Til vores nyopstartet webshop vil vi gerne kører en kampgane snarest, men jeg har diskuteret frem og tilbage med min partner omkring hvordan kunderne skal tiltrækkes. Jeg mener, at fri fragt vil være mest eftertragtet, men min partner mener en rabat på 10% i hele webshoppen.
Nogen af de erfarne ejer af webshops herinde, som har eksperimenteret med dette? Hvad siger jeres erfaring?
Jeg vil mene at det vil virke bedst.. Men fortæl dem hvor mange penge fragten er. Hvis du fx. ikke kørte med fri fragt skulle de så betale 60 kr? - Kunderne bliver glade for at se hvor meget de har sparet og ikke bare fragt, for det kunne jo være 15 kr..
Det kommer jo meget an på hvad i sælger. Er det dyrere varer så betyder 10% jo mere end hvis det er varer til 50-100kr hvor fragten er væsentligt større udgift.
Jeg synes personligt at fri fragt er mere tiltalende. Når jeg handler på nettet og der står køb for 300/400/500 og få fri fragt, er jeg tilbøjlig til lige at købe det ekstra, selvom jeg måske ikke engang har brug for det :)
Med Fri fragt vil kunden tit kun købe den ene ting de kom efter til fx. 300 kr.
Med en "fri fragt ved køb for over 400 kr" vil kunden købe sin varer til 300 kr. Og fornuften vil tit få dem til at handle mere for at spare fragten. Dermed øger du jeres omsætning og gennemsnits prisen pr ordre. Og kunden bruger istedet over 400 kr pr. Handel fremfor kun 300.
Med 10% spare kunden kun 30 kr. På sin handel til 300 kr. Plus skal betale fragt på fx. 50 kr? ikke nogen god handel i mine øjne.
Køb for min. 400 kr. Og få gratis fragt. Du sparer 12.5% (ved fragt pris på 50 kr.)
Nu spare kunden pludselig 12.5 % og for en "gratis" fragt i deres øjne. Plus i forhøjer jeres ordre salgs pris
Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.
Uden tvivl ... FRI FRAGT når det er varer i low end prisskalaen ... Ud fra erfaring med egen webshop
Det tænkte jeg også - fx har vi en varer til 9 kr. og fragten hertil er 8 kr. (Jeg er klar over, at vi dette tilfælde med gratis fragt vil få et negativt dækningsbidrag, men dette skal også kun gælde i kampagneperioden).