, papkasser eller anden embalage. da deres normale forsynings pusher har lukket eller er løbet tør.

Når man tager den sidste pakke i brug af noget så bestiller man dæleme med det samme, man skal ikke vente til denne pakke næsten er tom. Det er da logik for selv burhøns.

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 14:42

Michael R. Gertz:
Når man tager den sidste pakke i brug af noget så bestiller man dæleme med det samme

Jeg har arbejdet mange forskellige steder, men jeg tror aldrig jeg har opereret med faste genbestillings punkter hvilket har undret mig en del. Jeg har før læst logistik og her er der formler, processer og mekanismer som kan hjælpe en og ens virksomhed til at udregne de bedste tidspunkter at genbestille, så man hverken har for meget eller for lidt, men stadig har en lille buffer hvis der skulle være uheld. Dette burde alle begynde at arbejde med, måske i lidt mindre målestol, men hvis man bruger 100 kuverter hver gang man fakturerer og man har 500, så ved man at man skal bestille så man har dem inden man skal fakturere for 6. gang.

:: HDMI kabel ::

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 14:47

Jeg kender ikke systemerne derude, men en simpel løsning kunne være at medarbejderne skal skanne en QR kode hver gang de tager fra lageret.

En specific URL for hvert produkt og en PHP kode som minusser for hvert besøg på det specifikke produkt, så kan de stressede chefer se oversigt af materialer, kræver dog en regelmæssig status optælling og medarbejderne skanner materialetSmile

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 14:50

Lasse Smith:
Jeg kender ikke systemerne derude, men en simpel løsning kunne være at medarbejderne skal skanne en QR kode hver gang de tager fra lageret.

En specific URL for hvert produkt og en PHP kode som minusser for hvert besøg på det specifikke produkt, så kan de stressede chefer se oversigt af materialer, kræver dog en regelmæssig status optælling og medarbejderne skanner materialet

Lidt omstændigt at skulle scanne en QR-kode hver gang man eksempelvis tager en konvolut. Jeg ville istedet lave et skilt ved hver varer hvor der står hvornår der skal bestilles. Så der skal genbestilles når der er X tilbage - problemet er nok bare at man prøver at bestille det hele på en gang, så man sparer fragt osv.

:: HDMI kabel ::

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 14:56

Laust:

Lasse Smith:

En specific URL for hvert produkt og en PHP kode som minusser for hvert besøg på det specifikke produkt, så kan de stressede chefer se oversigt af materialer, kræver dog en regelmæssig status optælling og medarbejderne skanner materialet

Lidt omstændigt at skulle scanne en QR-kode hver gang man eksempelvis tager en konvolut. Jeg ville istedet lave et skilt ved hver varer hvor der står hvornår der skal bestilles. Så der skal genbestilles når der er X tilbage - problemet er nok bare at man prøver at bestille det hele på en gang, så man sparer fragt osv.

Det afhænger af hvordan ens lager er og hvor stort det er.
Et automatisk rullebånd med skannere og stregkoder kunne også løse det, men igen det er specielt for hver firma der sender vare.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 15:10

Man kan lave mange gode løsninger, men det er nok kun folkene i de enkelte firmaer som bedst kan lave en model som virker. Om man så forstår hvorfor de ik gør det?? Nej.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 15:21

En ting er, at man kan sørge for at bestille i god tid.

Det næste er så at det ville være MEGET praktisk hvis div. firmaer på deres hjemmesider, nyhedsbreve osv. gjorde OBS på at de holder ferielukket i x antal uger...... I GOD TID.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

amozon er begyndt at har lave yesterday shipping umærket koncept  synes jeg

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 15:40

Fru Hartmann:

Det næste er så at det ville være MEGET praktisk hvis div. firmaer på deres hjemmesider, nyhedsbreve osv. gjorde OBS på at de holder ferielukket i x antal uger...... I GOD TID.

100% enig, det er god kundeservice.

Jeg har så lige haft den "lidt" uheldige oplevelse i sommer at jeg troede jeg havde skrevet ferieinfo tydeligt på min Webshop, hvilket jeg sådan set også havde, men det har så til min store overraskelse vist sig at rigtig mange kunder ikke opdagede det jeg havde skrevet. Det viser sig åbenbart at mange kunder slet ikke læser de oplysninger der står på webshoppen medmindre man sørger for det står med MEGET stor skrift midt på skærmen og evt. blinker i forskellige farver. Det gælder selvfølgelig specielt faste kunder som "kører på rutinen" og det kan jeg til dels forstå men jeg er overrasket over hvor mange henvendelser jeg fik fra nye kunder også som slet ikke havde set feriemeddelelsen.

Ca. 10 % af de kunder der har bestilt varer i ferien reklamerede over manglende levering og så er der vel også nogen der bare ikke har gidet brokke sig, så måske helt op til 25% af mine kunder i ferien har ikke læst meddelelsen, det er overraskende for mig, så der blev jeg klogere (selv om jeg ikke troede det var muligt Smile1) og det skal jeg ihvertfald prøve at gøre meget bedre næste gang der bliver tid til et par uger i solen.

Nå men ovenstående er jo egentlig en helt anden snak, det er jo et eller andet sted helt berettigede reklamationer som skal håndteres, og er sådan set ikke det som tråden her drejer sig om, nemlig om at vigtige kontor forbrugsvarer man løbende forbruger gør man klogt i at bestille i god tid, det hjælper ikke kun en selv, men gør også ens leverandør glad Smile1

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)