Mange som kaster sig ud i e-handel har ikke den rigtige forståelse for, hvad det vil sige at drive en webshop. Derfor har jeg skrevet et blogindlæg, hvor jeg anbefaler 3 danske bøger om e-handel, som man bør læse, inden man går i gang.
Jeg er helt enig i, at det er nogle fantastiske bøger. (Jeg har dog ikke læse SEO-LEX, men går ud fra at den har samme kvalitet som Ad-Words lex)
Jeg er dog ikke enig i at man skal læse alle 3 bøger inden man går i gang. Jeg er mere tilhænger af at man kommer i gang. Man kan hurtigt dræbe al motivationen, med en masse teori og ingen praksis.
Hvis man skal læse en bog inden man starter, kan det med fordel være E-pusher. De andre kan man sagtens vente med til man har en shop der kører, så man har noget erfaring, og mulighed for at prøve rådene af i praksis. Det er i min verden mere effektivt og motiverende, end noget teori.
Derudover synes jeg du skal udvide til 4 bøger, og indlemme denne: http://www.ehandel.dk/
Helt enig Dennis. Men fra mit synspunkt ligger det "at drive en webshop" 60% i erfaringer.
Det er svært at sætte tal på, men de spiller i hvert fald en stor rolle. Vores webshop Billigepokaler.dk udvikler sig konstant i en positiv retning, og det skyldes i høj grad at vi hele tiden bliver klogere at vores erfaringer og handler derefter.
Jeg er dog ikke enig i at man skal læse alle 3 bøger inden man går i gang. Jeg er mere tilhænger af at man kommer i gang. Man kan hurtigt dræbe al motivationen, med en masse teori og ingen praksis.
Jeg mener også at det er vigtig at man kommer i gang. Men det er også vigtig at man kommer RIGTIG i gang. Derfor kan disse bøger mere ses, som de eneste 3 bøger, man bør læse, inden man går i gang.
igang:
Derudover synes jeg du skal udvide til 4 bøger, og indlemme denne: http://www.ehandel.dk/
Jeg har læst en del indlæg af Benjamin og set et af hans oplæg engang, men jeg har ikke læst hans bog eller hørt om andres erfaringer med den. Så derfor kan jeg ikke stå nok inde for den til at anbefale den på min blog. Jeg er dog ikke et sekund i tvivl om at Benjamin er dygtig, og hans bog er da også på min "to read liste".
Det er svært at sætte tal på, men de spiller i hvert fald en stor rolle. Vores webshop Billigepokaler.dk udvikler sig konstant i en positiv retning, og det skyldes i høj grad at vi hele tiden bliver klogere at vores erfaringer og handler derefter.
Min erfaring siger mig bare at "praksis" spiller en kæmpe rolle. Men det er klart, bevæger man sig ud i noget man ikke ved noget om, så har man også et problem :)
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.
Min erfaring siger mig bare at "praksis" spiller en kæmpe rolle. Men det er klart, bevæger man sig ud i noget man ikke ved noget om, så har man også et problem :)
Nej, man kommer ingen vegne, hvis man kun læser sig til viden, men ikke anvender den i praksis :)