Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabsprogram med link til QuoteWorks?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi vil indsætte applikationen QuoteWorks til håndtering af tilbud, produktkonfiguration mv. Systemet integrer med vores CRM System GoldMine, men de regnskabsprogrammer som det integrere med og hvor dette markedsføres er applikationerne er SAGE, MAS, Peachtree, QuickBooks hvoraf ingen er tilgængelige i Danmark.

Er der nogen generelt benyttede ERP/regnskabs og lagerstyringssystemer der har integration til QuickWorks, eller hvor det let kan laves mod en SQL backend der er backend på samtlige vore systemer.

I vores forretning skal vi ligesom fødevarevirksonheder holde styr på serienumre/batch numre.

Fra Nørre Aaby
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 69
Fra  Peter Wismer Skrevet kl. 07:58

Hej Jens, 

Jeg kan se  i en tidligere tråd, at du søger efter et ERP-system med serienummer og batchnummerstyring. Jeg kan ikke umiddelbart se det af tråden, om du også har behov for en produktionsstyring, som i forbindelse med produktionerne kan registrere, hvilke batches der indgår i en produktion, som efterfølgende får sit eget batchnummer.

Men, hvis det også skal være en del af løsningen, så kunne Winfinans.NET være et bud på en løsning. Vi har igennem de seneste 7 år lavet en administrativ løsning på nettet, som ikke alene er et enkel for dem med små krav, men som i højere grad end andre løsninger på nettet er en full size handelsløsning.

Med hensyn til en integration med QuickWorks, så har vi ikke noget liggende specielt til dette, men vi har et omfattende Webservice API, der kan anvendes til at oprette, rette og hente data fra Winfinans.NETs SQL database. Vores kunder har iøvrigt deres egne databaser og det er muligt at få direkte tabeladgang til data.

Du skriver om, at det skal være let at lave......  Du skriver om integration. Det er altid en opgave man skal have respekt for. Det kommer så an på, hvilket omfang integrationen skal antage. Er det blot færdigkonfigurerede, som der skal oprettes varer til i ERP-løsningens vareregister, eller vil der være behov for en hel række integrationsfunktioner?

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 12:52

@Peter Wismer

Tak for rent faktisk at give et kvalificeret svar (det er sjældent i denne sektion hvor der er meget køb mit)

Vi er en producent af maskiner til farmaindustrien og relaterede industrier, og ca 20% af vore varenumre har indflydelse på slutproduktet og disse produkter er vi nødt til at have sporing på. De produkter som vi skal have sporing på er alle produceret af underleverandører, og det betyder at vi formodentlig sætter sætter barcodes på når de kommer ind, og scanner dem når de går ud.

Multiniveau styklister kommer til at være vigtige. Når det kommer til batchstyringen er det selvfølgelig muligt blot at lave en manuel logning - det er fuldt tilfredsstillende i de næste par år.

Jeg antager at de fleste ERP systemer kan generere en stregkode der indeholder adresseinformation og fakturanummer, som kan skrives på pakkesedler, faktura mv, og i så fald kan vi også sagtens lave en løsning hvor man med en håndscanner scanner denne kode og koden på de dele vi pakker og overføre det til et excel ark.

Umiddelbart tænker jeg at det er tåbeligt at vi selv driver og vedligeholder 3 SQL baserede programmer som integreres med hinanden, og så har den fjerde SQL løsning liggende på en separat server. Er det muligt ikke at have det som en SaaS løsning?

Hvad er mulighederne for at bruge jeres simple løsning?

Fra Nørre Aaby
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 69
Fra  Peter Wismer Skrevet kl. 14:05

Hej Jens,

Som det fremgår af din beskrivelse, er det ikke en enkel løsning du er ude efter, men en løsning som kan opfylde dine specificerede krav.

Når man vælger administrativ løsning, er det vigtigt at vide præcis hvilke funktioner man har som krav, og i forbindelse med kontakt til en evt. fremtidigt leverandør at få dokumenteret, at de alle bliver dækket.

Lav en beskrivelse af de forskellige arbejdsgange, der er i virksomheden, og prøv i en testversion af produktet, om det kan lade sig gøre. Hvis der er problemer med det, vil den evt. fremtidige leverandør sikkert gerne være behjælpelig med at finde løsninger på krav, der ikke umiddelbart bliver opfyldt.

Det er her vigtigt, at man ikke blot antager hvad der er indeholdt i de forskellige løsninger. Det er korrekt at en stor gruppe af funktioner nok findes i alle løsninger på markedet, men det er også sikkert, at der er forskel.

Jeg mener nok - udfra dine beskrivelser - at Winfinans vil kunne have et bud på en SaaS løsning, men vi skal nok i en tættere dialog, end vi kan gennemføre i dette forum.

Send mig evt. en PM . Så kan vi få kontakt, og gennemgå mulighederne sammen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)