Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansat snyder med timer, hvad gør jeg?

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 31. Jul 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Mange tak for jeres svar

Virksomhenden er en transport virksomhed 

Afregningen løn har kørt efter 2 måder enten provision eller timebetaling

Ved timebetaling har man altid fået pr. påbegyndt 30 min.

Man kan ikke møde før på job eller skubbe pauser eller lignende da de har de pauser de skal ha jvf køre/hviletids reglerne

Dette synes jeg ikke kan misforstås men måske tager jeg fejl ?

Medarbejderen er meget stabil, kommer aldrig forsent eller er syg, han holder kun det ferie han skal da han gerne vil tjene så meget så muligt og dog opfattes han af hans kollegaer og nogle kunder som værende langsom til sit job.

Medarbejderen oplyser at han har smidt sine timeseddeler ud for den periode og derfor ikke kan svare på hvorfor han har skrevet det på

Jeg er ikke sikker på jeg vil godtage den forklaring og overvejer nu hvad jeg lige skal stille op

Jeg overvejer at udstyre alle med firmatelefoner som skal logges på når man møder, der kan man via GPS se om personen befinder sig på rette sted på rette tid samt  ændre tiden for betaling af løn til det minut antal man slutter

Jeg har set der er en app af en art til logning ag time antal og de vil jeg se nærmere på snartest for måske kan det hjælpe mig

Endnu engang tak for alle de svar jeg har fået og god weekend til alle

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 16:30

Tror ikke jeg ville udstyre mine telefoner med GPS tracking apps.

Indfør stempelur. Indfør en skriftlig personale politik, så de ansatte, kan læse sig frem til betingelserne for ansættelsen.

Men jeg tror dit problem er løst i en periode, da du nu har fået sat fokus på problemet. Medarbejderen ved, du holder øje med ham og alene det gør at han ved at han risikere at blive fyret, hvis det gentager sig.

Da jeg var leder i et større rengøringsfirma, havde vi den personale politik at hvis det kunne bevises at medarbejderen snød med timerne, så var det en direkte bortvisning og 3F, har på intet tidspunkt ført sag om det, efter de har set dokumentationen.

Det skal lige siges at du ikke kan bortvise ham nu, da det skulle være sket uden ugrundet ophold. Du skal give ham et referat af jeres samtale og skrive at hvis det gentager sig, vil det medføre en bortvisning.
Husk at få medarbejderen til at skrive under på den!

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Støvring
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 128
Fra  Tie-shoppen.dk Skrevet kl. 18:48
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Siger pænt goddag til chefen/ejeren/direktøren.

Har ikke selv nogen erfaringer med ledelse som sådan udover at være ansvarlig for de andre unge på mine to jobs.

Jeg må desværre fortælle dig at det er dig der er en dårlig leder. Om du er for hård, for lidt tillidsfuld, for flink ved jeg ikke men det er med sikkerhed dig der er problemet.

Mit bedste råd må være at du læser bogen "en leders dna" af Rasmus ankersen (som udover at være lærerig er en fantastisk spændende bog). Det var alt herfra. Håber du på trods af din sikkert en smule arrogance overfor en 17-årigs råd vil tage det til dig.

God vind herfra
Hilsen Lars :-)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jo kraftigere kontrol, du indfører, des mindre fleksible bliver dine medarbejdere.
Det kan være ligegyldigt i nogle tilfælde og katastrofalt i andre.
Selvfølgelig skal medarbejderen ikke snyde med timerne, men hvis du som leder tæller minutter, kan du være sikker på, at medarbejderne kvitterer med at tælle sekunder den anden vej.

Det virker helt galt at indføre skærpet kontrol for alle, blot fordi du har et problem med én.
Tag tyren ved hornene og få det ordnet med den, der giver dig problemet.

Hvis du allerede har besluttet dig for, at du vil af med medarbejderen hurtigst muligt - så lyt til advokaten.
Hvis du gerne vil beholde medarbejdern og udvikle ham til at yde mere for din virksomhed, så anerkend hans positive sider og kom ham i møde - men gør det helt klart, at fusk ikke hører hjemme her.

Og husk - selvom det for dig ser ud til, at der ikke er noget at misforstå, så kan der stadig være tale om misforståelser. Du kan f.eks. ikke vide om den medarbejder, der "angiver" sin kollega har skjulte grunde til at gøre dette. Ting er ikke altid, hvad de ser ud til.

Sørg for at medarbejderne ved, hvor de har dig, vær synlig for dine ansatte, så de ved at du ikke er ligeglad.

God vind

Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:36

Jeg havde en ansat der bevist skrev 1½-2 timer for meget på, og det kunne også påvises via alarmsystemet.

Jeg tog sagen med op til 3F som jeg har overenskomst med og der sagde de at jeg skulle konfrontere medarbejderen med dette samt opsige hende på baggrund af tillidsbrud.

som sagt så gjort, og i hendes løn lavet jeg en gennemsnits beregning over den tid hun skrev for meget på da jeg kunne påvise gentagende gange og ikke blot enkelte gange.

Hun fik et brev med hendes lønseddel hvor der stod at jeg havde fratrukket for meget indberettet timeantal, og var hun utilfreds med dette måtte hun påvise en faktisk timeseddel. Hvis den ikke passede vil jeg tage skridtet til at anmelde hende til Politiet for bedrageri.

Den ansatte var medlem af KRIFA og de valgte ikke at gøre noget, men acceptere min metode.

Så husk på at det skal være "mange" gange og ikke kun et par stykker hun har gjort det ved.
Husk også at det IKKE er dig der er noget galt med, for du har teknisk bevis i orden og ikke bare en formodning du har hørt.
Og det er yderst alvorligt at snyde sig til og få mere på kontoen end man er berettiget til. 

uheldig:

Jeg har via alarmsystemet og en anden log påvist et par tilfælde inden for de sidste 14 dage hvor der lige er skrevet en ½ time extra på

Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 01:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Sørensen:
Jeg må desværre fortælle dig at det er dig der er en dårlig leder. Om du er for hård, for lidt tillidsfuld, for flink ved jeg ikke men det er med sikkerhed dig der er problemet.

´

Det var da en mærkelig udokumenteret påstand du lige slynger ud der. Og hvad bygger du så det på?

/Anette

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Fra Støvring
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 128
Fra  Tie-shoppen.dk Skrevet kl. 04:09

Det forstår jeg godt du med det samme tænker. Fuld forståelse i din anklage MEN.

Hvis du er dygtig som leder vil du skabe den rette tillid og dedikation fra dine medarbejdere overfor dig og virksomheden. På den måde vil du undgå en masse sygedage, forsinkelser, bedrageri og tillidsbrud.

Ledelse er på ingen måde simpelt men med ledelse skal man nå ind til sine medarbejdere og få dem til at føle sig værtsatte. Hvis en medarbejder føler at han/hun yder et vigtigt stykke arbejde vil du få meget mere dedikerede medarbejdere som hverken vil snyde dig som chef eller virksomheden.

Synes bestemt at hovedpersonen skal følge mit råd om at læse bogen "leder DNA" og reflektere over situationen.

Det er meget muligt at der skal tages en snak men at skælle ud og true er sjældent den bedste måde at ændre en medarbejdere adfærd og dedikation til sit arbejde.

Skriv endelig hvis du ønsker noget uddybet :-). (og jeg anbefaler skam også bogen til dig og alle andre brugere på amino)

God vind

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 08:58

Hej.

Syntes du skal tage et møde med alle og forklare hvordan du vil have time antallet noteret. Ser det ikke som et plus at alt bliver kørt i eksakte minutter. Der skal være plads til at folk gider at give et ekstra nap med uden at alt føres ned i sekunder.

Håber/tror at din medarbejder, bare har noteret nogle ekstra minutter for en pause han ikke har brugt.

Da jeg havde butik gav vi medarbejderne en ekstra 20 min løn, så de altid havde tid til at blive færdig.

Men ellers tag en kammeratlig samtale hvor det ikke handler om snyd. Hør hvad du kan gøre for at der ikke opstår fejl med Logging af tid. Kan jo være at han ikke helt har kunne se hvordan det virker.

Derefter kan du køre det efter bogen.

Mvh
Donaggeboe.

Håbløs optimist.

Ejer af siden www.risikofrit.dk . En side der tilbyder online konkurrencer til Danskerne

Tilmeldt 31. Jul 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:43

Hej

Tager lige alle svar lidt afgangen

Carl Lorberg

Stempeluret skulle føres via telefonen da alle i virksomheden ikke starter samme sted

.............

Lars Sørensen

Jeg synes bestemt du skyder med meget skarpt

Jeg har af alle ansatte jeg har haft blevet fortalt at jeg har været den bedste chef de noglesinde har haft. Altid til at tale med og til at finde løsninger.

Folk har bestemt fået en god løn men som alle er klar over så er der en krise som gør at tingene ikke helt er som før krisen

Da vi er et lille firma er det vigtigt at alle har det godt både på arbejdspladsen og på hjemmefronten og det bære det hele præg af

Jeg har minimal sygdom og folk kommer hellere og køre deres tur end at blive hjemme med snotnæse fordi de ved at vi er et hold

Det er selvfølgelig også derfor jeg er extra skuffet over dette

Hans Stokholm Kjer

"Og husk - selvom det for dig ser ud til, at der ikke er noget at misforstå, så kan der stadig være tale om misforståelser. Du kan f.eks. ikke vide om den medarbejder, der "angiver" sin kollega har skjulte grunde til at gøre dette. Ting er ikke altid, hvad de ser ud til."

Jeg har via alarmsystemet og en anden log påvist hvornår de er gået og slået alarmen til så den anden medarbejder kan vel ikke angive noget forkert når de forlader stedet samtidig

..........................

Michael clausen

"Håber/tror at din medarbejder, bare har noteret nogle ekstra minutter for en pause han ikke har brugt.

Da jeg havde butik gav vi medarbejderne en ekstra 20 min løn, så de altid havde tid til at blive færdig.

Men ellers tag en kammeratlig samtale hvor det ikke handler om snyd. Hør hvad du kan gøre for at der ikke opstår fejl med Logging af tid. Kan jo være at han ikke helt har kunne se hvordan det virker."

Han kan som sagt ikke lade være med at holde pause og gemme dem for så er han først i problemer, da vi har vores køre/hviletid regler der SKAL følges 110%

Jeg har sådan set intet imod at de får op til den ½ time MEN så igen gider jeg heller ikke komme ned til et førehus der ligner nørrebro efter en ungehus rydning hvis jeg kan se at der er tid hverdag til oprydning

Tilmeldt 10. May 15
Indlæg ialt: 4
Fra  www.worklogger.dk Skrevet kl. 19:07
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person
Side 3 ud af 4 (35 indlæg)