Lækkert design..... Men for mig er UI også lige så vigtigt ;) Gælder mig til at se noget der. |
skal igang med at markedsføre egen mp3afspiller - kommenter design og mangler navn
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Som apple siger, de er et software firma, ikke et hardware ;) |
Det kan godt være at lyden er bedre, men med mit kendskab til kunder der køber musikprodukter, så er de ofte imponeret hvis det lyder bedre end deres mobiltelefon, og der skal sjællent det store til. Er høretelefonerne af ordentlig kvalitet? Ellers vil jeg skyde på at en ipod med et par gode høretelefoner vil slå den afspiller med standarthøretelefonerne på... Og hvordan skal kunderne så kende forskel på om den gode lyd kommer fra afspilleren eller høretelefonerne? Der er i mine øjne kun et sted hvor man kan sælge på lydkvalitet, og det er i specielforretninger hvor kunderne kan høre lyden inden de køber, ellers kan de ikke vide om du bare er endnu en der skriver god lyd, eller om den rent faktisk er bedre. Og har du styr på konkurrenten Clix? De har en afspiller der ligner, og har bl.a. været i FHM med deres afspiller hvor den får super kommentarer med på vejen, og derved nok er længere fremme i brand-builingen end du er. Men held og lykke. |
~ Anja |
![]() Den nærmeste konkurrent der er til afspilleren er en afspiller fra Cowon, D2, men den afspiller koster næsten det dobbelte, så må selv sige at jeg synes prislejet er udemærket. |
![]() ![]() ~ Anja |
HEJSA! Din mp3 model er flot i design, jeg har selv importeret mp3 og mp4 afspillere fra Asien og solgt til førende danske kæder. Markedet for mp3 og mp4 er hårdt og præget af de store brands som Ipod, Samsung, Creative osv osv., skal du have nogen chance for at få tjent nogle penge hurtigt, inden modellen er for gammel (teknisk) og prismæssigt for dyr, skal du ud og have fat i Merlin, Computercity, Fona, Electronic World, supermarkeder osv osv. Du skal satse på volumen og få dem i butikkerne. Ønsker du kun at sælge i mindre antal, kan du risikere at tabe penge istedet for, på grund af fragt priserne fra Kina til Danmark. Det er ikke for at tage modet fra dig, men det marked som du har valgt at satse på, er ben hårdt, priserne falder hver dag, nye modeller kommer på markedet hver uge og de har bedre tekniske funktioner til lavere priser. SÅ, skal du have solgt og tjene penge, er det ud af røret nu og igang med kæderne. Du skal så her være opmærksom på at kæderne ønsker samarbejdsaftaler med markedførings tilskud, gratis levering samt andre services. Du skal også være opmærksom på at du så skal købe ind i kontainer størrelser fra fabrikken, dette betyder 6-7 ugers leveringstid. I mens dine varer er på skibet til Danmark, kan priserne på mp3 markedet falde med mange %. Men, jeg ønsker dig alt held og lykke, giv ikke op, tro på dig selv, er produktet for dyrt, så snak med din Kina producent og fortæl ham markeds situationen i Danmark, fortæl ham at du skal ned i den og den pris for at kunne etablere dig, så må i , i fællesskab se om i kan gøre noget ved prisen. |
Hilsen,
Claus Ovesen
fabrikken havde bekræftet over for mig at de havde en sisvel licens, men da jeg forhørte mig hos sisvel havde de ikke nogen, derefter har jeg ikke rigtig hørt mere fra fabrikken da jeg konfronterede dem med hvad jeg havde fået at vide - utroligt at man skal dobbelt tjekke alt. |
Hejsa, det er jeg da ked af at høre, det var træls når man står med den rigtige ide og tro på noget nyt, men spring videre ud i livet - pludselig står du med et nyt produkt. Jeg vil dog også lige sige at det produkt sortiment du ville springe ud i med en mp3 afspiller, kræver rigtig meget og konkurrencen er BENHÅRD og svær at komme ind til kæder, som jeg tidligere har skrevet. Priserne falder jo nærmest uge for uge, hvis du følger de store tilbudsaviser der kommer hver uge, nettet osv osv |
Hilsen,
Claus Ovesen