Hej alle sammen
Mange tak for jeres svar Virksomhenden er en transport virksomhed Afregningen løn har kørt efter 2 måder enten provision eller timebetaling Ved timebetaling har man altid fået pr. påbegyndt 30 min. Man kan ikke møde før på job eller skubbe pauser eller lignende da de har de pauser de skal ha jvf køre/hviletids reglerne Dette synes jeg ikke kan misforstås men måske tager jeg fejl ? Medarbejderen er meget stabil, kommer aldrig forsent eller er syg, han holder kun det ferie han skal da han gerne vil tjene så meget så muligt og dog opfattes han af hans kollegaer og nogle kunder som værende langsom til sit job. Medarbejderen oplyser at han har smidt sine timeseddeler ud for den periode og derfor ikke kan svare på hvorfor han har skrevet det på Jeg er ikke sikker på jeg vil godtage den forklaring og overvejer nu hvad jeg lige skal stille op Jeg overvejer at udstyre alle med firmatelefoner som skal logges på når man møder, der kan man via GPS se om personen befinder sig på rette sted på rette tid samt ændre tiden for betaling af løn til det minut antal man slutter Jeg har set der er en app af en art til logning ag time antal og de vil jeg se nærmere på snartest for måske kan det hjælpe mig
Endnu engang tak for alle de svar jeg har fået og god weekend til alle
|
Tror ikke jeg ville udstyre mine telefoner med GPS tracking apps.
Indfør stempelur. Indfør en skriftlig personale politik, så de ansatte, kan læse sig frem til betingelserne for ansættelsen.
Men jeg tror dit problem er løst i en periode, da du nu har fået sat fokus på problemet. Medarbejderen ved, du holder øje med ham og alene det gør at han ved at han risikere at blive fyret, hvis det gentager sig.
Da jeg var leder i et større rengøringsfirma, havde vi den personale politik at hvis det kunne bevises at medarbejderen snød med timerne, så var det en direkte bortvisning og 3F, har på intet tidspunkt ført sag om det, efter de har set dokumentationen.
Det skal lige siges at du ikke kan bortvise ham nu, da det skulle være sket uden ugrundet ophold. Du skal give ham et referat af jeres samtale og skrive at hvis det gentager sig, vil det medføre en bortvisning.
Husk at få medarbejderen til at skrive under på den!