Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et par SEO-inputs til mit site :-)

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib hvis du skriver det som jeg sagde. Så kan man tydeligt se om han har skrevet Decription eller ej.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:05

Hej Christian,

Christian Johnsen:
Det vil være rigtig lækkert, hvis I gad at smide et par kommentarer til, hvad jeg kan forbedre rent seo-mæssigt på mit site inden jeg lader Google crawle den.

Jeg kan se at Google allerede har indekseret nogle af dine sider, heriblandt /category/* og /tag/* siderne. Disse sider giver dig duplikeret indhold (altså forskellige url'er der peger på det samme indhold), hvilket ikke er så godt set ud fra et SEO perspektiv. Desuden er der vel ikke noget formål med at brugere rammer disse sider udefra? Derfor vil jeg anbefale dig, at sørge for at dine kategorier og tags ikke bliver indekseret. Det kan du nemt gøre vha. Yoast Wordpress SEO.

Du kunne også lige overveje at slette /sample-page ;)

Mvh Trine

inSEO Marketing

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 11:15

Trine Sofie Vestergaard Nielsen:
Du kunne også lige overveje at slette /sample-page ;)

Eller lave et rel canonical..

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 377
Skrevet kl. 17:09

@Trine,

Jeg har forsøgt mig lidt frem, men tør ikke at ændre i så meget. Er det noget, du hurtigt kan guide mig igennem? :-)

/Christian

Rådgiver hos Billy's Billing.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 19:17

Klassisk wordpress fejl:

Med andre ord - På alle dine sider, er det der står ALLER øverst på siden et h1 og et h2 tag, det burde være et logo, eller som minimum tekst der ikke står med H1/H2 tags.

Endnu en klassiker:

Det øverste i rød markering er den titel du har givet indlægget i wordpress. Den anden er noget du har skrevet i selve indlægget (Som er et H1 - Perfekt!) Men du skal ikke have dobbelt overskrifter. Når du skriver indlæg, så helt nede i bunden til højre, fjerner du lige markeringen i denne (Hvis den findes ;-))

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 377
Skrevet kl. 19:44

Kan ikke finde denne. :-(

Hvis jeg blot vil nøjes med tekst, der hvor logoet egentlig skal stå, hvad vil du så foreslå, at jeg skriver?

/Christian

Rådgiver hos Billy's Billing.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 19:46

Christian Johnsen:

Kan ikke finde denne. :-(

Hvis jeg blot vil nøjes med tekst, der hvor logoet egentlig skal stå, hvad vil du så foreslå, at jeg skriver?

/Christian

Ok, det er også forskelligt fra tema om den er der. 

Du skal i hvert fald få fjernet de H tags :) 

Fra Dublin
Tilmeldt 16. Jan 12
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 00:47

Christian Johnsen:

@Trine,

Jeg har forsøgt mig lidt frem, men tør ikke at ændre i så meget. Er det noget, du hurtigt kan guide mig igennem? :-)

/Christian

Hej Christian,

Hvis du vil blokere Google fra at indeksere visse sider, kan du benytte Google's robots.txt fil.

Det er lidt længere læsning, men det er nødvendigt hvis du fremover vil kunne fjerne sider hvorpå der står det samme (ligesom Trine skrev)

Det gælder i øvrigt også filer du har på serveren, som du ikke vil dele med resten af verden.

Bloker eller fjern sider ved hjælp af en robots.txt fil

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian Johnsen:

@Trine,

Det kan jeg da :)

Jeg går ud fra at du har Yoasts Wordpress SEO plugin installeret. 

I plugin-instillingerne vælger du "Titles & Metas" og her skal du ind under fanebladet "Taxonomies".

Under "Kategorier" og "Tags" sætter du ud for "Meta Robots" et flueben ved "noindex, nofollow".

Mvh Trine

inSEO Marketing

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:51

Charlie Johansen:
Hvis du vil blokere Google fra at indeksere visse sider, kan du benytte Google's robots.txt fil.

Med robots.txt kan du ikke bestemme om Google skal indeksere en side, derimod kan du fortælle den ikke skal crawles. Sidens URL kan stadig godt blive indekseret, hvis du spærrer den i robots.txt.

Den bedste måde er at sætte NoIndex på.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)