hvordan fungerer Paypal? For at kunne købe via Paypal skal man vel overføre penge til ens paypal account? Det jeg studser over er, at det beløb jeg har købt for ikke bliver trukket på paypal pengene, men direkte fra min konto.
Er det sådan det fungerer? Og hvis ja, hvorfor skal man så overhovedet overføre penge til ens egen paypal account?
Håber på lidt opklaring her - tak på forhånd!
Lars
Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.
Når jeg bruger PayPal - betaler jeg bare med mit kort - men igennem min PayPal konto - det giver en rækker sikkerheder på forskellige områder. Men ja, så trækkes beløbet fra mit kort. Når jeg modtager penge fra andre, kan jeg lave en PayPal betalings-formular, hvor de kan indbetale penge på min PayPal konto. De penge kan jeg så overføre til min bankkonto. Jeg har ikke prøvet at betale med min PayPal saldo - men det kan man sikkert - det er nok lettere at skrive til PayPal selv
tak for dit svar. Det vil jo egentlig betyde, at jeg slet ikke behøvede at overføre noget på kontoen, men så kan jeg jo bare føre dem tilbage, går jeg ud fra.
Jeg skrev ikke til Paypal, fordi jeg formoder lang svartid - og der er altid en eller anden Amino herinde, der er lidt klogere på det meste end jeg er ;-)
Tak for hjælpen!
Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.
I Danmark kan man betale via PayPal enten med kort eller saldo. Hvis man f.eks. ikke har et kort, så kan man overføre penge fra sin bankkonto til sin PayPal-konto, og på den måde handle med PayPal. Derudover kan det være en fordel at have penge på PayPal-saldoen hvis man f.eks. skal overføre penge til nogen (en privat overførsel, ikke i forbindelse med et køb) - man betaler nemlig ikke noget gebyr, hvis man overfører penge til en anden dansk PayPal-konto, hvis pengene kommer direkte fra ens saldo. Man betaler derimod et gebyr, hvis pengene trækkes fra ens kort.
Men det korte svar er: hvis du bruger PayPal til at købe ting på nettet, så er der ikke nogen speciel grund til at overføre penge til din saldo. Hvis du blot har tilknyttet et kort, så trækkes pengene derfra. Hvis du har både saldo og kort, så trækkes pengene først fra din saldo, og derefter restbeløbet fra dit kort.
I Danmark kan man betale via PayPal enten med kort eller saldo. Hvis man f.eks. ikke har et kort, så kan man overføre penge fra sin bankkonto til sin PayPal-konto, og på den måde handle med PayPal. Derudover kan det være en fordel at have penge på PayPal-saldoen hvis man f.eks. skal overføre penge til nogen (en privat overførsel, ikke i forbindelse med et køb) - man betaler nemlig ikke noget gebyr, hvis man overfører penge til en anden dansk PayPal-konto, hvis pengene kommer direkte fra ens saldo. Man betaler derimod et gebyr, hvis pengene trækkes fra ens kort.
Men det korte svar er: hvis du bruger PayPal til at købe ting på nettet, så er der ikke nogen speciel grund til at overføre penge til din saldo. Hvis du blot har tilknyttet et kort, så trækkes pengene derfra. Hvis du har både saldo og kort, så trækkes pengene først fra din saldo, og derefter restbeløbet fra dit kort.
God aften!
Jeg er blevet en del klogere på Paypal nu. Tak, det var lige det jeg efterlyste.