Er dette noget du kan understøtte med et bevis i form af et link til din kilde eller på anden vis?
Hej Jesper
Mit bevis ligger i afskrivningsloven § 5 D stk. 2.
"AL § 5 D.Den skattepligtige kan i stedet for at afskrive efter § 5 vælge at afskrive udgifter til anskaffelse af nye driftsmidler, som udelukkende benyttes erhvervsmæssigt, på en særskilt saldo, hvor anskaffelsessummen indgår med 115 pct., jf. dog stk. 2-7. Ved nye driftsmidler forstås driftsmidler, der anskaffes af den skattepligtige som fabriksnye.
Stk. 2. Det er en betingelse for afskrivning efter stk. 1, at anskaffelsessummen som nævnt i stk. 1 ikke fradrages (straksafskrives) efter § 6, stk. 1."
Kan jeg få den i en let forklarende version så vi normale os forstår den.
Det jo umådeligt svært at tyde de paragrafer.
Sorry
AL § 5 D.
I stedet for at afskrive på almindelig vis (AL § 5) kan man vælge at afskrive fabriksnye driftsmidler med 115 %. Det gælder kun driftsmidler som benyttes 100 % erhvervsmæssigt og de skal opgøres særskilt.
Stk. 2.
For at kunne afskrive med 115 % er det en betingelse, at aktivet ikke straksafskrives.
Jeg ved dog ikke om man opfylder betingelsen hvis man vælger at saldoafskrive software i stedet for at straksafskrive.